Základní organizace Odborového svazu dopravy – Motol        

                           Zápis z Výboru základní organizace  -   květen 2016

 

 

Účast VZO:    Zabloudil, Hanuš, Pakosta, Suchá, Ing.Douša, Válek, Bergmann, Cibulková, Zewel, Richterová, Jantač, Schmid, PhDr.Hejný  

Omluveni/neúčast:    Kudrna, Kašpárek,  Sarközi.

 

1.              administrativní oblast:  PC evidence usnášení schopnosti, výdej hlasovacích lístků, přísp.na tlf výdaje s odečtem soukr. hovorů a SMS atp. Seznámení s fin. ukazateli a s aktualizací výpočtu mandátních míst jednotlivých sekcí. VZO v tajném hlasování určil třetí mandát pro sjezd OSD  dne 13.10. v hotelu Olšanka. Statutární zástupce (Zabloudil + Hanuš) doplní p.Zewel z Muzea Střešovice.

 

2.              Volby místopředsedů – doplňovací volby. Proběhlo vyhodnocení voleb místopředsedy za sekci ŘED, kandidovat mohl každý náš člen evidovaný v sekci ŘED (sekci si členové mohou vybrat). Volba proběhla i korespondenční volbou, po celý měsíc duben 2016, účast ve volbách byla výrazná. Přihlásili se tito kandidáti: p.Pakosta, pí Suchá, p.Hejný a p.Vobořil. VZO zvolila za členy volební komise pí Cibulkovou, p.Jantače a p.Hanuše. Po sečtení dorazivších hlasů, bylo konstatováno, že z voleb mezi členy sekce ŘED vítězně vzešla paní Věra Suchá, která získala 74,13% hlasů. Dosavadní představitel sekce ŘED p. Pakosta získal 51,72% hlasů a obdržel výkonný mandát ve VZO. Další výkonný mandát má PhDr. Jiří Hejný (z Konference 2015) a náhradníkem je p. Jakub Vávra (taktéž z Konference 2015). Kandidát pan Vobořil těsně neprošel potřebným kvorem (50%+1hlas) a získal 48,27% hlasů. Jeden mandát za sekci je tedy neobsazen a bude doplněn na konferenci 2017. Případní zájemci o práci funkcionáře mohou podat písemně kandidaturu již nyní. Předseda ocenil aktivitu a práci nové místopředsedkyně při umožnění odvolení si členů i mimo návštěvní den, čímž organizaci ušetřila množství peněz na poštovném, a předal jí drobný dárek. Taktéž ji jménem výboru popřál ke zvolení. Sekce ŘED, která má členy ve všech vozovnách po celém DPP, tak má řádně zvoleného představitele, s mandátem do února 2020.

 

3.               Provozní a Profesní problémy a potřeby- Kolečko ze sekcí, řešení podnikových náležitostí.

·   Naši zástupci v komisích BOZP, JPA+JSVA, PEK a oděvní – podali informace z jednání.

·    V rámci informačního kolečka podali účastníci dále tyto podněty:

Pan Bergmann informoval, že DP vyhlásí nábor řidičů autobusu i jen mezi držiteli skupiny B. Podnik kurz pro rozšíření za dotyčné zaplatí, za garanci závazku odpracování několika let u DP. Zájemci se budou moci obrátit na Osobní odd., které podá další informace. Pan Hanuš informoval o zprovoznění lanovky na Petřín. Kritizoval, že podnik nemá zájem otevřít jazykové kurzy pro zaměstnance lanovky, přestože jsou tito zaměstnanci denně vystavováni při své práci požadavkům a dotazům z řad cizinců. To že kurzy pro ně prý nejsou nutné je znakem neznalosti problematiky. Je smutné, že lanovka, výstavní skříň DP Praha, se chová ke svým zaměstnancům takto macešsky, nehledě na zoufalé odměňování lanovkářů, jen ve třetí platové třídě. Naše organizace se bude i nadále snažit o napravení těchto křivd. Bohužel býváme ve svém boji často osamoceni. Pan Jantač sdělil, že situace v depu, po rozvířené fámě, že za omezení parkování může předseda, se uklidnila, čemuž snad přispělo i vyjádření předsedy, který předložil důkaz, že toto není jeho dílem, nýbrž představitelů ostatních OO a vedení vozovny Motol. Předseda z vlastní iniciativy následně svolal místní šetření, aby se nalezlo východisko a počet míst se rozšířil. Navrhl též zastropit propadlo u objízdné koleje a vytvořit tam 10-15 nových parkovacích míst. Pan Jantač též sdělil, že zaměstnanci depa jsou pracovně přetěžováni a je jim ukládána i práce, která s jejich činností nesouvisí a která supluje nedostatek pomocné síly (například zkoušky funkčnosti označovačů). Na kontrolu vozů 15T chybí zaměstnanci. Večer provádí kontroly či přebírání vozů na denním ošetření ten, kdo je zrovna po ruce.. Podle předsedy je chyba ve vedoucím vozovny, který má vedení požádat o doplnění zaměstnanců a který zřejmě nemá informaci o této potřebě. Předseda situaci popíše a požádá vedení podniku o nápravu, navýšení zaměstnanců pro kvalitní přebírání a kontrolu vozů. Ing. Douša informoval o setkání s pracovníky – jubilanty v délce zaměstnání u ŠT. Jde o zajímavou praxi, která by mohla být využita i jinde. Také informoval o jednání komise BOZP, které se v dubnu účastnil. Část pracovních úrazů byla i napadení. Výbor se poté radil, jak lze postupovat v opakované žádosti o zavedení pomůcek pro osobní ochranu zaměstnance (např. obranných sprejů). Paní Richterová upozornila na problém s pitným režimem. Zaměstnancům je zakazováno nosit nápoje na pracoviště v OZM. Také konstatovala, že byly zaměstnancům špatně zaplaceny přesčasy. Předseda navrhl uspořádat v OZM a na ÚD-DP inspekci bezpečnosti práce v součinnosti s inspektorem bezp. práce OSD, Ing. Švarcem. Pan Hejný informoval, že o pozici řidiče TRAM je nyní velký zájem a do kurzů se dostane jen zlomek žadatelů (12 zájemců na 1 místo). Zájemce si přitom musí sám zaplatit všechny prohlídky (cca 6-7 tisíc) a následný kurz, který je vyjádřen částkou cca 150.000,-Kč, platí poté podnik za závazek odpracovaných let (3roky). Pan Pakosta informoval, že není dohoda mezi odbory navzájem o tom, zda WC mají být opatřeny spec. zámkem či otevírány čipovou kartou. Shodu podmiňuje management jako systémové řešení. Předseda doporučil, vzhledem k rozsáhlosti materiálů z komise PEK, aby si členové VZO prostudovali doma zápisy a s dotazy se vyjádřili na příštím VZO. Pan Válek informoval, že problémy s nedostatkem náhradních dílů jsou setrvalé. Závěrem VZO nastavil a schválil kompetence pro nově obsazené pozice výkonných mandátů za sekci ŘED. Předseda připomíná, že i nadále je možné uzavírat právní servis non-stop pojištění AXA (právní ochrana 24 hod platná i pro soukromé vozy - obdoba DAS) a to pro druhé pololetí roku (6 měsíců za 600,-Kč), je třeba jen vypsat údaje a podepsat se v evidenci uchazečů o pojištění dle rozdaných formulářů.

 

4.    Další schůzová činnost: mimořádnosti řeší Akční skupina, věci nad rámec organizace PV OSD. Spolupracujeme úzce s ROH a s dalšími demokratickými organizacemi (k nelibosti problémových osob).

 

5.     Předpoklady pro práci: u některých funkcionářů došlo ke změně telefonních čísel, tak jak si sami určili. Případná aktualizace vždy v každém čísle časopisu Motoláček a na webu www.zoosdmotol.cz .

 

6.     Členské bonusy Každý zaměstnanec měl v roce 2014 a 2015 možnost získat 1.200 až 1.800,-Kč bonus. Možnost výběru čl.bonusu během roku určuje Finanční směrnice ZO OSD Motol. Od roku 2016 bude vyplácena polovina čl.příspěvku ze skupiny daného podniku po odvodu na svaz a celý dar od podniku na činnost OO. Věrní členové si tím finančně polepší, ti s více členstvím obdrží méně. Systém je spravedlivý a nadčasový. Bonusová částka sama každoročně automaticky poroste s růstem mezd.

 

7.     Nároky členů: všichni členové mají výhody v závislosti na ŘÁDNÉ PLATBĚ čl. příspěvků.

 

8.    Daně, kontroly a jiné: OK.

 

9.     kancelář, její obsazení a návštěvní doba pro veřejnost: vždy v pátek 9-15hod vyjma přechozího upozornění v případě dovolených, svátků a školení, změny hlášeny v infoSMS.  Vše závisí na míře podpory a množství členů od které se odvíjí vzorec výpočtu uvolnění.  Další naše kancelář (spolu s ODPP) v OZM–po dohodě s pí Richterovou či Ing.Doušou.

 

10.                    Nová smlouva s Vodafone na výhodný tlf. tarif. – naše síť = libovolný počet SMS + libovolný počet volání =ZDARMA, do cizí sítě máte 50minut v ceně NOVĚ jen za 116,-Kč. FREE TARIF PRO NEOMEZENÉ VOLÁNÍ A SMS I S INTERNETEM 1,5Gb ZA 359,-Kč je momentálně POZASTAVEN.  nastavení – jeden člen = jeden tarif free. Tarif 50 minut pro rodiny poskytujeme v rozumném počtu čísel s tím, že garanci za platbu na všechna tato čísla uzavírá výhradně náš člen . Případné info v kanceláři v pátek.

 

11.                    Datový tarif - Internet se slevou, poskytujeme od T-mobile a stojí 1,5 Gb = 115,-Kč + DPH = cca 140,-Kč, 3 Gb = 148,-Kč + DPH = cca 180,-Kč , 10 Gb = 214,50 + DPH = cca 260,-Kč Informace členům o poskytování laciného internetu prostřednictvím naší organizace naleznete na našem webu www.zoosdmotol.cz o smlouvu lze požádat o návštěvní den v kanceláři ZO OSD Motol. Datová SIMKARTA je vhodná do tabletu, notebooku, PC a dalších zařízení se SIM slotem, nebo pomocí redukce do USB slotu.

 

12.                    životní výročí, narození dětí atp. – nároky členů: Blahopřejeme všem jubilantům. Výdej dárku v kanceláři či po domluvě s pí Suchou, nebo ostatními funkcionáři příslušných sekcí.

 

13.                    Přihlášky členů: VZO přijal další dva nové členy z DPP (tajné hlasování ANO 12-NE 0- Zdržel se 0). Možnost být členem má každý občan starší 15 let, bez ohledu na druh práce a místo výkonu práce či jeho pobytu. Organizace si však vyhrazuje právo odmítnout žádost o členství v případech, že jde o spekulativní krok (např. zpětná potřeba právníka – tj. vstup až tehdy, když sám chci přidělit právní pomoc zdarma).

 

14.                    Odborná a jiná školení funkcionářů:  Školení funkcionářů. Možnost školit se umožní předseda všem našim funkcionářům. Funkcionář má právo na 5 dní v roce. Školení VZO bude 7+8.7., OSD 2.+ 3.9.2016.

 

15.                    Akce pro členy a jejich blízké v roce 2016 (s možností čerpání bonusu) viz zpráva na www.zoosdmotol.cz. Další akce sdělovány průběžně SMSinfosystémem. Nedostáváte-li informaci pomocí SMS nahlaste své číslo na 775216711 formou: jméno-profese-vaše tlf.číslo. Tato služba členům je zdarma a na jakéhokoliv operátora. Možno je též zasílat info na váš e-mail. Zájemci si napíšou na info@zoosdmotol.cz

 

16.                    Časopis Motoláček - Číslo M30 – bylo rozebráno a byl zadán dotisk dalších 300ks.

 

               Příští VZO 1.6.2016                                Poznámky: Věra Suchá                                 zpracoval: JZ