Přítomni
: pp Zabloudil,
Pakosta, Vobořil, Vávra, Tošil, Sarközi, Toušek, pí
Pokorná D., pí Suchá a sl. Pokorná Lucie,
Hosté: p.
Mikula – finanční poradce a pan Kovrzek- garáž
Kačerov. Nepřítomen: -0-
1.
Úvodem předseda navrhl posunutí začátků VZO od příští
počínaje na 16 hodin. Důvodem je
jednak posunutí ranních výjezdů a tím i střídání až k patnácté hodině a jednak
rozšíření VZO o funkcionáře z míst vzdálených, kterým taktéž dělá začátek
v 15 hodin problém. VZO tento návrh schválil. Standardní začátky VZO (
vždy první středa v měsíci ) tak od příště jsou 16-18 h.
2.
Předseda podal informaci o projednávání výpovědí
z důvodu nadbytečnosti ( předání
úklidu ve vozovně Motol soukromé firmě ). Podařilo se zajistit umístění pro
všechny uvolňované krom jedné. Na tomto případu se i nadále pracuje a
intenzivně sháníme možné uplatnění pro postiženou.
3.
Pan Zabloudil a
pan Tošil podali zprávu o sněmu OSD. Plnou zprávu uveřejňujeme
na www.zoosdmotol.cz . Předsedové ZO
OSD z celé ČR určili další směřování OSD, její hospodaření vč. rozpočtu
OSD, vyslechli a konzultovali aktuální odborové otázky. Předseda OSD zhodnotil
minulý rok, vytyčil cíle i okomentoval předložený rozpočet svazu na rok 2008.
Plénum zvolilo komise i odsouhlasilo interní materiály. Vystoupila zde řada
hostů. Mezi jinými též ministr sociálních věcí p. Nečas, náměstek ministra
dopravy p. Řebíčka p. Vykydal či pan Hanák – prezident svazu
podnikatelů v dopravě a řada dalších. Diskuse a dotazy z pléna
směřovaly např. na: dobu čekání mezi
výkonem práce, hodnocení prac. pohotovosti, posílení
vlivu KS na úkor ZP po nálezu ÚS, daně, vybírání poplatků, registrace, mýtné,
důchody a jejich změny (například podle MSV bude ročník 1964 odcházet do
důchodu v 64letech a 10ti měsících), o potřebě přílivu cizinců na náš trh
(nutno je prý až 40tisíc migrantů z důvodu demografického vývoje),
diskutována byla dálniční síť, silnice II. a III. třídy, stáří vozového parku a
požadavky na daňové výhody u alternativního paliva, dotace z EU, postup
globalizace v dopravě a MHD, zákazy kamionové dopravy o víkendech. Pan
Hanák hovořil o zelených extrémistech. Byla kritizována skomírající vodní
doprava, včetně stížnosti na Brusel. Odliv tuzemské kapacity do ciziny,
budování vodních cest, jez Děčín a cesta Dunaj – Odra - Labe. Letecká doprava
zaznamenává stále vyšší zisky. Řízení letového provozu čeká další sjednocení,
jsou nastavena nová kritéria pro jazykové vybavení, nové a zpřísněné přezkušování
z AJ. Její zástupci odmítli tvrzení, že právě oni jsou největšími
znečišťovateli ovzduší (prý jen ze 13ti % a pro zajímavost krávy a skot
znečišťují ovzduší – plyny - více než kamiony). Pracovní trh nutně potřebuje
udělování zelených karet. Zaměstnavatelé stav 5% nezaměstnanosti vnímají jako
nulový (prý jde jen o flákače), aktuální otázky v dopravě směřovali též na
vliv posílení koruny na konkurenceschopnost, vybavení dálničních tahů
telepatickými systémy, na bezpečnost v dopravě, přístup na trh, vzrůst
objemu přeprav po2008, proškolování řidičů v autoškolách a akreditaci.
Z důvodu předsednictví v EU bude třeba přijetí nových vyhlášek, je
nutná funkční dopravní komise. Předseda OSD nabídl možnost nominovat zástupce
za OSD v této komisi. JUDr. Lenka Klementová vysvětlila změny
v Zákoníku práce po nálezu Ústavního soudu. Změny včetně snahy pravicové vlády o novelizaci ZP, která by dále
oklestila práva odborů, vyvolají odezvu i na naší odborové straně.
V součinnosti s ČMKOS přijdou určitě i protestní akce. Svaz KOVO již
vyzývá ke generální stávce. Sněm vylosoval hodnotné ceny z osudí celé
členské základny OSD. Seznam výherců obdržíme poštou a je zde samozřejmě i
šance, že mezi nimi může být některý z členů naší ZO OSD Motol. Naši
organizaci zastupoval p. Zabloudil a vystřídal ho p.Tošil.
4.
Předseda se zúčastnil jako pozvaný host i konference
OO DP-Metro. Tato, dle počtu asi již
druhá největší odborová organizace v DP Praha a.s. na konferenci řešila
řadu problémů danou převedením zázemí trasy C pod Siemens cca k 1.8.2008. Delegáti
schválili rozpočet, nastavili podmínky pro letní sezonu jejich rekreačního
střediska Kamýk a delegáti rozhodli o tom, že Závodní výbor připraví a
předjedná možnost vstupu OO DP-Metro do OSD , jakož i následnou možnost
vytvoření společného vedení odb. organizací
s naší ZO OSD Motol. Společným zastřešením pod stejným svazem se můžeme
stát nejsilnější odborovou organizací v DP Praha. Můžeme být jako jediní
přítomni ve všech trakcích a ve většině středisek. Jestliže dochází ke štěpení
organizací a tím i ke ztrátě vlivu odborů, je tento náš krok a krok OO-DP-Metro naprostým opakem. Chápeme nutnost spojit síly
k prosazení našich společných zájmů. ZO OSD Motol tento krok schválila již
na své konferenci v únoru.
5.
Pánové
Zabloudil a Vávra podali informaci z jednání s managementem. Stále pokračují změny ve střediscích a propouštění. Budou
pokračovat prý až do konce roku. Nyní probrány : Navrhované změny
v systemizaci pracovních míst v jednotce Provoz Tramvaje
v útvaru 120330 – oddělení Energeticko-technologický dispečink. Navrhované změny v systemizaci
pracovních míst v jednotce Provoz Tramvaje v oddělení Kontrola a
vyhodnocení provozu. Navrhované změny
v systemizaci pracovních míst v úseku technickém - jednotka Dopravní
cesta Tramvaje. Navrhované změny v systemizaci pracovních míst
v úseku technickém - jednotka Správa vozidel Tramvaje. Navrhované změny
v systemizaci pracovních míst v jednotce Správa vozidel Tramvaje a
v jednotce Správa nemovitého majetku. Navrhované změny v systemizaci
pracovních míst v úseku technickém- jednotka Dopravní cesta Metro.
Navrhované změny v systemizaci pracovních míst v úseku technickém a
v úseku služeb. Projednání
organizační změny v úseku technickém – jednotka Správa vozidel Metro. Dále
různé podněty z provozu ( např. naše stížnost na Mudr. Malou ) a
kontrola úkolů z minulého jednání…. Atp.
6.
Pan Zabloudil a
Tošil podali zprávu o jednání o PRÉMIOVÉM ŘÁDU.
Prémiový
řád tak, jak byl předložen zaměstnavatelem, vychází přibližně z nastavení
prémiového řádu tak, jak byl léta praktikován ve vozovně Motol. Sleduje se zde hodnotící období a stupně
závažnosti. Na tomto jednání JSME VŠAK NEDOŠLI K
DOHODĚ U TĚCHTO BODŮ :
A. - nemůžeme
souhlasit s tím, aby po určitém počtu NADJETÍ (zvláště pak od 1 vteřiny počínaje) mohl dát podnik dotyčnému
VÝPOVĚĎ ! Souhlasíme se sankcí finanční
či převedením na jinou činnost, nikoli
však s propuštěním. Blokujeme to jako jediná organizace.
Ostatním to nevadí…Hájí řidiče tedy jen naše OO?
B. - nemůžeme souhlasit s tím, aby nadlepšení prémií ( něco navíc k základu
10% ) bylo garantováno vybráním pokut od ostatních
řidičů. Jsme přesvědčeni, že
KONTROLNÍ ORGÁNY BUDOU NUCENY VYHLEDÁVAT JAKÉKOLIV I MARGINÁLNÍ PŘESTUPKY, JEN
ABY SEHNALY ZDROJ NA FINANCOVÁNÍ takto nastavené odměny. Blokujeme
to jako jediná organizace. Ostatní opět souhlasí…!
C. - nemůžeme souhlasit s tím, aby trest
v podobě snížení kolektivních prémií za nehodu byl i za nehodu NEPROKÁZANOU
(např. dohoda, čestné prohlášení učiněné pod psychol. nátlakem
apod.).
Zde navrhujeme časový limit pro možnost odvolání. Blokujeme to opět jako jediná organizace.
V dalších bodech došlo po vzájemných ústupcích
k dohodě všech odborových organizací působících v trakci ED a
zaměstnavatelem. Vzhledem
k výše uvedeným rozporům budeme o prémiovém řádu dále jednat. Další kolo
bude (do 14 dní) u V JPT pana Hlocha, popřípadě
nedojde-li ani zde k dohodě, přeneseme záležitost na plénum jednání vrcholový
management versus všechny odb. org. dne 23. 4. 2008 a
požádáme i o podporu Odborovou radu.
7.
Pan Vávra informoval o jednání BOZP a o prověrkách
bezpečnosti práce, které absolvoval
minulý měsíc na vybraných střediscích. I tento měsíc má v plánu navštívit
další provozy. V brzké době proběhne kontrola i ve vozovně Motol
(p.Vávra), na vozovně Vokovice (p. Tošil) i na garáži Kačerov (p.Toušek).
8.
Pan Pakosta informoval o jednání přípravné komise (pouze
odbory) na komisi PEK, tzv. mPEK. Na těchto jednáních se hledají společné výstupy za
všechny odborové organizace poté pro jednání se zaměstnavatelem na
Provozně-ekonomické komisi (PEK). Na
komise PEK bude docházet nadále p.Pakosta a Tošil.
9.
Pan Toušek a pan Kovrzek
podali informace z jednání komise zabývající se problematikou BUS a o jednání ohledně změny některých vnitřních
norem. Monitorování stavu a problematiky
se bude dále věnovat ( a zvláště se zaměřením na garáž Řepy ) i pan Sarközi, který přechází z TRAMvají
na autoBUSy a to právě do této garáže.
10.
V souladu
se změnami nastavení obsazení mandátních míst za profesní sekce, schváleném
konferencí 2/2008 a vzhledem k 1 volnému mandátu v sekci BUS, navrhl
pan Zabloudil Výboru základní organizace zvolit za náhradníka funkcionáře pana Kovrzka. VZO
vyjádřil v tajném hlasování souhlas. Nejbližší konference poté musí změnu
potvrdit.
Pan Kovrzek přešel ( jako
celá řada dalších) do naší organizace z Ospea, kde se problematice BUS
věnoval. Je tedy odborně zdatný a může být pro VZO i naší ZO OSD Motol
přínosem. Předseda spolu s panem Touškem- místopředsedou za sekci BUS a
s panem Kovrzkem projednají možnosti jeho
začlenění a nastavení jeho kompetencí. Zaměstnavatel bude poté informován. Vzhledem k samostatné činnosti
profesní sekce BUS a systému práce, vidí pan Kovrzek
i lepší možnosti pro práci právě v organizaci naší. Je
možné, že tento přechod ( známého jména ) opět vzbudí nějaké emoce u různých
„zasvěcených“ a „samozvolených“ ochránců a pisálků….( např. drby a polopravdy, snahy o
diskreditaci a protiřečení – viz některé www).
11.
Předseda seznámil s funkcionáře s aktuálním
stavem členské základny ( 225 ) a s jejím rozložením po profesních sekcích
( dle hlavního prac. poměru ). Ač sekce BUS posílila stále zaostává za sekcí DEPO a
MIMO DP. Sekce TRAM přesáhla počet 125 členů, v sekci Metro je stav velmi malý.
Zde máme velký dluh… I nadále má samozřejmě každá profesní skupina
( již od 3 členů ) v DP, která nemá své zastoupení, možnost v NAŠÍ
ORGANIZACI VYTVOŘIT VLASTNÍ NEZÁVISLOU PROFESNÍ SEKCI. Není třeba vzniku nových a nových odborů ( viz
třeba ta poslední s kytkami… ) , stačí využít našich možností. Mít vlastní
sekci, pod zaštítěním OSD a s plným servisem ZO OSD Motol..(chytrému
napověz).
12.
Předseda
uskuteční 3. 4. inspekci v místě konání DĚTSKÉHO DNE. LETOŠNÍ DĚTSKÝ DEN USPOŘÁDÁME 31.5. ( hodinu upřesníme
) na stadionu TJ Lokomotiva Praha
v Holešovicích. Je tam ideální doprava (metro C-Nádr.Holešovice),
TRAM 5,12,14,15,17 i řada autobusových linek a vlaků ČD. Počítáme
s tímto programem :
a) ukázka techniky a vybavení
HASIČŮ , b) ukázka výcviku
záchranářských psů,
c) polední MENU pro každého
nahlášeného, d) dětské soutěže o ceny na stadionu s umělou
trávou , e) střelecké disciplíny na malém stadionu, f) velký táborák, včetně opékání buřtů….
Ještě tento měsíc proběhne řada jednání nad
sestavování časového harmonogramu a
technického zajištění akce. Každý náš člen, rodinní příslušníci a
samozřejmě děti jsou srdečně zváni. Možnost
přihlásit se bude písemně během měsíce května (též i pomocí formuláře na naší www.zoosdmotol.cz).
Věříme, že všichni účastníci budou
opět plně spokojeni.
13.
VZO projednal
tři žádosti o bezúročnou půjčku. Toto
možnost po rozsáhlé rozpravě zamítl. Přidělení bezúročné půjčky je poskytováno vždy
z důvodu sociálních, vždy omezuje organizaci v míře její činnosti a
je tedy třeba zvážit priority a to i v daném časovém okamžiku. Žadatelům
doporučujeme dokumentovat i zdůvodnění žádosti a vysvětlení proč neužijí (či
nemohou využít) půjčky od banky či využít splátek při pořizování potřebného
např. zákl. vybavení bytu. Také vzhledem přípravě a konání velkých akcí
v následujících dvou měsících, doporučujeme Vám spíše žádat o toto výpomoc
(v případě potřeby) až v druhé polovině roku.
14.
Předseda
informoval o zajištění akce Bowling – 12. 4. 2008. Vše zajištěno, stav naplněn.
15.
Paní Pokorná
informovala o zajištění víkendové rekreace na Moravu 16. - 18. 5. 2008. Zájezd je naplněn cca z poloviny. Podařilo se
zajistit ubytování blíže Punkevní jeskyni, takže nebude nutno tak brzy ráno
v sobotu vstávat, což rekreanti zajisté uvítají. Z téhož důvodu bude
zařazen do prohlídky i jiný zámek. Účastníci nově pak budou moci nejen ochutnat
vína, ale uslyší o nich i výklad. Charakter akce jinak zůstává zachován.
16.
VZO
schválil dalších 12 nových členů ! Děkujeme Vám za důvěru a věříme, že i
následujícím období tento trend potrvá. Jsme Zde pro Vás a ZO OSD Motol je
otevřena všem slušným lidem. JZ.
17.
VZO
vyjádřil souhlas s vyplacením příspěvku na dětské tábory za rok 2007
ve výší 500,- Kč na jedno dítě ( platí na podané žádosti do 31.12.2007 včetně ).
Vyúčtuje pan Vobořil.
18.
VZO
informoval pan Mikula - finanční poradce o různých produktech finančního trhu
a nabídl řadu zajímavých možností. Upozorňujeme všechny naše členy, že pan
Mikula jim může ušetřit spoustu peněz, pokud využijí jeho nabídku na
zkontrolování uzavřených smluv pro životní pojištění, pojištění domácnosti a
další produkty. Nově lze tyto smlouvy nastavit se slevou 15-20 %. Pan Mikula bude přítomen i na dětském dnu.
Máte-li chuť a nechcete-li ztrácet jindy
čas, vezměte vaše smlouvy tento den s sebou. Vyplatí se Vám to.
Pan Mikula má telefon: 777 191 316 .
Tato služba je pro všechny naše členy zdarma !!!
Poznámky připravil
pan Vobořil. Zpracoval zápis p. Zabloudil.
Naše stránky : www.zoosdmotol.cz