Přítomni
pp: Zabloudil, Fraus,
Vobořil, Hynčica, Skuhrovec, Nepřítomen: Cába,
Pakosta, Brajovič , Toušek, Sárközi. Hosté:
paní Suchá – z revizní komise
1. Úvod, prezence atp.. Členové Akční skupiny (předseda a místopředsedové) a přítomní
funkcionáři rozhodli, že vzhledem k prázdninovým měsícům a neúčastem
z důvodu čerpání dovolených, budou schůze VZO za červenec a srpen
nahrazeny schůzí Akční Skupiny s rozšířením o možnost účasti funkcionářů
za příslušné profesní sekce.
2. Předseda podal informaci, že 20.6. byla svolána Akční
Skupina, jež schválila poskytnutí PRÁVNÍ POMOCI
pro našeho člena pana Ivana Touška v souvislosti
s NEOPRÁVNĚNOU SRÁŽKOU ZE MZDY ZAMĚSTNAVATELEM.
3.
Hospodář
organizace p.Vobořil a předseda p.Zabloudil seznámili přítomné se stavem rozpočtu, průběžnými platbami,
s výhledem pro nejbližší měsíce i se stavem vyúčtování záloh a s termínem
doplatků schůzovného.
4.
REVIZE MAJETKU A HOSPODAŘENÍ ORGANIZACE proběhne 14.7. za účasti revizní komise, předsedy,
hospodáře, popřípadě i jakéhokoli dalšího funkcionáře VZO, bude-li mít zájem.
5.
V rámci diskuze o rozpočtu í bylo dále
rozhodnuto, že akce ZO OSD Motol budou doplněny o :
·
TENISOVÝ TURNAJ – 16.9. (sobota). Turnaj se uskuteční ve vsi Solopisky
(žel.zastávka Černošice cca 2km) od 9*00 hodin. Akce
je celodenní. ZO OSD Motol zajistí pronájem kurtů , ceny i občerstvení. Doprava
individuelní výše uvedeným vlakem či PID číslo 313 + 414 do zastávky Solopisky. přihlášky u pana Zabloudila
(775 216 711).
·
TURNAJ V NOHEJBALE pro zájemce z řad široké
veřejnosti– termín, místo a
možnost zajištění pohoštění zjistí a zajistí pan Hynčica- bližší uveřejníme
v příštím (srpnovém) zápise.
·
TURNAJE VE STOLNÍM FOTBALE – tento bude zakoupen a umístěn v budově
výpravny ( podmínka: nebude-li problém se souhlasem s umístěním od
vedení vozovny či od správce majetku ) – po umístění sdělíme termín turnaje.
·
PODPORA AKCE BĚH DO KOPCE- jež pořádá občanské sdružení KOPEC.
Akce se koná 23.8.2006 a běží se na Červenou horu ve Štěchovicích u prahy (
16*30 prezentace na startu)
Byla schválena finanční podpora pro tuto akci ve výši 2.000,-Kč. Oplátkou pak
máme příslib, že jakýkoli zájemce z DP může kontaktovat paní Pštrossovou – 775 353 727 , tel. zam.
6.
Předseda
informoval o UZAVŘENÍ SMLOUVY O PRONÁJMU
KANCELÁŘE mezi ZO OSD Motol a DP Praha a.s., funkcionáři se poté vyjádřili
k dalšímu případnému „spoluužívání“ s pobočkou OSPEA-Motol a
vyjádřili se, v rámci možností, raději pro samostatné užití kanceláře,
vzhledem k struktuře smlouvy, platbě nájmů pouze naší organizací,
nesystémovostí a nepodobným případem v rámci jiných organizací
v celém DP (např. OSPEA má svou vlastní kancelář ve Strašnicích, ZOOS
DP-ED vlastní kancelář ve Vysočanech) i vzhledem k problémům
s některými funkcionáři OSPEA-Motol, jež kancelář nepoužívají
k účelu k jemuž je stanovena. Personální ředitel byl informován.
7.
Hospodář podal
zprávu o platbách za UDRŽOVACÍ PŘÍSPĚVKY, zejména u členů
jež spolu s převodem činností DP pod správu jiné firmy ( kotelny a
vrátnice ) přišli o zaměstnání ať již odchodem do důchodu či výpovědí.
V této souvislosti informoval o problému s pí Krištofovou, jež ani udržovací
příspěvek 10,-Kč neuhradila(členství bude ukončeno). A dále upozornil, že dvě bývalé
vrátné pí Papírníková a pí Brůčková
podali formulář - žádost o ukončení členství. Zvláště u paní Brůčkové jde o (z našeho pohledu) nemorální čin,
vzhledem k tomu, že dotyčná nedávno do naší organizace vstoupila, obdržela
nyní V ÚNORU příspěvek 1.000,-Kč ( jelikož měla výročí 50ti let) a nyní nám PODÁVÁ ODHLÁŠKU....! , na jejím chvilkovém
členství se tak finančně podílejí ostatní odboráři...(její příjem z členských příspěvků mínus dárek na
vánoce mínus dar k 50tinám mínus odvod na svaz = záporné saldo...) Úsudek si
udělejte sami, ale je to námět pro KONFERENCI A PRO STANOVENÍ JINÝCH
PŘÍSNĚJŠÍCH REGULÍ PRO SOCIÁLNÍ PLATBY, TAK ABY již NEBYLO MOŽNO TOHOTO SYSTÉMU
A SOLIDÁRNÍHO ODBOROVÉHO PRINCIPU, ZNEUŽÍVAT. Dotyčné dosud neodevzdali legitimace, budou vyzváni k jejich navrácení,
aby je dále nešlo využívat k poskytnutí bezplatného poradenství atp.
8.
Naopak byli schváleni 2 nový žadatelé o vstup do naší organizace a to
z garáže Kačerov. Přihlášky i předchozí odhlášky zajistí následně pan
Hynčica v účtárně v rámci svých kompetencí.
9. Funkcionáři vzali na vědomí vyplacení částky 617,-Kč panu Vinklerovi. Jde o vrácení členského příspěvku při dlouhodobém marodění. Na tuto službu
má nárok každý náš člen, pokud marodí déle než 1 měsíc a doloží vratnou částku
kopiemi výplatních pásek. Částka mu bude zaslána poštou. Tuto službu, díky členství v OSD
poskytujeme jako jediná organizace v DP! (Stejně tak bezplatnou právní pomoc při přestupkovém
řízení či právní poradenství v ČMKOS i v SON či slosování legitimací
o ceny...v mnohém jsme nejvýhodnější odborová organizace)
10.
byla podána
informace zpracovaná panem Vávrou o zajištění akce VÝLET NA HRAD
ŠTERNBERK. Jede se 8.7. a to parní
lokomotivou z Hlavního nádraží. Zatím je nahlášeno 11 účastníků.
11.
je taktéž
připravena návštěva ZÁMKU LIBOCHOVICE a to 26.8.-
přihlášky opět u pana Vávry: 777 009 208.
12.
Kulturní referent
podal písemnou zprávu o naplnění stavu víkendové
rekreace v září na Šumavu. Vzhledem k jeho osobní neúčasti na jednání nebyl
stanoven rozsah příspěvku rekreantům a rozhodnutí o výši bylo přesunuto na
srpen. Vzhledem k podané informaci o naplnění stavu- JE STOP STAV PŘIHLÁŠEK !
13.
Předseda
informoval, že nám svaz nabízí úrazové pojištění funkcionářů za 300,-Kč na rok. Tuto nabídku využijeme.
14.
Předseda podal zprávu o stavu rozpracovanosti dalšího
čísla periodika- předloženo bude VZO v srpnu.
15.
Předseda
informoval o jednáních
s managementem, bezpečnostním ředitelem a vedoucím jednotky provoz TRAM.. Z výše
uvedených jednání se dosáhlo zavedení ochranného rozpustného přípravku, jež
sice většině řidičů nechutná, ale jde o bezpečnostně důležitý prvek a jeho
užití všem důsledně doporučujeme. Klimatické problémy mohou způsobit řidičům
zdravotní komplikace a tento přípravek je schopen jim čelit. Bezpečnostní
ředitel přislíbil zlepšení bezpečnostní situace v nočních hodinách
zavedením bezpečnostní agentury, zvýšení počtu strážníků městské policie i
posílením pravomocí zásahové jednotky z Metra na povrch. Na jednáních
s managementem byl řešen problém transformací zpřetrhaných vazeb,
nefunkčních činností a nečinnosti
středního článku řízení.Požadujeme přímou odpovědnost konkrétních lidí za dané
činnosti. Problém extérních dodavatelů spojený
s propouštěním (viz České teplo), problém v personálním obsazení lékařů,
byl předán rozbor přesčasové práce, řešil se návrh nové mzdové soustavy,
požadujeme jinou evidenci karet řidičů a
odstranění nepatřičných údajů ( např. i o opakované a poté negativní zkoušce na
alkohol..) a řada dalších témat a problémů. Další jednání bude 12.7. a 19.7.mimo
jiné o SANKCÍCH ZA NADJETÍ !
16.
Pan Vobořil
informoval o závěrech z výjezdního zasedání
s managementem, kde spolu s panem Hynčicou
reprezentoval naší organizaci. Na tomto jednání se řešil problém
s vykazováním daru DP na činnost ve prospěch zaměstnanců. Naše organizace jako pouze jedna ze tří
veškeré podklady vykázala v souladu s předpisy. Většina
organizací měla ale vážné nedostatky či přímo porušila předpisy ( i naše bývalá
tzv „většinová“). Dále se zde řešil problém snižování
nákladů podniku, možnosti převedení dalších činností pod soukromé firmy(např.
některé sklady), možnost pronájmu automobilové techniky, zlepšení
v prodeji jízdenek, rozbor ekonomické analýzy, nedostatky projevující se
na metru, možnost zavedení příspěvku na životní pojištění, vývoj mezd a
zatřídění profesí, udržení kvalifikovaných zaměstnanců, problém vysokého věku
zaměstnanců DP...a další. Poté byl schválen harmonogram dalších setkání mezi
vrcholovým managementem a odborovými organizacemi pro druhou polovinu roku.
17.
Pan Vobořil též
podal zprávu
z jednání oděvní komise. Košile doznají změn v prodloužení v pase
(tloustneme) , bude též zvýšení sortimentu velkých velikostí polokošilí. Termoobal na PET bude vydáván za body. Ledvinka je dostupná
za 255bodů. Inventura skladu je od 1.8. do 21.8. Byl předložen nový typ bot.
Dále ukázky dvou typů čepic, jež rozšíří sortiment. Byl řešen problém trezorů
pro průvodčí. Dojde k zlepšení stavu suchých zipů u sandálů. Byl podán
návrh na řidičské rukavice a možnost výběru z různě drahých typů bot ( za
různé hladiny bodů ).
18.
Pan Hynčica
informoval o
jednání u ARCHITEKTA, OHLEDNĚ REKONSTRUKCE WC ŘEPY. Po rekonstrukci, po které záchody doznají změn ve
stylu smyčky Barrandov, se využije prostor i k instalování automatů na bagety. Vstup na WC bude přes čipovou kartu. Rekonstrukce
začne asi příští rok.
19.
Pan Hynčica
informoval o složení týmu na
celorepublikový turnaj OSD v nohejbale, kde budeme opět reprezentovat region Praha a Střední Čechy. Turnaje
se zúčastní pánové : Hynčica, Kronbauer, Sršeň a Šak.
20.
Informace
z komise PEK. Jednalo se o : STŘÍDÁNÍ NA PŘESTÁVKY ODDĚLENÍM ŘIDIČE
OD VOZU, PŘÍPRAVNÉ ČASY, NOVELIZACE D1/2, SIGNALIZACE UZAMYKATELNÝCH VÝHYBEK,
PROBLÉM PODJÍŽDĚNÍ SE LINEK 6+23 NA KUBÁNI, REKONSTRUNKCE WC BÍLÁ HORA + DIVOKÁ
ŠÁRKA , ROZŠÍŘENÍ BETONOVÝCH ODDĚLOVACÍCH PÁSŮ, ZRUŠENÍ PŘECHODŮ
V OBLOUCÍCH MEZI ZASTÁVKAMI ,
MOŽNOST ZAVEDENÍ SAMOLEPEK- NEBRAŇTE VE VÝHLEDU ŘIDIČI, PARKOVÁNÍ IAD, DOPRAVNÍ
ZNAČKY, NAVOLENÍ PREFERENCÍ TRAM , VÝKONNOST RADIOVÉHO SPOJENÍ, KLIMATIZACE
TRAM , OMEZENÍ RYCHLOSTÍ, PORUCHY PŘEDVOLBY KARLOVO NÁM. , ATP.
21.
Naše organizace
předložila náměty
na změnu KS pro rok 2007. Usilujeme krom posílení platů zejména o : a)příplatek
za spřaženou soupravu, b)dovolenou pro turnusové
pracovníky ve výši 6týdnů , c) jistotu začátku a konce směny na voze mateřské
vozovny, d) konec ranní směny do 14*30 , e) dřívější odchod do důchodu, f)
přesunutí manipulačních řidičů TRAM i BUS do třídy 6 , g) samostatnou kolej ve smyčce pro každou
linku, h) zachování plné výše příplatku za praxi, ch)
výčet možných profesí a stanovení konečného stavu po restrukturalizaci, i)
dělení daru DP(tzv. 0,3) principem paušál + částka dle členů, j) zajištění
mražené stravy na dvou místech v Praze,
k) náhradu hygienických potřeb finančním plněním.
22.
Pan Skuhrovec
informoval o jednání BOZP. Informoval též
o sporném případu pracovního úrazu uklizečky z Motola jež neměla ochrannou
obuv. Případem se bude BOZP dále zabývat, zvláště pak výší odškodnění.
23.
Předseda
informoval, že DP po dohodě s odbory bude proplácet řidičům skupin
oprávnění C a D novou zákonnou prohlídku (dle zákona 411/2005, jež novelizoval §361/2000) psychologickou a
neurologickou, jež jinak ze zákona musí hradit řidič. Jde o částku nad
2.000,-Kč za vyšetření ! Jiné firmy mimo DP , dle informací ze svazu hradí
danou prohlídku většinou z půlky či dokonce vůbec ne. Zákonodárci tak opět
mnohým řidičům vytáhly peníze z kapsy....
24.
Pan Toušek podal
písemnou zprávu o jednání jednotek provoz
Autobusy a správa vozidel Autobusy s odborovými organizacemi 28.6.. Sekci BUS naší
organizace reprezentuje na jednání místopředseda za tuto sekci pan Toušek.
jednalo se o : REDUKCI POČTU MANIPULAČNÍCH ŘIDIČŮ, CENÍKU NÁHR. DÍLŮ, VÝBĚROVÉM
ŘÍZENÍ NA DODÁVKY NOVÝCH VOZŮ , UZAVŘENÍ KABIN VOZŮ , PŘEKROČENÍ NÁKLADŮ NA
OPRAVY, KOORDINACE ZÁSOBOVÁNÍ , BOZP, PRBLÉM VYPÍNÁNÍ MOTORŮ NA KONEČNÝCH ,
SJEDNOCOVÁNÍ PŘESTÁVEK DLE ZÁKONŮ UNIE, PITNÝ REŽIM A JEHO VÝKLAD, PORUŠOVÁNÍ
SMLUV S ROPIDEM a jiné problémy. I
na tomto poli usilujeme o zlepšení stavu.
25.
Předseda předal
všem pozdravný a děkovný dopis od našeho
člena z Metra. Za chválu naší činnosti děkujeme.
26.
Nominace na jednání atp.: 12.7. vedoucí
JPT p.Hloch- Zabloudil , 14.7.revize, 19.7. managm.-Zabloudil, 27.7.-BOZP-Sárközi, 12.7.-kancl-Skuhrovec, 19.7.- kancl.-Zabloudil,
26.7.- kancl. –Fraus ? 2.8. – VZO. průběžně:
banka-Vobořil, účtárna- Hynčica.
Poznámky zapsal : Vobořil zpracoval : Zabloudil
Webové stránky naší
organizace najdete na www.zoosd-motol.wz.cz