Přítomni: Zabloudil, Vobořil, Sárközi, Pakosta, Pokorná, Vávra,
Toušek. Host : Suchá – člen RK.
Neúčast : Hynčica, Skuhrovec, Fraus, Cába.
1.
Prezentace, kontrola
materiálů.
2. Kolektivní
vyjednávání začne 24.10.2007. Návrh
předloží zaměstnavatel. Je to z důvodu nesouhlasu organizací z DOSIA k
dopracování společného materiálu (zpracovaného Odborovou radou) a poté
předložení společného návrhu zaměstnavateli. Po celou dobu se v této části
spektra hledali zástupné problémy, proč nelze společně návrh předložit. OR sama
materiál i přes složitost procesu zvládla, avšak ani tento moment nezměnil
stanovisko některých organizací. Předseda ZO OSD Motol několikrát tyto organizace
písemně i veřejně (na jednání s managementem) vyzval k zasednutí za
společný stůl a k dopracování návrhu OR na návrh jednotný. Tyto výzvy byly
odmítnuty. Materiál je umístěn na webové
stránce naší organizace. Jak budeme dále postupovat ? Odborová
rada pověřila organizace v ní sdružené (tedy i ZO OSD Motol) svým
zastupováním při kolektivním vyjednávání. Organizace z DOSIA budou
vystupovat samostatně. ZO OSD Motol bude pravděpodobně v rámci OR
koordinovat svou činnost, v případě potřeby se pak obrátí na členskou
základnu s určením strategie a mandátu pro další postup. Strategický
postup konzultoval předseda se členy Výboru a rozebral priority naší organizace
( i v rámci OR jsou totožné ).
3.
VZO tajným hlasování
určil, že v KOLEKTIVNÍM VYJEDNÁVÁNÍ budou
naši organizaci (a potažmo i Odborovou radu) zastupovat pánové Zabloudil a Vávra. O kolektivním vyjednávání bude
předseda informovat pokud možno denně –
na webových stránkách naší organizace, se zpožděním pak v zápisech z VZO.
4.
Změny v JEDNOTCE
PROVOZ TRAM. Předseda se účastní
projednávání II.vlny propouštění
v jednotkách Metro, Autobusy, Bezpečnostní úsek, Technický a investiční odbor a
též Jednotky provoz tramvaje (JPT). U posledně jmenovaného jde o systémovou
změnu sahající až na samou podstatu činnosti a provozu jak ji dnes známe. Změna,
tak ji prezentoval pan Hloch, spočívá v převedení
VŠECH ŘIDIČŮ POD SPRÁVU JEDNOHO STŘEDISKA, převedením VŠECH VÝPRAVČÍCH
POD SPRÁVU JINÉHO jednoho STŘEDISKA, CENTRÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ ŠICHET Z JEDNOHO MÍSTA
(z CD - příp. změny si prý budou hlásit řidiči telefonem...!), převedení
současných vedoucích vozoven na CD a jejich zredukování, centrální evidence a
plánování školení, lékařských prohlídek, fasování, aj. a další změny. Na
tento nápad předseda ZO OSD Motol reagoval předložením protinávrhu - který z
uvedených nápadů využívá pouze použití brigádníků centrálně. Ponechání správy
vozoven, příslušnosti řidičů i výpravčích k vozovnám. Možnost změn vidíme pouze
ve sdružení pozic v řízení na vozovnách, nikoli v jejich likvidaci či přenesení
pravomocí mimo vozovny a vymýšlení nových mezičlánků řízení. S uvedeným materiálem změn v JPT TAK JAK JE
PŘIPRAVEN proto ZO OSD Motol vyjadřuje NESOUHLAS. ZO OSD Motol
bude dále také žádat garanci pro řidiče i výpravčí, aby každý byl i do budoucna
příslušný SVÉ VOZOVNĚ a bez jeho souhlasu s ním nebylo šoupáno jak s figurkou.
Budeme žádat garance zohlednění místa bydliště a zdravotního stavu při
plánování směny (centrálně to není myslitelné), garance pro individuelní
přístup při posuzování drobných prohřešků (nejsme stroje- centrálně to nejde -
vedoucí zná ve svém úseku každého jednotlivého lépe, než stádo anonymů jeden
odpovědný za všechny dohromady..), garance pro možnost plánovaní dovolených s
dohodou s řidičem, nikoli přidělení nějakého termínu... atp.
NEPODPORUJEME ZMĚNY JEN KVŮLI ZMĚNÁM !!! VEŠKERÉ ZMĚNY MUSÍ BÝT VÝHODNÉ I PRO
ZAMĚSTNANCE ! ZO OSD Motol není kývačem pro cokoli, není
nesvéprávný orgán ! Po jednáních s naší organizací vedoucí JPT
garantuje, nyní již písemně, zapracováním do závazných dokumentů, že centrální
evidence řidičů pod jednu vozovnu bude jen formální, že každý nadále
zůstane v té své, apod. I kdyby jsme se
s touto garancí ( a díky za ní ) spokojili, co směny ? Jak chtějí zohlednit
individuelní přístup k jednotlivcům ze vzdáleného jednotného pracoviště na CD a
s jednotným programem přidělování směn řidičům na poté nesvéprávných vozovnách?
Generální ředitel po delší diskuzi, vyvolané návrhem ZO OSD Motol, (ostatní
bohužel zaspali..) na alternaci vypracované varianty, rozhodl o další schůzce a
požádal o dopracování variant, včetně možnosti předložení nových, generujících
další úspory v personální oblasti v JPT. Na této schůzce předseda ZO OSD Motol
předložil další variantu možného vývoje, opět ze zachování principu vozoven. Svůj
návrh předložil též pan Dub- poradce generálního ředitele. Nyní se tyto
varianty zpracovávají a rozhodnou odborníci, které budou uvedeny v činnost.
Doufáme, že plány VJPT ne ! Není tajemstvím, že důraz je dnes kladen na zvýšení
efektivity a úspory v personální oblasti. Šetří se. Ale jen někde, momentálně
je v kurzu personální oblast. Kvalita dopravy, zajištění komfortu,
bezproblémový chod - to vše jsou slova, které nejsou v této fázi rozhodování
relevantní.... Bohužel. Funkčnost TRAM tak jak ji známe skončila. Jaká bude od
nového roku, není nikdo nyní s to říci. Stejná ? Možná chvíli danou
setrvačností, ale potom ? Bůh ví ? Předseda
ZO OSD Motol předložil variantu spočívající v ponechání systému vozoven, v
ponechání systému příslušnosti řidičů i výpravčích k vozovnám, k vypracovávání
směn také zde (jako dosud) a přitom navrhl úspory v personální oblasti vyšší,
než návrh pana Hlocha, který bourá vše zavedené,
centralizuje a destabilizuje, znejisťuje a
rozčiluje... a to vše kvůli úspoře - bratru neber to... 7 lidí...! Má smysl
rozvrtat vše fungující, z vozoven nadělat jen nesvéprávné parkoviště
tramvají, z řidičů udělat beztvarou masu všech a pro všechno - ovládanou jedním
panem nejvyšším a neomylným ? Prý že lepší komunikace... kulový - leda totální
chaos....
5.
Předseda
ZO OSD Motol pan Zabloudil, místopředseda za sekci BUS pan Toušek, funkcionáři
OO-Metro pan Obitko a pan Šoun, zástupci vedení
DP, několik dalších kolegů odborářů a samozřejmě rodinní příslušníci i přátelé
zemřelého, se dne 8.10.2007 v Malé obřadní síni krematoria Strašnice,
rozloučili s náhle zesnulým funkcionářem UPD panem Lubošem Máchou.Čest
jeho památce. Je hanbou, že zástupci ostatních organizací nepřišli !
6.
Výbor na návrh pana Sárköziho,
rozhodl o sloučení dvou následných a plánovaných akcí Mikuláš a Vánoce a rozhodl,
že letos obdrží všichni naši členové (v evidenci k 15.12.2007) dárkovou
poukázku do Tesco a další dárky. O částku původně
určenou na Mikulášské balíčky bude Vánoční akce navýšena. Hlavní důvod této
změny je organizační – máme řadu členů již po všech částech DP a pro ně je
těžké přijít si pro dary do kanceláře a nás objemnější balíky stojí dost peněz
na poštovném a dále řada členů též požaduje rovnoměrnější přístup k čerpání
prostředků a stejné možnosti pro všechny naše registrované členy. Všichni naši aktivně
platící – pracující členové obdrží proto dary ve shodné výši, členové platící
pouze udržovací příspěvky obdrží částku přibližně poloviční. Výše poukázek bude
určena po posledních propočtech v listopadu, po uzavření všech faktur a
pohledávek vůči firmám i jedincům ( např.výplata nemoc.dávek- vratka příspěvků, žádosti o příspěvek na dětské tábory,
sociální výpomoci a bezúročné sociální půjčky aj.). Předběžně rozpočet počítá s náklady
ve 60.000,-Kč. Dalším důvodem je pracovní zaneprázdněnost. Část funkcionářů je časově
přetížena, někteří naopak neodvádějí žádnou práci, byť pro ni byli svými voliči
zvoleni. Tento problém však může vyřešit až Konference.
7.
Termín
Konference určil předseda na 6.února 2008, čas a místo bude upřesněno. Pokud
to bude možné, využijeme opět tělocvičnu v učňovském středisku zde ve
vozovně Motol.
8.
Předseda předložil Výboru vyúčtování turnaje v Petangue – 1.044,-Kč. Turnaj proběhl souběžně s akcí Jizerky 2007, což výrazně zlevnilo vstupy. Výbor bere na
vědomí.
9.
Kulturní referent
předložil vyúčtování víkendové rekreace – Jizerky 2007.
tato akce proběhla v termínu 21.-23.9.2007. Celkem se jí zúčastnilo 48
rekreantů, našich členů a rodinných příslušníků. Výdaje z rozpočtu dosáhly
částky -18.538,-Kč, což je v limitu předpokládaném Konferencí. Výbor i
tuto zprávu bere na vědomí a nerozporuje čerpání. Víkendová
rekreace do Jizerských hor proběhla OK, počasí bylo překrásné, všechny
plánované akce se uskutečnily dle plánu.
10. Naopak akce
Nohejbalový turnaj, pořádaný již tradičně OSD a kterou měl organizačně za naši
ZO OSD Motol na starosti pan Hynčica není uzavřena. Náklady na ubytování,
stravu, dopravu apod. hradil OSD. Náš tým vedený panem Hynčicou
obdržel s sebou pouze částku na pohoštění hráčů ve výši 1.500,-Kč. Tuto
částku však pan Hynčica i přes několikeré výzvy dosud nevyúčtoval. Budeme to řešit
na příštím VZO.
11. Kulturní
referent ohlásil stav příprav na plánovaný turnaj v Bowlingu. Tento se
uskuteční 20.10.2007. Výsledky, fotografie a zápis budou zveřejněny na webových
stránkách naší organizace.
12. Předseda sdělil, že monitoruje možnosti zažádání o
doménu II.řádu pro naše WWW stránky. Vlivem zlevňování k 1.10. by mohlo dojít
k zakoupení adresy www.zoosdmotol.cz
pokud náklady nebudou neúměrně vysoké. Stávající doména III.řádu na http://mujweb.cz/www/zoosdmotol je
sice zdarma, avšak malá a část obrazu zabírá reklama, kterou nelze přesunout. Též
na Interanetu DP by pořízení domény II.řádu umožnilo
přímý přístup a ne jako dosud jen vyhrazený prostor pro překopírování části
informací z netu. Na řešení tohoto problému nyní
pracuje předseda s externími odborníky.
13. Bylo přijato 5
nový členů – 2 řidiči- do sekce TRAM, 3 zaměstnanci - do sekce mimo DP. Členská
základna roste, což je pozitivně vnímáno všemi funkcionáři a posiluje to sílu a
finanční možnosti naší organizace. Jakým vlivem se na tom podílí i motivační
odměny vypsané předsedou pro všechny naše členy je diskutabilní, nicméně i
odměna za nábor nových členů může mít určitý vliv a předseda i do budoucna s tímto
prvkem počítá. Platby jsou uskutečňovány v souladu s bodem 3 –
pravidel odměňování.
14. Pan Pakosta
podal zprávu z „malého PEKu“, tyto jednání jsou přípravou a hledáním shod mezi
organizacemi na jednání Provozně-ekonomické komise, která proběhne 19.10.2007. V příštím
zápise budou podrobně rozebrány témata a dosažené změny v oblasti povrchové
dopravy a TRAM.
15. Čerpání
přestávek. Předseda osobně intervenoval u VJPT a podal stížnost na porušení
dohod o principech střídaní oddělením JÍZDNÍCH ŘÁDŮ na CD. Od nového náběhu po přechodných dvou
dnech by mělo dojít k nápravě stavu a respektován stav, že naši řidiči
budou střídat pouze mezi vozy vlastní vozovny a dohodnutých místech. Též
zatažení a výjezdy nesmí být jiné než z mateřské vozovny. Předseda rovněž
vedl jednání o vybavení prostor ve vozovně pro pohodu vystřídaných řidičů. Zažádal
o umístění gauče v hale výpravny apod.
16. Dne 18.10. a
19.10. vedl předseda jednání o restrukturalizaci pozic vrátných. Výsledkem
těchto jednání je zachování pozice naší členky- vrátné- ve vozovně Hloubětín, tato se na nás obrátila s prosbou o pomoc při
řešení problému s jejím uvolněním ze stávajícího místa. Děkujeme za vstřícnost
a pochopení souvislostí, k přihlédnutí k argumentům a za změnu strategie nadřízeným
naší členky.
17. VZO souhlasí s nabídkou svazu textiláků a necháme
si zhotovit vyšívanou vlajku pouze za náklady na materiál (cca 1.000,-Kč). Jde
o unikátní nabídku jež předseda vyjednal na ČMKOS. Vlajka bude sloužit k representačním
účelům a uvidíte ji již na Konferenci v únoru.
18. Zprávu
z BOZP - podal pan Zabloudil. Všechny
předložené pracovní úrazy komise odškodnila 100%. Příštího jednání komise BOZP
se účastní již pan Vávra.
19. Pan Fraus zajistil opravu a modernizaci našeho PC
v kanceláři po domluvě se správcem panem Melicharem. Vše funguje bezvadně,
funkcionáři si pouze musí nastavit (nechat si nastavit ) vnitropodnikovou
poštu. Oprava a modernizace si z naší strany vyžádala náklady pouze
300,-Kč.
20. Pan Zabloudil oznámil, že oprava tiskárny, tak jak
bylo zmíněno v minulém zápisu je nerentabilní. Bude používána pouze jako scanner.
Byla proto zajištěna operativně jiná, nízkonákladová
tiskárna. VZO bere na vědomí.
21. Pan Vávra zajistil opravu DVD v DEPu Motol ( oprava 300,-Kč ).
22. Započaly práce na novém čísle našeho časopisu. K distribuci
bude počátkem prosince.
23. Pan Toušek informoval o jednání zástupců profesní skupiny BUS s managementem.
24. Aktuální
informace po uzávěrce : VZO
schválilo právní pomoc pro pana Baziku v souvislosti s dopravní nehodou a pro
paní Peclinovskou a Sklenářovou v souvislostí s pracovně-právním
sporem.
Naše
stránky: www.zoosd-motol.wz.cz či
http://mujweb.cz/www/zoosdmotol
e- mail: zoosd-motol@volny.cz
Poznámky
zapsal: Vobořil, zpracoval : Zabloudil