Přítomni: Zabloudil, Vobořil,
Sárközi, Pakosta, Pokorná, Fraus, Cába, Vávra,
Toušek, Hynčica
Host :
p.Hrabánek – vedoucí jednotky provoz TRAM -
Motol , Suchá – člen RK. Neúčast : Skuhrovec
- Prezentace, kontrola
materiálů.
- Hlavním
tématem schůze bylo opět PROPOUŠTĚNÍ.
Pozvaný host pan Hrabánek a předseda ZO OSD Motol podali informace o
současném stavu a pravděpodobném vývoji, tak jak obdrželi instrukce. Naší
organizace se dotklo propouštění zdánlivě okrajově – 3 lidí, z nichž
2, kteří se na naší OO obrátili se podařilo opět v DP umístit.
V krátké diskuzi byly probrány provozní problémy. Byla podána
informace o výpovědi řidiče z důvodu porušení kázně – alkohol 0,89‰, vedoucí informoval též výbor o přeřazení
instruktorů jízdy pod jednotku PT. Bylo konzultováno vybavení zázemí ve
vozovně Motol po rozeběhnutí se systému střídání na lince 9 u vozovny
Motol. Předseda zaurguje u vedoucího JPT některá vybavení. Naší organizaci
se podařilo prosadit požadavek na střídání pouze mezi vozy naší vozovny.
Půjde o systém oddělení od vozu, tedy řidič vystoupí např. z 5/9 a
nastoupí na např. 11/9. Nebude tak třeba řidiče, který vůz řídil po dobu
přestávky původního, sníží se počet vlaků ve smyčce, co je značná úspora
pro DP. Bylo též probráno téma karty řidiče. Došlo k dohodě, že každý
kdo má pochybnost o tom, co v jeho kartě je napsáno, zvláště ze
strany technika jízdy, může do ní u vedoucího nahlédnout. Krátce proběhlo
vzájemné informování o stavu příprav na kolektivní vyjednávání po odchodu
Osepa z Odborové rady. V současné chvíli je návrh připraven za
OR s podporou Ospea. Došlo k vzájemné výměně některých zpráv
např. že bývalý předseda Ospea p.Dub se stal poradcem generálního
ředitele. Spekulacemi o provázanosti na výstup Ospea z Or se výbor ani vedoucí odmítli zabývat. Pan Vobořil
poté kritizoval přidělování krátkých směn ( hlavně o víkendech a o svátek
) kmenovým řidičům a jejich přidělování brigádníkům. Bude prověřeno. Také
jsme podali informace o stížnosti některých starších řidičů, že jsou
opomíjeni při nominaci do kurzu na 14T oproti nově nastoupivším řidičům.
Pan Hrabánek předložil informace o stavu nadjetí
a vývoji tohoto ukazatele kvality. Další jednání na toto téma proběhne za
účasti předsedů.
- Výbor pokračoval
v jednání informací předsedy o potřebě nového zajištění bezpečnosti uložených předmětů
v kanceláři z důvodu pravděpodobného pohybu neoprávněných osob a
„přesunu“ některých položek. Došlo k dohodě o jiném způsobu zajištění
úřední skříně s omezeným přístupem na předsedu, hospodáře a
I.místopředsedu.
- Předseda rovněž
oznámil, že není spokojen
s prací pana Skuhrovce, který se již po
čtvrté schůze neúčastní a neplní si svěřené odborové úkoly na svém
pracovišti. Není schopen zajistit ani řádnou platbu svých rodinných
příslušníků – členů. Z tohoto důvodu jim bylo po dvou urgencích i
členství pozastaveno. Pan Vávra byl požádán, aby situaci s dotyčným
probral a nalezl řešení. V opačném případě předseda požádá Konferenci
o zrušení mandátu funkcionáře pro dotyčného. VZO potřebuje lidi kteří
dělají, nikoli kteří jsou jen evidováni !
- Předseda oznámil, že
podepsal tzv. rychlou novelu D 1/2.
jde o zapracování vnitropodnikové značky RADIOVÁ VÝHYBKA do předpisu,
určení jak postupovat při jejím zakrytí a související předpisy.
- Předseda informoval o svém setkání s generálním ředitelem,
v době schůze plánovaném, a vyzval k předložení dotazů. Na
jednání( vzhledem k časovému posunu zápisu oproti schůzi ) byli poté
vzájemně konzultovány provozní problémy – např. klimatizace, ústrojová
kázeň, čidla, přepravní řád versus údajné ujíždění...prý médii zkreslené,
také došlo k dohodě, že další akce typu tahání tramvaje na provaze
s hodinovou výlukou Anděla již nebudou připuštěny. Krátce byli
nastíněny postoje naší OO, potažmo Or a GŘ při
chystaném kolektivním vyjednávání i reálné možnosti kdo smlouvu předlož a
kdy. Není asi tajemstvím, že podnik bude chtít dále sociální výhody
snižovat a plat relativně zmrazit, v odměňování pak preferovat
pohyblivou složku. Naše OO i Or samozřejmě má
opačnou představu a bude striktně požadovat větší nárůst nad míru inflace
i zachování všech sociálních výhod a jejich navýšení. GŘ nastínil možný
vývoj transformace metra C na jiný systém se zabezpečením servisu firmou
Siemens. Předseda ZO OSD Motol argumentoval proti případné alternativě
předání výkonů pod Škodu u TRAM. Tato varianta zatím není předpokládaná
pro nejbližší léta, naopak nastínil možnost orientace na některé činnosti
pro DP neefektivní a na provozu se v zásadě nepodílející. Vzájemné
setkání bylo vnímáno oboustranně jako velmi přínosné a předseda pozval
pana generálního ředitele na Konferenci naší organizace v únoru 2008.
- Předseda a
hospodář informovali, že proběhla revize majetku a hospodaření
ZO OSD Motol za I.pololetí. V oblasti financí a evidence členů
vše v pořádku, v oblasti majetku byla shledána závada u
dvouvařiče- bude vyčleněn z majetku- zajistí pan Fraus a škodová komise, a
DVD v Depu, které nebylo pro opravu možno dohledat- nápravu zajistí
opět pan Fraus.
- Pan Vávra podal
informace o jednání za účelem modernizace a přepracování předpisu D1/2. Od jara proběhlo již 5
schůzek a nyní v závěrečné fázi, byl materiál stornován na pokyn GŘ a
bude od základu opět přepracován. Faktem je , že v materiálu i přes
protesty odborů se měli objevit takové „hovadiny“ jako povinnost zastavit
znovu má-li osoba na stanici dvě hole( jak
vím že má dvě a né jednu, je-li z boku ? )
, střední management trvá na absolutním zákazu haendsfree
i byť jen po dobu vyřízení příchozí zprávy, zpětný pohyb měl být vždy
možný jen po souhlasu dispečinku (!) a jiné... Doufejme, že nový materiál
bude logičtější a smysluplnější.
- Týmž způsobem
dopadla komise oděvní.
Z rozhodnutí managementu byla její činnost pozastavena, pozvaným
přímým zástupcům odborů (předsedům) byla představena nová koncepce
uniforem a zúžení sortimentu, z větší části diametrálně odlišná od
současného stavu. Například dle tohoto návrhu budou již jen jedny kalhoty
místo nyní 4 vzorů, zcela se změní typ i materiál bundy, košile, bot i
rukavic. Zmizí pláštěnka i svetr, přibude fleecová
bunda (vesta). Asi jen kravata zůstane stejná. Předseda (marně)
argumentoval proti zavedení jiného typu bundy (z nepromokavého
materiálu), pod kterým se dle jeho názoru budou řidiči potit (podobná už
tu byla), ze strany ostatních ani managementu nezískal podporu. Ze strany
managementu zazněli i stanoviska, že uniforma nemůže vyhovovat všem a že u
Policie si také nikdo nemůže vybírat z čeho bude a co bude nosit...(zajímavé srovnání...)
Z jednání má předseda (= pozvaný zástupce za naší OO) velmi rozpačitý
dojem. Je však pravdou, že některé prvky budou rozhodně kvalitnější než
stávající sortiment. Například místo typu Prestiže a sandálů půjde o
botasky Adidas.
- V termínu 23.9.–2.10.2007 proběhnou volby místopředsedy profesní sekce Metro. Členové dané sekce
budou obeznámeni instrukcemi poštou. Případně zvolený místopředseda za
sekci Metro bude poté zveřejněn v seznamu funkcionářů.
- Další informace z managementu. Probírají se změny po propouštění, zřizují se
nové úseky, jiné se ruší. Bylo zřízeno např. 1 nové prac.místo - karta
Pražana. Dochází k umístění některých propuštěných do nově
otevíraného úseku IV.C ( jde o 72 míst ), probráno bylo hospodaří podniku
za I.pololetí , čerpání přesčasů, prodej rekreačních středisek DP, odbory
upozorňují na dlouhé najíždění na tratě ( u BUSů
manipulačně )- zde je možné najít úspory, management chce prosadit
neplacení návštěvy oděvního skladu - odborové organizace nesouhlasí, byla nám představena II.fáze auditu a
propouštění. Odborovým organizacím bude připravena k projednání na 1. a 2.10.2007. Bylo
diskutováno o některých případech exesů při
první vlně propouštění, problém s prezentací „tiskového mluvčího“-
výběrové řízení na novou mluvčí stále pokračuje, obdrželi jsme informace
z porady vedení : provoz MHD ve IV.kvartále, kvalita služeb za
II.čtvrtletí- zprávu přednesl p.Špicer-
stejnokroje- GŘ stanovil změnu trendu v této oblasti, zřízení 42 prac.
míst na C2 schváleno- podání za srpen- stížnosti na revizory, řidiče, GŘ
apeluje na úsilí k lepšímu chování ke klientům, jsou připravovány školení
o asertivitě a rozpoznávání agresivity, připravují se programy pro všechny
zaměstnance, dále - spolupráce a rozvoj informační podpory při lékařských
prohlídkách a školení- elanor- upozornění na
nutnost školení - automaticky. Den otevřených dveří- všichni jsou zváni.
Dále jsme byli informováni že snížení dotace- úhrada prokazatelné ztráty-
pro DP z magistrátu- na 2008 je prakticky jistá- potvrzené z více míst --
připravují se na to všechny složky a zapracují se různé varianty dalších
možných úspor.
- Předseda a pí
Pokorná se zúčastnili svazového
školení o novele Zákoníku práce, bezpečnosti a BOZP a o kolektivním
vyjednávání. Jde o technickou novelu, která například ruší 30hodin práce
týdně pro mladistvé a zavádí 40hodinovou dobu. Tím odpadnou problémy se
zaměstnáváním. Pokud Ústavní soud vyhoví stížnosti poslanců (ODS), bude
muset dojít k zásadní novele ZP. Zatím ale nepředjímejme.
- Naše organizace
obdržela od ČMKOS zajímavý materiál týkající se
rozboru inflace v letech 2006 a 2007 a její odhad na
rok 2008. Tento materiál nyní studujeme a rozhodně bude použit pro
argumentaci v kolektivním vyjednávání. Některé pasáže velmi obsáhlého
dokumentu zapracujeme do informací a zveřejníme, hlavně na WWW. Díky členství v komoře, máme přístup
k datům které nemá žádná jiná organizace v DP Praha ! Žádná jiná není
ve svazu, který je součástí ČMKOS. Samozřejmě, že o poznatky se rozdělíme
s Odborovou radou s kterou budeme úzce spolupracovat i při
kolektivním vyjednávání.
- Velkým a příjemný
překvapením je hlasování o
spokojenosti s prací naší organizace na naší webové stránce http://mujweb.cz/www/ZOOSDMOTOL
, které jsme pro vás připravili. Již na 300 hlasujících (můžete jen jednou)
se vyjádřilo a spokojenost převládá drtivým způsobem. V nejbližší
době ho rozšíříme o další stránku s možností hlasovat na množství
konkrétních otázek či postojů. Tento vstup bude však pouze pro členy či
evidované příznivce. Evidovaný příznivec by mohla být do budoucna forma
podpory pro ty, kdo si nemohou z finančních důvodů dovolit být našimi
členy (i tací se najdou). Celkem stránky od dubna navštívilo přes 2.800
návštěvníků. Po zlevnění domén ( asi v říjnu ) zauvažujeme nad
II.doménou- tedy opustit webhosting zdarma, ale
s omezeními. Předseda připraví materiál výboru v cca listopadu.
Jako velmi tíživé se jeví aktualizování Intranetu- tedy sítě DP, kde máme
rovněž prostor pro prezentaci. Potřebovali bychom schopného člověka, jež
by podstatné informace z WWW zde přepisoval. V nabitém programu
předseda těžko hledá čas i na aktualizaci Intranetu. Ostatní členové
výboru buď nemají čas či to nedovedou. Informace prostřednictví webového
rozhraní jsou v současné době nezastupitelné a je potřeba tak na ně
pohlížet.
- Předseda apeluje na
zdravý rozum u těch dopisovatelů, kteří jsou s to vyprodukovat i na
30 e-mailů denně a předsedovi je rozesílat se žádostí o odpověď a to nejen
jemu, ale řadě členů VZO. Jen četba pošty pak zabírá hodiny z času,
jež lze využít jiným rozumnějším způsobem, vzhledem k obsahu
některých zpráv. Na prohlížení obrázků přírody či aut v prezentaci
PowerPoint opravdu čas nemáme. Pište prosím opravdu jen důležité.Děkujeme.
- Bowlingový turnaj – II.ročník – proběhne 20.října od 11ti hodin.
Pořadatelství zajistí pan Sárközi. Startovné pro naše členy (a děti do
15ti let ) 100,-Kč. V ceně nápoj při hře. Možno se hlásit kulturnímu
a sportovnímu referentovi do naplnění, nejdéle však do 10.10.2007.
Kapacita 20 míst. Informace i na naší WWW.
- Byl přijat nový
člen- řidič TRAM.
- Zajištění
celorepublikového nohejbalového
turnaje OSD, potvrdil pan Hynčica. Jde o třetí ročník a naše OO se
vždy účastnila. Turnaj je dvoudenní, ve Zlenicích, s ubytováním i se
zajištěnou stravou. Refundace mzdy i vše ostatní hradí OSD. Tým sestavuje
pan Hynčica a garantuje za reprezentaci. Upomínkové předměty zajistil
předseda, na občerstvení účastníků byla předsedou vyplacena záloha
1.500,-Kč. Info podá příští VZO.
- Zprávu z BOZP - podal pan Vávra. Komise posuzovala 35 pracovních
úrazů od data 12.7. do 24.8., z této položky bylo celkem 5 napadení
cestujícími 1 vinou dopravní nehody , 1 vznikl popálením při práci na
rozvaděči elektřiny, řešil se problém s chybným postupem při
nahlášení prac. úrazu v garáži Klíčov, dále
se řešil problém s převodem na jinou práci a dorovnání mzdy u
revizora napadeného cestujícím, který není nyní schopen dle lékařských
posudků dále vykonávat svou činnost. Příštího jednání komise BOZP se
účastní předseda, pan Vávra čerpá dovolenou.
- předseda informoval
o stavu případu Fejkl: (zdravotní
čistky-nesouhlas vedoucího s výjimkou z turnusu). Po opětovném nesouhlasu
vedoucího vozovny Strašnice s prací dotyčného mimo turnus a po opětovném
poslání k odvolací lékařce, která vyjímku
nedoporučila (ta korespondence mezi
VJPT a doktorkou mi pořád nějak vrtá v hlavě... ), se záležitost
dostala až na magistrát, jehož verdikt zní: ROZHODNUTÍ ODVOLACÍ LÉKAŘKY JE
ZRUŠENO, zpráva je zmatečná, vracíme věc k novému posouzení. Celou
záležitost bedlivě spravuje OSD a její orgány podnikají příslušná
opatření.
- Pan Fraus byl
pověřen zajistit opravu a modernizaci našeho PC v kanceláři po
domluvě se správcem panem Melicharem, vzhledem k zastaralosti a
problémům při načítání dokumentů a podkladů. Oprava cca do týdne.
- Pan Zabloudil
zajistí opravu tiskárny- zlobí, dělá čáru, zamotává papíry atp. Oprava
v témž termínu.
- Předseda informoval
o jednání Or s Bawag-bank o možnosti zavést všem našim členům automatickou
kreditní kartu bez nutnosti založení účtu u banky. Banka též poskytla našim
členům ( ZO OSD Motol ) lepší podmínky pro vklady, půjčky i vedení účtů
než na trhu běžným klientům. Například oproti jiným jde o sazbu u vkladu
zvýhodněnou o +0,35%, příchozí platby zdarma (pro jiné za 2,-Kč), výběr
z jakéhokoliv bankomatu za 6,50, u kreditní karty pak až 50 dní
bezúročného období. Materiály banky jsou v kanceláři, při vašem zájmu
ofotíme.
- Pan Toušek
informoval o jednání zástupců
profesní skupiny BUS s managementem o čerpání nafty řidiči a o
nastavení podmínek včetně zajištění hygienických norem. Tento problém
vznikl díky rozhodnutí managementu zrušil obsluhy čerpacích stanic a
přesunout tuto povinnosti na řidiče BUSů. Jedná se i o eventuelním
příplatku či zvýšení doby přípravy. Dále byli probírány záležitosti
vybavení sociálních zařízení, jízdenek, plánování dovolených, přesčasové
práce, přesnosti a dopravní nehodovosti, zastávek na znamení a dodávek
nových autobusů.
- VZO schválilo právní pomoc pro pány Macharu a
Schneidera oboje v souvislosti s dopravní nehodou.
- Aktuální
informace po uzávěrce :
Odborová rada dokončila společný návrh KS 2008. K tomuto návrhu se
připojuje i Ospea. Dále bude předložen organizacím v Dosia a po
zapracování jejich připomínek
( dojde-li ke shodě ) bude předložen zaměstnavateli jako společný návrh.
Kompletní materiál obdrží funkcionáři VZO elektronicky, rozbor poté na
schůzi v říjnu. Dílčí změny zde přednesené budou možné prosadit ještě
v rámci vyjednávání, pokud pro ně bude možné vyjednat vzájemnou
shodu. Již nalezení shody nad tímto návrhem je velmi obtížné vzhledem
k tomu, že v mnoha případech jde i o protichůdné dopady do
různých profesních odvětví, o sbližování platů různě nastavených hladin
téže třídy atp.
- Víkendová rekreace
do Jizerských hor proběhla v pohodě, všech 48 rekreantů dojelo v pořádku
domů.
Počasí bylo po celou dobu překrásné, všechny plánované akce se
uskutečnily dle plánu. (pátek – indiv. program,
sobota- výlety po okolních rozhlednách- Bramberk,
Královka a Slovanka a též proběhl turnaj v
petanque, neděle- prohlídka zámku Frýdlant). Zápis se zpracovává, poté
bude umístěn na naší WWW stránce http://mujweb.cz/www/ZOOSDMOTOL
Naše
stránky :
www.zoosd-motol.wz.cz , nebo na http://mujweb.cz/www/zoosdmotol , e- mail: zoosd-motol@volny.cz
Poznámky zapsala : Pokorná Dana zpracoval
: Zabloudil Jiří