Přítomni : pp Zabloudil, Pakosta, Vobořil, Vávra, Tošil, Sárközi, pí Pokorná D., pí
Suchá a sl. Pokorná Lucie,
Hosté: p.Fanta
– čl.RK a pan Kovrzek. Nepřítomen: p.Toušek
1. Před
začátkem schůze proběhlo podepsání slibu
u nových funkcionářů (pí Suchá Věra, pan Tošil Marek a slečna Pokorná Lucie). Nový
člen RK podepíše slib před pololetní kontrolou.
2. Úvodem předseda poděkoval paní Janovské za její práci a při příležitosti jejího
odchodu do důchodu jí udělil standardní odměnu. Dotyčné též popřáli všichni
funkcionáři.
3. Předseda
poté shrnul změny přijaté Konferencí a předložil návrh rozdělení kompetencí pro rekonstruovaný VZO. VZO tento návrh schválila. Všechny naše
nástěnky a webová stránka bude aktualizována o nově nastavené kontakty a
pověření. Aktualizace bude též v novém čísle časopisu ( č.9 ).
4. Předseda informoval o jednání s právním zástupcem, přes
kterého podáme žalobu na DP z důvodu rozdílného přístupu k odb. organizacím, které KS nepodepsaly, oproti těm co
podepsaly. Předmětem sporu je výše daru na činnost i některé další postupy.
Odborový svaz dopravy na předsednictvu již schválil naší organizace právní
zastoupení, což znamená jednak právní servis, specialisty pro znalecké posudky
a jednak plné finanční krytí při tomto sporu.
5. Pan
Zabloudil a Tošil informovovali o jednání
u vedoucího JPT pana Hlocha :
a) Do
31.5. je každý povinen nahlásit si 14dní dovolené o prázdninách- tím bude mít
garanci, že je o prázdninách ( nelze zaručit ale přesný termín ) dostane. Po
tomto datu se budou zpracovávat požadavky na vyšší počet dní.
b) Výkonnostní odměny- pokuty- byly nám
dány k připomínkování - jednání o nich se účastnil dne 11.3. Zabloudil a Tošil.
Další kolo bude 27.3. Přetrvávají
rozpory v pohledu na pokutování řidičů, zvláště pak pokutování tzv.
nadjetí. Žádáme oddělení tohoto bodů od dalších prohřešků, tak aby nemohlo
dojít k výpovědím za opakované nadjetí.
c) Výluky o prázdninách atp. - Letná - na 2
roky, Evropská - 1,5 roku, Trojská - ví bůh, od 11/08 otevřena Laurová - před
tím bude zavřená - napojení...
d) Od 1.4. by měli řidiči mít možnost
kontrolovat směny i přes internet. Přes heslo.
e)
Práce na D1/2 pokračují - bude platit ale nejdříve od 1.10. - což v
praxi znamená tak k 1.1.2009.
f) Byla
podána informace o přemístění všech vozů 14T do vozovny Motol.
g) Nové
verze spojení PLF + RP - čeká se na povolení - plošina vždy jen vpředu.
h) Náš požadavek na objednání u lékařů ze
směny. Diskuze, rozbor možností... Zároveň stížnost na zaujaté periodické
prohlídky a svévoli doktorů při vyplňování formulářů... Podali jsme i oficiální
stížnost na lékařku Malou za nevhodné chování při prohlídkách a nerespektování
nálezů od odborných lékařů.
ch) Kompetence
"šéf"výpravčích..... zjištěna řada nedostatků - např. absence popisu
práce, oddělení od směnových výpravčích a řidičů zdí, patrem aj., ač proklamace
při zavádění změn v JPT zněly "přiblížit všechny výpravčí zpět k
řidičům..." proklamované „výhody“ nejen v této oblasti prostě
NEFUNGUJÍ. Připomínáme, že jsme před změnami v JPT varovali a nesouhlasili
s nimi.
i) Místnost u Zvonu - z iniciativy ZO OSD Motol
probíhá urychlené šetření za účelem zřízení tohoto střídacího místa na svačiny,
což umožní návrat zpět na týž vůz ( a konec hrozného pobíhání po různých
vozech, nyní na lince 9 ). Jednání proběhlo s dopr.
Ředitelem Blažkem, s ředitelem služeb p.Petanou
i s p.Hlochem, který již zaslal požadavky na
vybavení této místnosti. Věříme, že do konce roku vše bude vyřízené a řidiči budou
moci po střídání se opět vracet na tentýž vůz ( viz např. l. 10 na Palmovce ).
j) Oděvy - Vávra a Tošil byli na jednání o nové
kolekci. Od 1.4. má každý řidič možnost za polovinu bodů "nakoupit"
starou kolekci a v druhé polovině roku "vyfasovat" část nové
v rámci řízeného výdeje, v roce 2008 pouze bundu a „plízovku“, další součásti pak postupně v násl. letech.
k) Předseda apeloval na brzkou opravu sodobaru ve vozovně Motol. Pan Čeněk vysvětlil problém
zdržení a ujistil, že oprava bude provedena v co nejkratším termínu.
6. Z jednání s managementem. Probíhá další kolo propouštění (outsourcing),
tentokrát převedení činností spojených s úklidem. Pan Vávra se aktivně
snaží zajistit všem našim členům, kterých se výpovědi týkají jiné místo
v rámci DP. Zatím se nepodařilo umístit pouze jednu kolegyni, nicméně
pokračujeme v jednáních o nalezení přijatelného východiska. Management navrhl další změny
v organizaci řízení (v odboru Marketing a komunikace, v úseku
technickém - jednotka Správa vozidel Metro, v jednotce Správa vozidel Tramvaje – provozovna Opravna tramvají, v jednotce
Správa vozidel Tramvaje – provozovna Opravna tramvají, v úseku
služeb – jednotka Zásobování, v úseku technickém – jednotka Dopravní
cesta Metro ). Své výhrady
jsme uvedli při některých změnách, které vnímáme jako nesystémové či jako
ohrožující pracovní místa či bezpečnost provozu. Případné zájemce odkazujeme za
zápis z jednání s managementem č.4/08. Na dalším jednání budou
probírány změny v : oddělení
Energeticko-technologický dispečink, v jednotce Provoz Tramvaje
v oddělení Kontrola a vyhodnocení provozu, v úseku technickém -
jednotka Dopravní cesta Tramvaje, v úseku technickém- jednotka Správa
vozidel Tramvaje, v jednotce Správa vozidel Tramvaje a v jednotce
Správa nemovitého majetku, v úseku technickém- jednotka Dopravní cesta
Metro, v úseku technickém a v úseku služeb, v úseku technickém – jednotka Správa vozidel Metro. Dále byl projednán objem přesčasové práce
a řešeny některé další provozní záležitosti.
7. Předseda informoval o jednání
Odborové rady. Probíhá též jednání s odb. org. z Metra o jejím možném vstupu do OSD, čímž by se
otevřela možnost společného řízení tzv. Podnikovým výborem, který by zastřešil
naše organizace pod společnou hlavičku. Je pravděpodobné, že bychom tak mohli
být největší organizací v DP Praha. V této souvislosti sledujeme
vývoj stížnosti u Ústavního soudu. Nález o zrušení možnosti uzavírání KS
největší organizací nyní studuje ČMKOS. Rozbor nám bude poté přes OSD dán
k dispozici.
8. VZO
schválil 14 nových členů (1 zájemkyně byla z techn.
důvodů odmítnuta). V současné době ve větší míře přicházejí do naší
organizace i bývalí členové OSPEA, což je samozřejmě ze strany funkcionářů této
organizace vnímáno negativně a snaží se naši organizaci jakýmkoli způsobem
očernit (hlavně rozšiřováním lží a překrucováním faktů) a zabránit tak dalším
odchodům svých členů k nám. K tomuto se propůjčují různí tzv. pisálci a samozvolení ochránci práv… Očekáváme, že i nové číslo
našeho časopisu, kde jasně ukazujeme na konkrétní vinu za špatnou KS, vzbudí
opět nějaké emoce a reakce z této strany. Časopis bude k dispozici
již v březnu. Všichni slušní lidé, přicházející k nám ( a to
samozřejmě i z jiných OO) jsou srdečně
vítáni. Stav členské základny je nyní na
čísle 220, což umožňuje opět navýšit nabídku doprovodných aktivit o další akce.
Např. zářijovou exkurzi do pivovaru a zájezd do Plzeňského Dinoparku.
Připravujeme též tradiční Dětský den. Více o těchto akcích příštím zápise.
9. VZO rozhodl, že vypracuje předvyplněné SLUŽEBNÍ HLÁŠENÍ, o výskytu bezdomovců
v tramvajových vozech. Jejich podání přispěje k lepšímu zajištění
ochrany řidičům pomocí Městské policie. Na tomto postupu jsme se dohodli
s bezpečnostním ředitelem, který potřebuje doložit požadavky na navýšení
posádek.
10. Pan
Pakosta informoval o jednání komise PEK.
Komise se zabývala problematikou jízdních řádů a chronometráže. Vyjádřili jsme
nesouhlas s možností převážení jízdních kol v tramvajích, také
z důvodu rozporu s Vyhláškou Ministerstva dopravy a spojů č.175/2000.
Komise projednala připomínky a požadavky na úpravu preferencí a seřízení
křižovatek. Mimo jiné i požaduje vypnutí světelné křižovatky v době
nočních přestupů na křižovatce Strossmayerovo nám.
Žádáme zvýšený dohled policie na dodržování zákazu vjezdu IAD do ulice Národní,
stíhání řidičů nerespektujících zákaz zastavení v Revoluční ul. a jiné.
Komise požádala o zajištění všech střídacích míst hodinami s jednotně
řízeným časem, atd.
11. Pan
Vávra informoval o jednání komise BOZP.
V nejbližší době se též zúčastní prohlídky bezpečnosti práce na vybraných
pracovištích. Tuto kontrolu (alespoň zatím při kontrolách od začátku roku)
provádíme jako jedna z mála organizací, v trakci ED jako jediní !
12. Pan
Tošil informoval VZO o možnosti přidělení
právní pomoci i v soukromých problémech pro naše členy zdarma. Tuto
novou službu nám zajišťuje smluvní partner.
13. Další smluvní partner poskytuje nově
našim členům MOŽNOST UZAVŘÍT NA VEŠKERÉ MAJETKOVÉ POJIŠTĚNÍ (S VÝJIMKOU
POVINNÉHO RUČENÍ) A NA VEŠKERÉ FINANČNÍ SLUŽBY- NA ŘEŠENÍ BYDLENÍ, DŮCHODY,
KAPITÁLOVÉ TRHY I PROGRAM PRO DĚTI SMLOUVU OPROTI TRHU LEVNĚJŠÍ o 15% u
Kooperativy, o 20% u Generali a 20% u České
pojišťovny !!! Například u pojištění
domácnosti Vám může nově nastavené pojištění (za stejnou částku co platíte
nyní) ušetřit až 800,-Kč ročně. Nastavení spoření na důchody od mladého věku
pak i při nízké částce udělá miliony.... nechte si zkontrolovat platnost a
výhodnost svých smluv, ušetříte a přejdete pak případnému zklamání. (Pojistka
např. na požár v bytu uzavřená v roce 1980 na 20.000,- Vám dnes již nepokryje
náklady ani na vymalování... natož pak zařídit znovu byt.) Našim členům zprostředkuje tyto výhodné smlouvy pan Mikula - tel. 777
191 316, členský průkaz nezbytný. Pokud jej některý z našich členů ztratil
či nemá, vystavíme mu jej (znovu) na požádání.
14. Předseda představil pana Kovrzka
z garáže Kačerov, který nám zajišťuje provoz některých dílčích webových
stránek, zvláště v profesní tématice sekcí. Jeho práce je velmi dobrá a
předseda uvažuje o pověření předat mu pod správu celou agendu www a intranetu.
15. Předseda informoval o finančních transakcích v měsíci březnu
v souladu s rozpočtem naší organizace schváleném konferencí 2008.
16. Paní
Dana Pokorná informovala o připraveném
zájezdu na Moravu. Po rozsáhlé diskuzi, VZO hlasováním rozhodl, o možnosti
změn této víkendové rekreace, budou-li možné. Kulturní referent však ještě
téhož dne oznámil, že program zůstane zachován v původním znění a
v původním propočtu představeném úvodem. K dispozici tak naši členové
mají tuto možnost: Víkendová rekreace na
Moravu. ---16.5.-18.5.2008
Pátek- odp. odjezd, ubytování, indiv. program. Sobota - dopoledne - projížďka na lodičkách v
Punkevní jeskyni, - odpoledne -
zámek Lednice a okolí, - večer
posezení u vína s pohoštěním a muzikou. Neděle - návštěva muzea Kuriozit
v Pelhřimově, prohlídka, návrat k večeru.
Po předchozí dohodě je možný malý pes (s náhubkem) nebo kočka –
individuelní platba 120,-Kč/den. Cena
rekreace je pro naše členy 1.300,- Kč, pro rodinné příslušníky našich členů na
1.600,- Kč a pro neorganizované v naší organizaci ( ostatní ) bude 2.300,-
Kč (plná cena). V ceně zájezdu kromě dopravy (a všech poplatků s ní
spojených- tedy i mýtného a DPH) je i
váš naplněný žaludek, vstup do jeskyní s plavbou na loďkách, pohoštění ve
sklípku a pěkné ubytování. Dále též vstup do Muzea rekordů a kuriozit v
Pelhřimově, pojištění, zdravotnická služba a "vzdušné". Naši členové
mají přednostní právo účasti. Je samozřejmostí u naší organizace možnost hradit
zájezd i flexipassy. Doufám, že pochopíte zvýšení ceny
s ohledem na inflaci, DPH a jiné vstupy, za což děkujeme. Kontaktní osoba je Dana Pokorná, telefon
774916713 denně po 17.00 hod., SMS možno po celý den.
17. Pan Zabloudil informoval, že turnaj
v Bowlingu (12.4.) byl zájemci již plně obsazen.
18.
Pan Tošil v závěru schůze navrhl: sepsat
veškeré informace o dění v DP a v odborech a zaslat informace
Evropské odborové centrále ( zajistí předseda formou článku ). Poté tyto materiály
předat smluvním partnerům k přeložení do AJ a doručení do EOC k další
publikaci v rámci Evropy. Dále pan Tošil navrhuje rozšířit síť aspirantů
pro naši ZO OSD Motol na maximální množství provozoven / středisek tak, aby
všude byl kontaktní člověk pro styk s členy naší OO, pracujícími
v těchto střediscích. ( předseda tuto snahu vítá a naše ZO OSD Motol je
samozřejmě otevřená každému ochotnému zájemci o přiložení rukou k dílu,
jakož i pro jakéhokoli zájemce o členství v ZO OSD Motol odkudkoli
z DP i mimo něj. ).
Poznámky připravil
pan Vobořil. Zpracoval zápis p. Zabloudil. Naše stránky : www.zoosdmotol.cz