Zápis ze schůze VZO           ZO OSD Motol       2.5.2007

 

 

 

            Přítomni:           Zabloudil, Vávra, Vobořil, Toušek, Pokorná, Sárközi, Pakosta, Hynčica, Skuhrovec.  

                                                Omluven:              Fraus, Sršeň, Cába

            Hosté:  pí Suchá – za RK , p. Obitko – předseda OO-Metro  a předseda Odborové rady.

1.        Úvod, prezence atp..

2.      V úvodu předseda představil hosta pana Jiřího Obitka – předsedu OO-Metro  a předsedu Odborové rady a představil mu členy VZO. Poté pan Zabloudil a Obitko vysvětlili funkcionářům aktuální situaci v DP v personální oblasti, tak jak odborové organizace získávají indicie o následných krocích po ukončení personálního auditu a která vyplynula z řady jednání o změnách, z rušení míst, ze záměru a politického zadání nového generálního ředitele a z jednání se spolumajitelkou firmy provádějící personální audit.  Došlo k výměně na několika místech odborných ředitelů, GŘ obsadil tyto pozice mladými manažery z venku, bez praxe v Dopravním podniku. Byly zrušeny některá oddělení a jsou zaváděny jiné, přičemž někteří zaměstnanci jsou buď převáděny, nebo jejich činnost je ukončena pro nadbytečnost.  Údajně ukončená transformace podniku tak opět pokračuje a dále bude pokračovat, ať už se nazývá jakkoli. Na úseku GŘ a PŘ jako na prvním z mnoha změn následných dochází k uvolnění části personálu ( o cca 10%). V současné době firma provádějící personální audit  vyhodnocuje zprávu o zbytných činnostech, které je možné nahradit ať už dodavatelsky, nebo změnou v řízení. Odborová rada jednala i s majitelkou firmy provádějící audit. Odborová rada má i signály od vlastníka DP o možném zrušení pracovních míst i v řadě dělnických profesí ! Je znepokojena možností zrušení některých odborných celků. Jedna z probíraných variant je i možnost nasmlouvání jízdního personálu od jiné firmy. V úvahách OR byla diskutována i možnost masivního náboru cizinců z nových členských zemí EU z východní Evropy. Nikdo si proto ( ani řidiči ) nyní v DP nemůže být jistý svým pracovním místem a OR bedlivě monitoruje informace a jakmile obdrží byť předběžné výsledky auditu bude adekvátně reagovat. Veškeré informace i reakce byly detailně zpracovávány na výjezdním zasedání OR v Kamýku. Funkcionáři tam tedy nelelkovali, jak některé www nejapně informovali, ale usilovně konali…. Jednoznačně deklarujeme odhodlání všemi prostředky udržet pracovní příležitosti pro naše členy, členy ZO OSD Motol, členy organizací sdružených v Odborové radě, v rámci možností i ostatní pracovní místa. Po rozsáhlé diskuzi všech  přítomných funkcionářů proto přijal Výbor Základní Organizace toto usnesení :

VZO v souvislosti s aktuelním stavem probíhajícího personálního  auditu a  cílem managementu vyčlenit některé činnosti z DP , podpoří ZO OSD Motol všechny protestní a nátlakové akce   vyhlášené Odborovou radou  a vyzívá členy ZO OSD Motol i ostatní zaměstnance DP k masivní účasti na těchto akcích !

3.        Pan Zabloudil předložil vyúčtování tenisového turnaje pořádaného ZO OSD Motol ( v rámci předpokladů a dle schváleného rozpočtu ). Na stupních vítězů skončili pánové : Vodička, Lust a Vojta. Blahopřejeme. Zprávu o turnaji si můžete přečíst na webové stránce organizace.

4.        Jednání o možném růstu mezd v závislosti na hospodaření DP proběhne 21.5., zprávu předáme v dalším zápisu z VZO.

5.        Pan Sárközi informoval o zajištění víkendové rekreace do Českého ráje. Vše kompletně připraveno.

6.        Pan Vávra a Zabloudil dne 16.5. detailně a na místě dohodnou program akce Dětský den s majiteli výcvikového centra. Připomínáme, že DĚTSKÝ DEN se letos koná v Motole ( zastávka Hotel Golf ) v areálu výcvikového centra vodicích psů. Na programu ukázky výcviku, tradiční soutěže, novinkou dětská tombola, občerstvení zajištěno. Dětský den se koná v sobotu 2.6.2007 od 10ti hodin. Máte-li psa, s platným očkovacím průkazem jej můžete vzít s sebou. Naši členové a doprovod mají vstup a pohoštění zdarma. PROSÍME VŠECHNY ZÁJEMCE O ÚČAST NA DĚTSKÉM DNU, ABY NÁM VYPSALI CO NEJDŘÍVE PŘIHLÁŠKU NA DĚTSKÝ DEN. POTŘEBUJEME OBJEDNAT URČITÉ MNOŽSTVÍ OBČERSTVENÍ ATP. DĚKUJEME. Pokud by se k vám předtištěná přihláška nedostala, napište na papír tyto informace : vaše  jméno,příjmení + počet dětí, které s vámi přijdou a jak staré jsou, zda s vámi půjde i partner(-ka) a zda dítě nemá na něco alergii (informace pro zdravotníka). U členů z jiných organizací než ZO OSD Motol též kontaktní spojení k ověření. Vše poté odešlete na naši adresu ZO OSD Motol, Plzeňská 217 Praha 5 150 00, nebo vhoďte do schránky ZO OSD Motol a nahlaste formou SMS na 775216711, nebo předejte funkcionářům naší organizace.
Možno též tyto informace zaslat e-mailem na :  zoosd-motol@volny.cz . Akce je pro vymezený okruh zájemců ! Na Dětský den mají vstup všichni členové ZO OSD Motol + partner(-ka) a všechny děti zdarma ! Členové jiných organizací jen jsou-li z organizací sdružených v OR a to za poplatek 100,-Kč na dospělou osobu.

7.        Dále pokračuje výroba a distribuce nového 7mého čísla časopisu. Náš časopis již obdržel povolení z Ministerstva kultury a může přejít na rytmus pravidelného periodika. Časopis je průběžně k vyzvednutí v kanceláři ZO OSD Motol. Členům mimo Motol zašleme výtisk poštou spolu s dalšími informacemi. Vzhledem k obrovskému zájmu o časopis číslo 7 ( zvláště po kritice kresleného vtipu, v časopisu umístěného, panem Gen.ředitelem… a na stránce DP-areny…) bylo prvních 300 čísel rozebráno během několika dnů… Probíhá dotisk. Vzhledem k nečekanému zájmu a zvýšeným nákladům spojeným s dotiskem bude tedy další číslo až v listopadu a bude ( se zprávou o čerpání rozpočtu ) jen pro členy.

8.        VZO tajnou volbou schválil 2 nové členy, řidiče TRAM.

9.        Výbor se zabýval žádostí mistrů z depa Motol o placení licencí za TV zde umístěných. VZO konstatoval, že tak jako na jiných provozech je možné takto postupovat, avšak musí zde být alespoň polovina členů naší organizace. Není vhodné, abychom prostředky našich odborářů poskytovali odborářům jiných organizací či neodborářům. Záleží tedy na žadatelích jak sami přistoupí k řešení této otázky.

10.     VZO po diskuzi schválil poskytnutí účelové dotace pro sdružení Kopec ve výši 1.000,-Kč. Všichni naši případní zájemci budou oplátkou mít startovné při této akci zdarma. Akce se koná v srpnu, informace v příštím zápisu.

11.     Pan Pakosta informoval o projednávaných bodech na komisi PEK. Podal zprávu o dnu bez jízdních řádů a vyhodnocení rozporů JŘ a praxe u některých linek. Dále bude o JŘ jednáno. Seznámil funkcionáře s některými zajímavostmi a provozními problémy např. nakolejování 14T, SSZ Barrandov, preference na Plzeňské aj.

12.     Pan Vobořil k oděvní problematice informoval, že je možnost fasovat bílou místo modré košile. Další jednání oděvní komise bude 18.5.

13.     Předseda se zúčastnil jednání s dopravní a městskou policií. Cílem bylo navázání spolupráce, možnost zlepšení preference pro MHD, řešení sporných nehod pomocí záznamů z kamer na křižovatkách. Policie přislíbila zlepšení průjezdnosti na I.P.Pavlova, monitorování a účinný zásah při porušování zákonů předjížděním tramvaje zleva v Hlubočepích a sanitek bez majáku z Palackého nám. Na Moráň,  řešil se problém parkování v obloucích a v zastávkách apod. Za zajímavost stojí projekt časové pěší zóny, který se připravuje do Holešovic k Výstavišti. Při akcích zde bude povolen vjezd pouze TRAM. Auta budou odkloněny. Nyní probíhají přípravné studie.

14.     Pan Skuhrovec informoval o jednání komise BOZP. Všechny úrazy byly odškodněny 100%.

15.     Byl řešen problém (už zas) špinavých čelních oken u TRAM. VZO dopučuje tento postup : řidič zavolá před výjezdem výpravnu a nahlásí nemožnost výjezdu s nečistým sklem. Výpravna zajistí přes depo výměnu vozu, nebo urychleně odstraní závadu. Poté lze dohledat a postihnout špatnou práci uklizečky.

16.     Všichni nový funkcionáři již mají povolen přístup na PC v kanceláři (po několika urgencích u pí Koubkové) a mohou tak plnohodnotně pracovat. Nastavení poštovního klienta si provedou individuelně po dohodě se správcem počítačové sítě. Pokud zapomenou heslo pro vstup, zařídí si opravu sami.

17.     Pan Vávra požádal řidiče o solidaritu a poprosil O ZAVÍRÁNÍ VRAT PO VÝJEZDU A ZATAŽENÍ, zaměstnanci tam jednak mrznou, jednak uniká teplo bez užitku ven. Děkujeme.

18.     Upozorňujeme na změnu čísla paní Pokorné : 774  916 713

                Naše stránky :  www.zoosd-motol.wz.cz    , nebo na     http://mujweb.cz/www/zoosdmotol

 

                                           Poznámky zapsal : Vobořil Josef                                                zpracoval : Zabloudil Jiří