1.
Úvod, prezence
atp..
2.
Host, vrchní výpravčí pan Peřina vysvětlil změny
ve vykazování uvolnění pro jednání s podnikem či svazem. Předseda
vysvětlil dosavadní naší praxi a společně se dospělo k dohodě ohledně
vyplnění formulářů a přiložení pozvánek na jednání.
3.
Je připravován sobotní výlet na Kokořín busem + vlakem-
viz upoutávka, v rámci diskuze plénum VZO vyslovilo souhlas, že při malém
počtu účastníků lze využít alternativní dopravu- autem, jelikož náklady při
malé účasti jsou u auta nižší, než spojení vlakem a busem. Bude tedy hlavně
záležet na tom, kolik účastníků se 15.10. sejde.. Akce se uskuteční 15.10.2005
a tak jako při výletu na Okoř počítáme s úhradou cestovného, vstupného a
drobného občerstvení pro účastníky členy odborů a jejich doprovod. Organizací
byli pověřeni opět pánové Zabloudil a Skuhrovec. Při dešti se akce ruší.
4.
Funkcionáři
obdrželi detailní závěrečný účet
víkendové rekreace na Novohradsko a předseda informoval o průběhu akce,
programu a zdůvodnil jednotlivé položky, zvlášť nepříjemná je i vzhledem
k cenám pohonných hmot položka DOPRAVA,kde původní výpočty na 8.000,-
dosáhly 13.500,-,(pro budoucnost musíme z této ceny vycházet)
v ostatních položkách však nastala úspora a tak předpokládaný výdaj
z rozpočtu ve výši 20.000,- byl překročen, ale pouze o 1.030,-Kč. VZO bere
závěrečnou zprávu na vědomí. V současné chvíli již začala příprava
(tématický záměr + kalkulace) na případnou jarní víkendovou rekreaci. O programu doprovodných činností rozhodne
Konference ZO OSD Motol 2006.
5.
Předseda zároveň
představil návrh stornovacích podmínek a
režimu provozu rekreací. Dokumentem se bude VZO zabývat příští schůzi a
připraví jej pro Konferenci ZO OSD Motol v úvodu roku 2006.
6.
Kolektivní vyjednávání: Po řadě neúspěšných setkání, byl po vypjatém
a stresujícím jednání (3.10.) nakonec vypracován „základní-kompromisní“ návrh,
který všichni představitelé všech odborových organizací v DP Praha a.s. (tj.
14 organizací) podepsali. Dokument předáním personálnímu řediteli nastartoval
akt kolektivního vyjednávání s managementem DP Praha a.s.. V jednání se očekává řada sporných bodů
nejen mezi odbory a zaměstnavatelem, ale i mezi odbory navzájem, sledujte naše
zápisy, bude Vás vždy o stavu informovat.
7.
Bylo předloženo
současné čerpání rozpočtu organizace
a předseda předložil plán i na zbývající měsíce. Veškeré položky dané
Konferencí 2005 jsou dodržovány, zvýšený výběr oproti očekávání je použit pro
financování činností pro členskou základnu, administrativní výdaje byly dokonce
sníženy z předpokládaných 40% na reálných 37,5%. Závěrečnou bilanci a
čerpání obdrží po revizi všichni členové.
8.
Byli přijatí nový členové a stav překročil 150. ZO OSD Motol nyní čítá
k 7.10. již 153 členů. Další údaje budou vzhledem k probíhající
tipovací soutěži (kupon v brožůrce) zveřejněny až po konci soutěže, na
schůzi VZO v prosinci.
9.
Předseda krátce
informoval funkcionáře, kteří se nezúčastnili neformální schůzky s vedením vozovny o jejím průběhu.
10. Předseda informoval o vyřešení sporné situace, kdy dokument o udělení neomluvené absence
našeho člena podepsala jiná organizace (zde „pidi"). Vedení přesto považovalo
dokument za platný. Po protestech na vedení vozovny a u managamentu DP Praha
a.s. se předseda obrátil i na právní oddělení svazu Dopravy, které po konzultaci na legislativní radě ČMKOS
zaslalo vyjádření v němž označilo postup DP jako NEZÁKONNÝ. Poté jsme konečně
příslušný dokument k vyjádření naší organizace obdrželi.Tím bylo učiněno
zákonnosti zadost, nicméně je třeba prosadit změnu stávající nevhodné praxe.
11. VZO schválil
bezúročnou půjčku panu Josefu
Skuhrovcovi ve výši 3.000,-Kč na základě předložené žádosti a doložené
potřebnosti (soudní vymahatelnost). Částka byla ihned vyplacena, splátky po á
1000,- měsíčně z platu.
12. Pan Brajovič informoval o množících se stížnostech na nově přidělenou podnikovou
doktorku pí Malou.
V ordinacích jsou obrovské fronty, zaměstnanci poslaní na periodické prohlídky
jsou odsouvány až jako poslední, takže jsou několik hodin vystaveni prostředí
s nemocnými, doktorka používá nevybíravé výrazy při jejich příchodu atp. Předseda
bude protestovat u managementu a žádat změnu stávajícího nevyhovující ho stavu.
13. Nákupem Mikulášských balíčků byli pověřeni
pánové Vobořil, hynčica a Skuhrovec.
UPOZORŇUJEME VŠECHNY ODBORÁŘE, ŽE
UZÁVĚRKA PŘÍJMU POUKÁZEK NA VÝBĚR
VÁNOČNÍHO DÁRKU A NA ZHOTOVENÍ MIKULÁŠSKÝCH BALÍČKŮ JE
max. do 31.10.2005 !!!!
Všichni naši odboráři obdrží vánoční dárek (nově přijatí členové také-váhající využijte možnost), avšak od
1.11. pokud nebude zažádáno o změnu, bude automaticky přidělena na člena
kolekce. O Mikulášské balíčky se žádá rovněž nejpozději do 31.10.– využijte
kupon z časopisu Informace členům.
Žádejte v kanceláři odborů či u p.Skuhrovce.
14.
K situaci v Organizaci OSPEA. Po vyloučení
I.místopředsedy Touška, které vzbudilo rozpaky i u skalních členů této
organizace, neboť byl vyloučen bez přítomnosti na tomto jednání a tudíž
možnosti obhájit se (naše stanovy například
takovou možnost zcela vylučují), dochází k dalším odchodům. Z funkcionářů OSPEA vystoupil i II.místopředseda Richard Kovrzek a
Místopředseda revizní komise Peclinovský. Tato skupina spolu s vyloučeným
členem panem Ďuranem vytvořila nové odbory pod jménem ODBORY DOPRAVNÍHO PODNIKU
(ODP). Dle informací jež k nám dorazili převážně e-mailem, byli předmětem
sporu neinformovanost členů i funkcionářů předsedou Ing.Dubem, finanční
nejasnosti, značný objem proplácených odborových peněz za telefon a své
jistě udělalo i to, že ing. Dub již
přestal pracovat jako zaměstnanec a jeho mzdu mu OSPEA od srpna začala plně
refundovat (proplácet z odborových prostředků). Naše organizace nemá uvolněné funkcionáře, všichni
jsou a budou zaměstnanci, neplatíme je z odborových peněz a za
odschůzovaný den mají pouze odměnu 200,-Kč, kterou řádně daníme u Finančního Úřadu
Prahy 5..Předpokládáme
dobrou a úzkou spolupráci s novou organizací a není tajemstvím, že v úvodní fázi jsme jí pomohli radami a
s oficiálními dokumenty nutnými pro provoz a činnost. Naše organizace nemá
problém ani s jinými organizacemi (i s jejími -legitimními-
funkcionáři) se všemi komunikujeme a spolurozhodujeme. Vždy jednáme
a postupujeme se zřetelem na zájmy našich členů.
15. Byla
zakoupena magnetická, zasklená nástěnka,
která bude umístěna ve střídací místnosti na Palmovce. Výměnu našich upoutávek,
jiných písemných materiálů a též i umístění nástěnky zajistí pan Vobořil.
16. Pan Vobořil
informoval o jednání komise oděvní.
Do 19.10. probíhá inventura skladu. Od 20.10. je možno fasovat bez objednání do
2000bodů. Do 29.12. se vyřizují objednávky. Do 12.12. je termín telefonických
objednávek. pro rok 2006 stále ještě nejsou cenové relace. 7.11. budeme
informováni o bodovém systému.Byl schválen kulich místo beranice, schválen nový
druh polobotek pro ženy podobný pánským sandálům, byla schválena příruční taška
pro řidiče na jízdenky (hlavně pro busy)a peníze, bude též pouzdro na řemínek. Při
jednání vznikla kuriózní situace, kdy
Pan Vojtíšek(dispečink) požadoval redukci bodů pro řidiče (na polovinu),
samozřejmě to neprošlo plénem, ale stojí za zamyšlení, kdo všechno vlastně na
komise chodí a co všechno za názory tam
zazní….kdyby odbory nehájili důsledně zájmy zaměstnanců, může projít zřejmě
ledacos.... Pana Vobořila doprovodila pí
Suchá, jež zde obhajovala a monitorovala možné změny oděvní konfekce pro ženy.
Pan Vobořil na komisi vyjádřil nespokojenost s rozdělením mikin na vyzkoušení,
jelikož je u nás obdrželi jiní lidé, než pro které byli objednány. Bude
v zápise z oděvní komise a z téhož důvodu se ZO OSD Motol nemůže
vyjádřit k uvedenému zboží. Věříme, že šlo o ojedinělé selhání
v distribuci a chybě v komunikaci mezi skladem, poštou a výpravnou.
17. Bude
uspořádán nový turnaj v šachu. A
to v sobotu 19.11. v 10hodin. Písemné
přihlášky vhoďte nejpozději do 6.11. do
schránky ZO OSD Motol. pan Hynčica zjistí možnost účasti učňů. VZO schválil
zajištění pohoštění pro účastníky této akce. VZO pověřuje organizací pana
Brajoviče.
18. Bude též
uspořádán turnaj ve stolním hokeji. A
to v neděli 27.11. v 15hodin. Písemné
přihlášky vhoďte nejpozději do 13.11. do schránky ZO OSD Motol. VZO schválil zajištění pohoštění pro
účastníky této akce. VZO pověřuje organizací pana Zabloudila, materiální
vybavení poskytne bezplatně organizace HOFED (http://mujweb.cz/www/HOFED ).
19. Předseda dohodl s funkcionáři nový systém připomínkování vnitropodnikových norem.
20. Oblíbené knížečky – Informace pro naše členy – II. bylo vydáno již 395 ks, což se jeví
jako dostatečný počet. Předseda dohodl z VZO přípravu čísla III
s omezeným nákladem- pouze pro naše členy s realizací –vánoce 2005.
21. VZO schválil věcný
dar pro pana Slámu, jež zachránil naší kancelář při zahoření odpadkového
koše. Zařídí předseda.
22. Pan Vobořil vyplatí odměnu pí Papírníkové k jubileu 50-ti let.
23. Pan Pakosta podal informace
z jednání komise PEK. tramvajové vozy řady T3 budou mít roletky, dojde
ke změnám kontrolních bodů – například Kavalírka se posune zpět na Kotlářku,
Koh-i-noor na Vršovické nám., dále informoval o kurzech a oprávněních pro nové
tram a rekonstruované KT na řízení rukou. řešili se dopravní situace, (ne)prořezávání
křovisek, umístění zrcadel, pěší zóna Palmovka,
odbory požadují hlášení konečných v němčině a angličtině, odbory opakovaně
protestují proti zrušení „X“. Řešilo se technické zajištění střídání na
přestávky u Palmovky, I.P. Pavlova a další body - výhled do budoucna.
24. Z jednání odborových organizací
a vedení DP Praha a.s.. Byli projednávány připomínky k PC vybavení a
jejich používání, ke shodě zatím nedošlo, bude se dále jednat. Vedení navrhuje
i příděl 1 PC = 1 odborová org. Řeší se
zjednodušení přístupu do objektů na čipové karty, diskutovalo se obsazení bytů
vlastněných DP, prodej rekreačních středisek. Tyto budou po zjištění tržní ceny
nabídnuty k prodeji realitní kanceláří. Řešila se možnost dopravy
vzdálených zaměstnanců do práce před 5tou hodinou ranní. Odbory vznesli protest
na špatný zajištění úklidu stanic, řešila se možnost prodeje mražené stravy a
možnost jejího nákupu i za stravenky. Nabídka je1stravenka=1mražené jídlo, nebo
2stravenky=3mraženky. Pilotní program bude spuštěn asi nejprve u metra. Naše
organizace požadovala jiný postup, než stávající při podpisu organizací- viz
bod 10.
25. Pan Skuhrovec informoval o schůzi komise BOZP, která řešila pracovní úrazy a odškodnění.
26. proběhla nominace na následující schůze, jednání
a služby viz tabulka : (další
akce uveřejníme následujícím zápisu)
NAŠE STRÁNKY NAJDETE NA: http://www.zoosd-motol.wz.cz
e-mail: zoosd-motol@volny.cz
12.10.+19.10.+26.10.+ 16.11. |
15-17 |
Místnost odborů |
Služba pro veřejnost |
Skuhrovec |
9.11. |
15-17 |
Místnost odborů |
Služba pro veřejnost |
Cába |
23.11. + 30.11. |
15-17 |
Místnost odborů |
Služba pro veřejnost |
Hynčica |
12.10. + 2.11.+16.11.+30.11. |
9*00 |
Aramark |
Jednání s vedením DP |
Zabloudil |
13.10. + 24.11. |
9*00 |
Žižkov + CD |
PEK - komise |
Pakosta |
18.+19.10. |
? |
? |
Výjezdní zasedání s vedením DP |
Zabloudil + Brajovič |
11.10. |
9*00 |
Architekt DP |
Jednání o WC a vybavení |
Hynčica |
14.10. |
9*00 |
CD |
Jednání o střídání na přestávky |
Zabloudil |
2.11. |
15*00 |
Místnost odborů |
Schůze ZO OSD Motol |
všichni? |
průběžně |
- |
Mzdová účtárna |
Evidence, přihlášky atp. |
Hynčica |
průběžně |
- |
banka |
Vklady, výběry, převody |
Vobořil |
26.10.+29.11.+28.12. |
8*00 |
Hostivař |
BOZP - komise |
Skuhrovec |
31.10. + 14.11.+28.11. |
9*00 |
Aramark |
Jednání odbor. představitelů |
Zabloudil |
15.10. |
10*00 |
Nádr. Holešov.-BUS |
Výlet na Kokořín |
Skuhrovec+Zabloudil… |
8.11. |
9*00 |
DOS - svaz |
Územní rada předsedů ZO |
Zabloudil |
19.11. |
10*00 |
Kancelář odborů |
Turnaj v šachu |
Brajovič + .... |
27.11. |
15*00 |
Kancelář odborů |
Turnaj ve stolním hokeji |
Zabloudil + .... |
poznámky
zapsal : p.Vobořil
zpracoval: p.Zabloudil