Jednání o stanovení konečného řešení pro
možnost parkování v areálu vozovny Motol proběhlo dne 4.3.2009 od 13ti
hodin. Jednání byli přítomni zástupci odborové organizace, správy nemovitého
majetku, bezpečnostního oddělení, ostrahy, vedení vozovny a další zástupci
zaměstnavatele.
Účastníci tohoto jednání posuzovali
technické možnosti a reálnost využití pouze dosavadního parkoviště ( stanovisko
zaměstnavatele ) a návrh ZO OSD Motol na
využití areálu vozovny pro parkování vozidel při obsazení stávajícího parkoviště.
Zaměstnavatel
na svůj argument předložil evidenci obsazenosti zjišťovanou za období cca
30dní, ze které vyplývá relativní dostatek míst na parkovišti. Také upozornil
na zneužívání parkovacích míst dlouhodobým stáním několika osob po čas sledovaného
období.
Předseda
ZO OSD Motol poukázal na měření obsazenosti po čas nepřízně počasí, což
evidenci ovlivnilo, dále upozornil na praktické a osobní skutečnosti
s plným parkovištěm, doložitelné i v době jednání a podpořené celou
řadou stížností zaměstnanců ( převážně řidičů TRAM ), mimo jiné i přítomných
zástupců VZO. Uznal, že bylo podniknuto
částečné zlepšení v řešení neblahé situace, zvláště zamezení parkování
jiných subjektů (škola DP) i vykácením místo zabírajících stromů. Nicméně stav
nedostatku míst to zcela nevyřešilo a proto předseda požadoval systémové řešení
nastavení povolení parkování v areálu vozovny, vzhledem k nemožnosti
parkovat na přilehlé komunikaci.
Po
delší rozpravě a hledání shodného řešení a předkládání argumentů, přistoupil
zaměstnavatel na již diskutovaný návrh z minulého měsíce a to využití
vymezených míst v areálu – mimo možný střet s TRAM. Jde o 9 míst
v severní části dvora vozovny.
Dále
jednání pokračovala ve snaze najít schůdnost nastavení možnosti jejich využití,
což se nakonec podařilo. Konečná dohoda odborů se zaměstnavatelem o parkování
v areálu vozovny v určeném místě zní :
1. Parkování v areálu vozovny bude umožněno za
předpokladu naplnění parkoviště a pouze v době mezi 12*00 a 16*00 hodinou
( kritický stav obsazenosti parkoviště ).
2. Vyčleněno v areálu bude 9 parkovacích míst
označených čísly.
3. Každý, kdo bude
zde parkovat, musí parkovat na místě s totožným číslem jako je číslo
karty, kterou obdrží ve výpravně.
4. Parkovací kartu obdrží dotyčný oproti vyplnění formuláře
ve výpravně vozovny Motol, zde také při odjezdu kartu odevzdává. Ztráta karty a
její neodevzdání bude řešeno jako přestupek.
5. Parkovat je zde dovoleno pouze po dobu nezbytně
nutnou. Po celý čas parkování musí být karta umístěná za čelním sklem tak, aby
bylo vidět její číslo a další náležitosti na ní uvedené.
6. Vjezd na určení místo k parkování se děje
vjezdovou vrátnicí (blíže k Sídlišti Řepy)- po objízdné koleji na určené
místo. V případě mimořádných situací (např. kalamita či havárie) nebude
vjezd a parkování v areálu umožněno. Výjezd se děje výjezdovou vrátnicí
(před výjezdem řidič odevzdá parkovací kartu ve výpravně).
7. Po obsazení parkoviště a po případném obsazení i
těchto vymezených míst, již není možné do areálu další vozy vpouštět. Počet
parkovacích karet je 9. Řešení je konečné.
8. Toto opatření nabývá účinnosti od 9.3.2009.
zapsal: Zabloudil.