1. Úvod, prezence atp..
2. Je připravován sobotní výlet na Kokořín-vlakem- viz
příloha a upoutávka. Akce se uskuteční 15.10.2005 a tak jako při výletu na Okoř
počítáme s úhradou cestovného, vstupného a drobného občerstvení pro
účastníky členy odborů a jejich doprovod. Organizací byli pověřeni opět pánové
Zabloudil a Skuhrovec.
3. Byla konzultována možnost krom vánočního dárku, ve
formě kolekce či poukázky (prosím vyplňte nám dotazníkový lístek), pořídit
ještě odborářům drobné překvapení. Byli probrány některé možnosti a předložen
finanční výhled. Vše závisí také na mimořádnostech, přírůstku členů a zářivém
víkendovém zájezdu, kde je třeba počítat vzhledem k nárůstů cen nafty
s možným vyšším finančním propadem.
4. Podle posledních informací je zářijová víkendová
rekreace na Šumavu téměř obsazena (36 účastníků).
Informace o eventuelním ještě volném místě u pana Sárköziho na
723 613 226.
5. Kolektivní vyjednávání: probíhají první náročné
vyjednávací dny. Zatím byl vypracován „surový“ návrh, který odborová strana
hodlala ve shodě předložit zaměstnavateli, aby tak mohl započít akt
kolektivního vyjednávání. Ten však bohužel zatím nemohl být dokonán, neboť návrh
(jakkoli zatím sporný) zatím nepodepsal pan Havrlík za odorové sdružení
Autobusy a Unie pracovníků v Dopravě, která se dlouhodobě jednání
neúčastní. Pan Havrlík ke 12.9. končí s funkcí předsedy a přechází na
stranu zaměstnavatele, bude pracovat ve strukturách podniku v oblasti
krizového řízení. Kolektivního vyjednávání se již účastnit nebude, nahradí ho
p.Čada.Otázkou je zda podpis k návrhu přidá jeho nástupce a jak to bude s Unií,kdo
ví.
6. Z jednání s vedením DP Praha a.s.-
ekonomický ředitel Ing. Pomazal a personální ředitel Ing.Ďuriš poskytli tyto
údaje: trvá se na principu možného
nárůstu mezd pouze v závislosti na míře personálních úspor- myšleno výše
propuštěných. Od počátku transformace se stav snížil o cca 350lidí. Cíl je
kolem 1.000. Kategorie D se bude podílet na tomto čísle zhruba 12%. Stav řidičů
neklesne do roku 2009. Personální náklady činní ročně cca 5,5miliardy přičemž
prý ročně vzrůstají o 300milionů. Dále: během příštího roku, nejdéle 2007 dojde
rekonstrukci Palackého náměstí. Tramvaje budou moci odbočit z mostu i
vpravo do centra a křižovatka dozná rozdíl ve tvaru vedení kolejí. Po nárůstů
ceny nafty je propad plánovaných výdajů 78milionů, hledá se zdroj,
pravděpodobně dojde k pomoci z magistrátu. Do 7mi let bude proveden nákup
500nových autobusů. Odborům byli představeni vedoucí nových útvarů : strategie
a řízení, spisová služba a marketink a
informační servis. Probírali se problémy s údržbou refýží a nedostatkem
peněz na častější úklid a vysypávání košů. Probíhá předávání majetku pod správu
nemovitostí. Vždy s předanou budovou se předávají i dosavadní pracovníci
v ní. Byly určeny termíny dalších jednání zástupců odborů s vedením
DP Praha a.s. na 20.9. + 5.10. + 18a19.10. + 2.11. + 16.11. + 30.11. + 14.12. +
28.12. + jednání operativně vložené při kolektivním vyjednávání.
7. S radostí oznamujeme těm, kdož to ještě neví, že
náš pan vedoucí Hrabánek má syna. Při příležitosti gratulace byl spolu
s OSPEA Motol zakoupen společně malý věcný dar. Na 26.září svolal předseda
neformální schůzku odborových funkcionářů relevantních odborových organizací a
vedení vozovny.
Ve VZO byla nyní rozprava, zda věcný dar udělovat napříště každému zaměstnanci
i neodborářům. Návrh nebyl přijat, připomínáme jen, že prostřednictvím našeho
svazu automaticky každý náš člen obdrží finanční dárek při narození dítěte ve
výši 1.000,-Kč. Stačí nám pouze předat kopii rodného listu.Od ledna jsme takto
přes svaz vyplatili 6.000,-. Zaměstnavatel předložil návrh možnosti prodeje
mražené stravy z automatů s následným ohřevem ve vestavěné mikrovlnné
troubě. Jsou posuzovány finanční náklady.
8. Organizace OSPEA po vyloučení I.místopředsedy Touška,
které vzbudilo rozpaky i u skalních členů této organizace, je asi krizové
situaci. Na naši organizaci se obrátila část členů této organizace (autobusů)
s konzultací o možnosti vstupu do naší organizace. Předseda vše probral i
s panem Touškem a připravil možné alternativy vývoje. Pokud budou mít tito
zaměstnanci zájem a nevytvoří-li novou vlastní organizaci(což je
pravděpodobnější), nebráníme se jejich začlenění do organizace naší. Jsme
demokratická a otevřená odborová organizace. Muselo by se pouze do budoucna jen
vyřešit profesní zastupování, zřejmě zřízením vlastní sekce. Veškeré úvahy jsou
ale zatím předčasné a je i možné, že OSPEA se rozdělí na dvě organizace.Máme
informace o řadě „výstupů“ z OSPEA. Dle informací jež k nám dorazili e-mailem,
byli předmětem sporu neinformovanost členů i funkcionářů předsedou Ing.Dubem,
finanční nejasnosti, značný objem proplácených odborových peněz za telefon
a své jistě udělalo i to, že ing. Dub již přestal pracovat jako zaměstnanec a
jeho mzdu mu OSPEA od srpna začala plně refundovat (proplácet z odborových
prostředků). Naše organizace jak známo nemá uvolněné funkcionáře, všichni jsou
a budou zaměstnanci a za odschůzovaný den mají pouze nárok na příspěvek
200,-Kč. Vývoj v OSPEA se nikterak nedotýká dobré spolupráce u nás v kanceláři
odborů s VP,co dodat.Nejen tzv.„většinová“ organizace má tyto „problémy“.
9. Hořeli jsme… ano, chytnul nám koš s papíry a tak
děkujme za bleskový a profesionální zásah p.Slámovi.
Místnost byla znovu vymalována a uklizena, k majetkové škodě na straně
podniku naštěstí nedošlo.
Po jednání s vedením vozovny byli přijaty opatření, aby podobné okolnosti
napříště nenastaly. Vedoucí také znovu vydá inovovaný příkaz o vyhrazených
místech kouření, místnost odborů bude kontrolována při odchodu funkcionáři a
parafován dotyčným normální stav, tak aby mohla být určena i odpovědnost za
stav což nyní být nemohlo.Běžnému provozu,návštěvním středám ani jednáním nové
podmínky vadit nebudou.
10. Pan Hynčica informoval o průběhu turnaje
v nohejbale, kam jsme byli naším svazem (OSD) nominováni.
Hrálo se ve Zlenicích a náš tým jako jediný ze všech, dokázal uhrát set na
pozdějšího vítěze turnaje. Celkově pak obsadil páté místo. Dle informací pana
Hynčici byl velký zájem o naše propagační materiály, informační brožuru a
vlaječky s logem ZO OSD Motol. Celá akce byla hodnocena jako velmi
zdařilá.
11. Pan Hynčica informoval o jednání kterého se účastnil
v souvislosti s připravovaným omezením rychlosti tramvají
v centru Prahy. Předseda doplnil informace, jež obdržel u managementu, že
hlavním důvodem snížení rychlosti na 40km jsou především hlukové normy, které
není podnik schopen dodržet a vzhledem k hrozícím sankcím je nucen přistoupit
i na tento krok. Je to vzhledem k nedostatku financí jediné řešení.
12. Byli přijati nový členové a stav se zvýšil na 149. Kdo bude 150 ? Prosíme všechny, kteří
si ještě nevyzvedli legitimaci a potvrzení z účtárny aby tak v kanceláři
odborů
učinili, plní se nám skříň. Děkujeme.
13. Brožura informací (modrá knížečka) je i v jiných
střediskách(i mimo DP) velmi žádána. K dnešnímu dni bylo zhotoveno již 395ks.
Pokud (zvláště naši členové) jste si ji ještě nevyzvedli, učiňte tak
v kanceláři či u pana Skuhrovce na mycím rámu. Prosíme o vyplnění
dotazníkového lístku na vánoční dárek (je
v knížce).
Každý
člen jež bude ve stavu do konce října
(i nově přihlášení-váhající máte ještě
šanci) vánoční dárek obdrží. Koncem roku pravděpodobně bude další „číslo“ avšak
v omezené sérii pouze pro naše členy.
14. Dostali jsme nabídku instalovat naši nástěnku
v místnosti pro přestávky na Palmovce. V pondělí tam pan Skuhrovec
zjistí rozměry a typ a během září či října jí umístíme.
15. Pan Skuhrovec vyúčtoval zakoupenou mikrovlnou troubu
do místnosti žen v DEPU a DVD v mycím rámu. Předseda informoval, že
došlo k poškození akvária v denní místnosti mužů v DEPU a proto
poskytl panu Kaháčkovi zálohu(1.000,-)na nápravu stavu.
Nyní je již akvárium po opravě zas v pořádku a
vyúčtováno.
16. Dostali jsme pozvání na inspekční cestu do Plzně na
novou tramvaj dne 16.9.,žádnému z funkcionářů se termín účasti na této
akci nehodil a tak předseda pověřil účastí pana Špitálského, jež o danou
problematiku jeví zájem a jehož účast bude jistě přínosná. Pan Špitálský nás
zastupuje i na jednáních o APEXU.
17. 29.září jsme zváni na jednání o oděvní problematice.
Prosíme všechny, kdož mají jaké trable s oděvářem či oděvy, botami
nemluvě, aby nám své písemné připomínky vhodili do schránky. Použijeme je. Na komisi
je delegován pan Vobořil, doplní ho pí Suchá aby ohlídala výstrojní součástky
pro ženy.
18. Pan Pakosta informoval o připravovaných jednáních
komise PEK, kterých se zúčastní 8.9. a 29.9.
19. Na plenární zasedání a školení od svazu ve Zlenicích
dne 23.-24.9. pojede pan Brajovič a Vobořil.
20. Na výjezdní zasedání s managementem DP dne
18.-19.10. pojede pan Zabloudil a Brajovič.
21. Pan Skuhrovec informoval, že nebyl mistry uvolněn na
jednání komise BOZP, přestože včas upozornil na uvolnění. Předseda podá oficiální
stížnost a protest vedoucímu. Jednání BOZP je nezastupitelné, důležité a
v jednání mistrů vidí předseda bránění výkonu práce suverénní odborové
organizace.
NAŠE
STRÁNKY NAJDETE NA: http://www.zoosd-motol.wz.cz e-mail: zoosd-motol@volny.cz
poznámky
zapsal : p.Hynčica
zpracoval: p.Zabloudil
jednání a schůze
v následujících dnech : další akce uveřejníme následujícím
zápisu
14.9. |
15-17 |
Místnost odborů |
Služba pro veřejnost |
Zabloudil |
19.9.+28.9. |
15-17 |
Místnost odborů |
Služba pro veřejnost |
Cába + Hynmčica |
20.9.+5.10. |
9*00 |
Aramark |
Jednání s vedením DP |
Zabloudil |
8.9. + 29.9. |
9*00 |
Žižkov + CD |
PEK |
Pakosta |
23.+24.9. |
9*00 |
Zlenice |
Plenární zasedání OSD |
Brajovič + Vobořil |
5.10.+26.9.(neform.) |
15*00 |
Místnost odborů |
Schůze ZO OSD Motol |
všichni? |
16.9. |
8*00 |
Plzeň |
Inspekce na TRAM |
Špitálský-pověřen předsedou |
29.9. |
9*00 |
Aramark |
Oděvní komise |
Vobořil |
30.9. |
7*00 |
BOZP |
komise |
Skuhrovec |
3.1.0 |
9*00 |
Aramark |
Jednání odborových představitelů |
Zabloudil |
12.10.+19.10.+26.10. |
15-17 |
Místnost odborů |
Služba pro veřejnost |
Skuhrovec |
15.10. |
10*00 |
Nádr. Holešovice-BUS |
Výlet na Kokořín |
Skuhrovec+Zabloudil… |
18.+19.10. |
? |
? |
Výjezdní zasedání s ved. DP |
Zabloudil + Brajovič |
průběžně |
- |
Mzdová účtárna |
Evidence, přihlášky atp. |
Hynčica |