Zápis ze schůze VZO           ZO OSD Motol       5.9.2007, 
+info rozšířené o následující jednání OR  a jednání s managementem.

 

 

           

 

 

             

                   Přítomni:       Zabloudil,  Vobořil,  Sárközi, Pakosta, Pokorná, Fraus, Cába, Vávra, Toušek, Hynčica

             Host :   p.Hrabánek – vedoucí jednotky provoz TRAM - Motol    , Suchá – člen RK.       Neúčast :  Skuhrovec                                 

  1. Prezentace, kontrola materiálů.
  2.   Hlavním tématem schůze bylo opět PROPOUŠTĚNÍ. Pozvaný host pan Hrabánek a předseda ZO OSD Motol podali informace o současném stavu a pravděpodobném vývoji, tak jak obdrželi instrukce. Naší organizace se dotklo propouštění zdánlivě okrajově – 3 lidí, z nichž 2, kteří se na naší OO obrátili se podařilo opět v DP umístit. V krátké diskuzi byly probrány provozní problémy. Byla podána informace o výpovědi řidiče z důvodu porušení kázně – alkohol 0,89‰, vedoucí informoval též výbor o přeřazení instruktorů jízdy pod jednotku PT. Bylo konzultováno vybavení zázemí ve vozovně Motol po rozeběhnutí se systému střídání na lince 9 u vozovny Motol. Předseda zaurguje u vedoucího JPT některá vybavení. Naší organizaci se podařilo prosadit požadavek na střídání pouze mezi vozy naší vozovny. Půjde o systém oddělení od vozu, tedy řidič vystoupí např. z 5/9 a nastoupí na např. 11/9. Nebude tak třeba řidiče, který vůz řídil po dobu přestávky původního, sníží se počet vlaků ve smyčce, co je značná úspora pro DP. Bylo též probráno téma karty řidiče. Došlo k dohodě, že každý kdo má pochybnost o tom, co v jeho kartě je napsáno, zvláště ze strany technika jízdy, může do ní u vedoucího nahlédnout. Krátce proběhlo vzájemné informování o stavu příprav na kolektivní vyjednávání po odchodu Osepa z Odborové rady. V současné chvíli je návrh připraven za OR s podporou Ospea. Došlo k vzájemné výměně některých zpráv např. že bývalý předseda Ospea p.Dub se stal poradcem generálního ředitele. Spekulacemi o provázanosti na výstup Ospea z Or se výbor ani vedoucí odmítli zabývat. Pan Vobořil poté kritizoval přidělování krátkých směn ( hlavně o víkendech a o svátek ) kmenovým řidičům a jejich přidělování brigádníkům. Bude prověřeno. Také jsme podali informace o stížnosti některých starších řidičů, že jsou opomíjeni při nominaci do kurzu na 14T oproti nově nastoupivším řidičům. Pan Hrabánek předložil informace o stavu nadjetí a vývoji tohoto ukazatele kvality. Další jednání na toto téma proběhne za účasti předsedů.
  3. Výbor pokračoval v jednání informací předsedy o potřebě nového zajištění bezpečnosti uložených předmětů v kanceláři z důvodu pravděpodobného pohybu neoprávněných osob a „přesunu“ některých položek. Došlo k dohodě o jiném způsobu zajištění úřední skříně s omezeným přístupem na předsedu, hospodáře a I.místopředsedu.
  4. Předseda rovněž oznámil, že není spokojen s prací pana Skuhrovce, který se již po čtvrté schůze neúčastní a neplní si svěřené odborové úkoly na svém pracovišti. Není schopen zajistit ani řádnou platbu svých rodinných příslušníků – členů. Z tohoto důvodu jim bylo po dvou urgencích i členství pozastaveno. Pan Vávra byl požádán, aby situaci s dotyčným probral a nalezl řešení. V opačném případě předseda požádá Konferenci o zrušení mandátu funkcionáře pro dotyčného. VZO potřebuje lidi kteří dělají, nikoli kteří jsou jen evidováni !
  5. Předseda oznámil, že podepsal tzv. rychlou novelu D 1/2. jde o zapracování vnitropodnikové značky RADIOVÁ VÝHYBKA do předpisu, určení jak postupovat při jejím zakrytí a související předpisy.
  6.  Předseda informoval o svém setkání s generálním ředitelem, v době schůze plánovaném, a vyzval k předložení dotazů. Na jednání( vzhledem k časovému posunu zápisu oproti schůzi ) byli poté vzájemně konzultovány provozní problémy – např. klimatizace, ústrojová kázeň, čidla, přepravní řád versus údajné ujíždění...prý médii zkreslené, také došlo k dohodě, že další akce typu tahání tramvaje na provaze s hodinovou výlukou Anděla již nebudou připuštěny. Krátce byli nastíněny postoje naší OO, potažmo Or a GŘ při chystaném kolektivním vyjednávání i reálné možnosti kdo smlouvu předlož a kdy. Není asi tajemstvím, že podnik bude chtít dále sociální výhody snižovat a plat relativně zmrazit, v odměňování pak preferovat pohyblivou složku. Naše OO i Or samozřejmě má opačnou představu a bude striktně požadovat větší nárůst nad míru inflace i zachování všech sociálních výhod a jejich navýšení. GŘ nastínil možný vývoj transformace metra C na jiný systém se zabezpečením servisu firmou Siemens. Předseda ZO OSD Motol argumentoval proti případné alternativě předání výkonů pod Škodu u TRAM. Tato varianta zatím není předpokládaná pro nejbližší léta, naopak nastínil možnost orientace na některé činnosti pro DP neefektivní a na provozu se v zásadě nepodílející. Vzájemné setkání bylo vnímáno oboustranně jako velmi přínosné a předseda pozval pana generálního ředitele na Konferenci naší organizace v únoru 2008.
  7. Předseda a hospodář  informovali, že proběhla revize majetku a hospodaření ZO OSD Motol za I.pololetí. V oblasti financí a evidence členů vše v pořádku, v oblasti majetku byla shledána závada u dvouvařiče- bude vyčleněn z majetku- zajistí pan Fraus a škodová komise, a DVD v Depu, které nebylo pro opravu možno dohledat- nápravu zajistí opět pan Fraus.
  8. Pan Vávra podal informace o jednání za účelem modernizace a přepracování předpisu D1/2. Od jara proběhlo již 5 schůzek a nyní v závěrečné fázi, byl materiál stornován na pokyn GŘ a bude od základu opět přepracován. Faktem je , že v materiálu i přes protesty odborů se měli objevit takové „hovadiny“ jako povinnost zastavit znovu má-li osoba na stanici dvě hole( jak vím že má dvě a jednu, je-li z boku ? ) , střední management trvá na absolutním zákazu haendsfree i byť jen po dobu vyřízení příchozí zprávy, zpětný pohyb měl být vždy možný jen po souhlasu dispečinku (!) a jiné... Doufejme, že nový materiál bude logičtější a smysluplnější.
  9. Týmž způsobem dopadla komise oděvní. Z rozhodnutí managementu byla její činnost pozastavena, pozvaným přímým zástupcům odborů (předsedům) byla představena nová koncepce uniforem a zúžení sortimentu, z větší části diametrálně odlišná od současného stavu. Například dle tohoto návrhu budou již jen jedny kalhoty místo nyní 4 vzorů, zcela se změní typ i materiál bundy, košile, bot i rukavic. Zmizí pláštěnka i svetr, přibude fleecová bunda (vesta). Asi jen kravata zůstane stejná. Předseda (marně) argumentoval proti zavedení jiného typu bundy (z nepromokavého materiálu), pod kterým se dle jeho názoru budou řidiči potit (podobná už tu byla), ze strany ostatních ani managementu nezískal podporu. Ze strany managementu zazněli i stanoviska, že uniforma nemůže vyhovovat všem a že u Policie si také nikdo nemůže vybírat z čeho bude a co bude nosit...(zajímavé srovnání...) Z jednání má předseda (= pozvaný zástupce za naší OO) velmi rozpačitý dojem. Je však pravdou, že některé prvky budou rozhodně kvalitnější než stávající sortiment. Například místo typu Prestiže a sandálů půjde o botasky Adidas.
  10.  V termínu 23.9.–2.10.2007 proběhnou volby místopředsedy profesní sekce Metro. Členové dané sekce budou obeznámeni instrukcemi poštou. Případně zvolený místopředseda za sekci Metro bude poté zveřejněn v seznamu funkcionářů.
  11. Další informace z managementu. Probírají se změny po propouštění, zřizují se nové úseky, jiné se ruší. Bylo zřízeno např. 1 nové prac.místo - karta Pražana. Dochází k umístění některých propuštěných do nově otevíraného úseku IV.C ( jde o 72 míst ), probráno bylo hospodaří podniku za I.pololetí , čerpání přesčasů, prodej rekreačních středisek DP, odbory upozorňují na dlouhé najíždění na tratě ( u BUSů manipulačně )- zde je možné najít úspory, management chce prosadit neplacení návštěvy oděvního skladu - odborové organizace nesouhlasí,  byla nám představena II.fáze auditu a propouštění. Odborovým organizacím bude připravena k projednání na 1. a 2.10.2007. Bylo diskutováno o některých případech exesů při první vlně propouštění, problém s prezentací „tiskového mluvčího“- výběrové řízení na novou mluvčí stále pokračuje, obdrželi jsme informace z porady vedení : provoz MHD ve IV.kvartále, kvalita služeb za II.čtvrtletí- zprávu přednesl p.Špicer- stejnokroje- GŘ stanovil změnu trendu v této oblasti, zřízení 42 prac. míst na C2 schváleno- podání za srpen- stížnosti na revizory, řidiče, GŘ apeluje na úsilí k lepšímu chování ke klientům, jsou připravovány školení o asertivitě a rozpoznávání agresivity, připravují se programy pro všechny zaměstnance, dále - spolupráce a rozvoj informační podpory při lékařských prohlídkách a školení- elanor- upozornění na nutnost školení - automaticky. Den otevřených dveří- všichni jsou zváni. Dále jsme byli informováni že snížení dotace- úhrada prokazatelné ztráty- pro DP z magistrátu- na 2008 je prakticky jistá- potvrzené z více míst -- připravují se na to všechny složky a zapracují se různé varianty dalších možných úspor.
  12. Předseda a pí Pokorná se zúčastnili svazového školení o novele Zákoníku práce, bezpečnosti a BOZP a o kolektivním vyjednávání. Jde o technickou novelu, která například ruší 30hodin práce týdně pro mladistvé a zavádí 40hodinovou dobu. Tím odpadnou problémy se zaměstnáváním. Pokud Ústavní soud vyhoví stížnosti poslanců (ODS), bude muset dojít k zásadní novele ZP. Zatím ale nepředjímejme.
  13. Naše organizace obdržela od ČMKOS  zajímavý materiál týkající se rozboru  inflace v letech 2006 a 2007 a její odhad na rok 2008. Tento materiál nyní studujeme a rozhodně bude použit pro argumentaci v kolektivním vyjednávání. Některé pasáže velmi obsáhlého dokumentu zapracujeme do informací a zveřejníme, hlavně na WWW.  Díky členství v komoře, máme přístup k datům které nemá žádná jiná organizace v DP Praha ! Žádná jiná není ve svazu, který je součástí ČMKOS. Samozřejmě, že o poznatky se rozdělíme s Odborovou radou s kterou budeme úzce spolupracovat i při kolektivním vyjednávání.
  14. Velkým a příjemný překvapením je hlasování o spokojenosti s prací naší organizace na naší webové stránce  http://mujweb.cz/www/ZOOSDMOTOL , které jsme pro vás připravili. Již na 300 hlasujících (můžete jen jednou) se vyjádřilo a spokojenost převládá drtivým způsobem. V nejbližší době ho rozšíříme o další stránku s možností hlasovat na množství konkrétních otázek či postojů. Tento vstup bude však pouze pro členy či evidované příznivce. Evidovaný příznivec by mohla být do budoucna forma podpory pro ty, kdo si nemohou z finančních důvodů dovolit být našimi členy (i tací se najdou). Celkem stránky od dubna navštívilo přes 2.800 návštěvníků. Po zlevnění domén ( asi v říjnu ) zauvažujeme nad II.doménou- tedy opustit webhosting zdarma, ale s omezeními. Předseda připraví materiál výboru v cca listopadu. Jako velmi tíživé se jeví aktualizování Intranetu- tedy sítě DP, kde máme rovněž prostor pro prezentaci. Potřebovali bychom schopného člověka, jež by podstatné informace z WWW zde přepisoval. V nabitém programu předseda těžko hledá čas i na aktualizaci Intranetu. Ostatní členové výboru buď nemají čas či to nedovedou. Informace prostřednictví webového rozhraní jsou v současné době nezastupitelné a je potřeba tak na ně pohlížet.
  15. Předseda apeluje na zdravý rozum u těch dopisovatelů, kteří jsou s to vyprodukovat i na 30 e-mailů denně a předsedovi je rozesílat se žádostí o odpověď a to nejen jemu, ale řadě členů VZO. Jen četba pošty pak zabírá hodiny z času, jež lze využít jiným rozumnějším způsobem, vzhledem k obsahu některých zpráv. Na prohlížení obrázků přírody či aut v prezentaci PowerPoint opravdu čas nemáme. Pište prosím opravdu jen důležité.Děkujeme.
  16. Bowlingový turnaj – II.ročník – proběhne 20.října od 11ti hodin. Pořadatelství zajistí pan Sárközi. Startovné pro naše členy (a děti do 15ti let ) 100,-Kč. V ceně nápoj při hře. Možno se hlásit kulturnímu a sportovnímu referentovi do naplnění, nejdéle však do 10.10.2007. Kapacita 20 míst. Informace i na naší WWW.
  17. Byl přijat nový člen- řidič TRAM.
  18. Zajištění celorepublikového nohejbalového turnaje OSD, potvrdil pan Hynčica. Jde o třetí ročník a naše OO se vždy účastnila. Turnaj je dvoudenní, ve Zlenicích, s ubytováním i se zajištěnou stravou. Refundace mzdy i vše ostatní hradí OSD. Tým sestavuje pan Hynčica a garantuje za reprezentaci. Upomínkové předměty zajistil předseda, na občerstvení účastníků byla předsedou vyplacena záloha 1.500,-Kč. Info podá příští VZO.
  19. Zprávu z BOZP - podal pan Vávra. Komise posuzovala 35 pracovních úrazů od data 12.7. do 24.8., z této položky bylo celkem 5 napadení cestujícími 1 vinou dopravní nehody , 1 vznikl popálením při práci na rozvaděči elektřiny, řešil se problém s chybným postupem při nahlášení prac. úrazu v garáži Klíčov, dále se řešil problém s převodem na jinou práci a dorovnání mzdy u revizora napadeného cestujícím, který není nyní schopen dle lékařských posudků dále vykonávat svou činnost. Příštího jednání komise BOZP se účastní předseda, pan Vávra čerpá dovolenou.
  20. předseda informoval o stavu případu Fejkl: (zdravotní čistky-nesouhlas vedoucího s výjimkou z turnusu). Po opětovném nesouhlasu vedoucího vozovny Strašnice s prací dotyčného mimo turnus a po opětovném poslání k odvolací lékařce, která vyjímku nedoporučila (ta korespondence mezi VJPT a doktorkou mi pořád nějak vrtá v hlavě... ), se záležitost dostala až na magistrát, jehož verdikt zní: ROZHODNUTÍ ODVOLACÍ LÉKAŘKY JE ZRUŠENO, zpráva je zmatečná, vracíme věc k novému posouzení. Celou záležitost bedlivě  spravuje OSD a její orgány podnikají příslušná opatření.
  21. Pan Fraus byl pověřen zajistit opravu a modernizaci našeho PC v kanceláři po domluvě se správcem panem Melicharem, vzhledem k zastaralosti a problémům při načítání dokumentů a podkladů. Oprava cca do týdne.
  22. Pan Zabloudil zajistí opravu tiskárny- zlobí, dělá čáru, zamotává papíry atp. Oprava v témž termínu.
  23. Předseda informoval o jednání OrBawag-bank o možnosti zavést všem našim členům automatickou kreditní kartu bez nutnosti založení účtu u banky. Banka též poskytla našim členům ( ZO OSD Motol ) lepší podmínky pro vklady, půjčky i vedení účtů než na trhu běžným klientům. Například oproti jiným jde o sazbu u vkladu zvýhodněnou o +0,35%, příchozí platby zdarma (pro jiné za 2,-Kč), výběr z jakéhokoliv bankomatu za 6,50, u kreditní karty pak až 50 dní bezúročného období. Materiály banky jsou v kanceláři, při vašem zájmu ofotíme.
  24. Pan Toušek informoval o jednání zástupců profesní skupiny BUS s managementem o čerpání nafty řidiči a o nastavení podmínek včetně zajištění hygienických norem. Tento problém vznikl díky rozhodnutí managementu zrušil obsluhy čerpacích stanic a přesunout tuto povinnosti na řidiče BUSů. Jedná se i o eventuelním příplatku či zvýšení doby přípravy. Dále byli probírány záležitosti vybavení sociálních zařízení, jízdenek, plánování dovolených, přesčasové práce, přesnosti a dopravní nehodovosti, zastávek na znamení a dodávek nových autobusů.
  25. VZO schválilo právní pomoc pro pány Macharu a Schneidera oboje v souvislosti s dopravní nehodou.

  26. Aktuální informace po uzávěrce : Odborová rada dokončila společný návrh KS 2008. K tomuto návrhu se připojuje i Ospea. Dále bude předložen organizacím v Dosia a po zapracování jejich připomínek
    ( dojde-li ke shodě ) bude předložen zaměstnavateli jako společný návrh. Kompletní materiál obdrží funkcionáři VZO elektronicky, rozbor poté na schůzi v říjnu. Dílčí změny zde přednesené budou možné prosadit ještě v rámci vyjednávání, pokud pro ně bude možné vyjednat vzájemnou shodu. Již nalezení shody nad tímto návrhem je velmi obtížné vzhledem k tomu, že v mnoha případech jde i o protichůdné dopady do různých profesních odvětví, o sbližování platů různě nastavených hladin téže třídy atp.
  27. Víkendová rekreace do Jizerských hor proběhla v pohodě, všech 48 rekreantů dojelo v pořádku domů.
     Počasí bylo po celou dobu překrásné, všechny plánované akce se uskutečnily dle plánu. (pátek – indiv. program, sobota- výlety po okolních rozhlednách- Bramberk, Královka a Slovanka a též proběhl turnaj v petanque, neděle- prohlídka zámku Frýdlant). Zápis se zpracovává, poté bude umístěn na naší WWW stránce http://mujweb.cz/www/ZOOSDMOTOL

      Naše stránky :  www.zoosd-motol.wz.cz , nebo na    http://mujweb.cz/www/zoosdmotol  ,  e- mail: zoosd-motol@volny.cz

          Poznámky zapsala : Pokorná Dana                                                                                                                                                                                                       zpracoval : Zabloudil Jiří