Přítomni:
Zabloudil, Vávra, Vobořil, Fraus,
Toušek, Pokorná, Sárközi, Pakosta, Hynčica, Skuhrovec, Sršeň, Cába.
Omluven: 0
Hosté:
pí Suchá – za RK , p. Hrabánek- vedoucí
JPT-Motol a p. Bláha- vedoucí
JSVT-Motol.
1.
Úvod, prezence
atp..
2.
V úvodu
předseda znovu vysvětlil okolnosti změny místa jednání, jako tradičně jednáme
vždy první středu v měsíci, ale nyní ( od dubna počínaje ) vždy
v 1.patře budovy výpravny v jednacím sále. Důvodem je stěhování naší
kanceláře do menších prostor nad depem. Současnou kancelář bude využívat z rozhodnutí
podniku správce nemovitostí. Přesun proběhne v dohledné době, smlouva se
na podniku stále připravuje a bez smlouvy předseda nechce kancelář přesunout. Předseda
po řadě předchozích jednání s nižšími složkami vyjednal s generálním
a technickým ředitelem proto alespoň zajištění jednacího sálu, aby činnost VZO
nebyla nijak dotčena. Tato garance byla nyní písemně doručena a bude součástí
chystané smlouvy.
3.
Pozvaní hosté
vysvětlili některé dotazy, proběhla vzájemná výměna informací v oblasti
auditu a personální politiky DP. Předseda přislíbil oběma vedoucím poskytovat
informace z vrcholových jednání, kterých se zúčastňuje, jelikož ke
střednímu článku managementu se tyto informace nedostávají, či pozdě. K problému
fasování - pan Hrabánek informoval, že fasování dle
abecedy bylo zavedeno kvůli rovnoměrnému čerpání finančních prostředků při návštěvě skladu. Připustil
možnost, a předseda ji s panem Peřinou též probral (viz předchozí zápis
z VZO), že ti, kdo potřebují fasovat dříve, než na ně dojde řada, mohou
požádat o dřívější zařazení a budou posláni neprodleně. Pan Hynčica upozornil
na chyby při zařazení do seznamu a poté zas odvolání ze seznamu pro momentální
nedostatek řidičů, tím vznikl chaos v objednávkách a termínech. Bude
napraveno. Proběhla diskuze o kvalitě činnosti při uklízení vozů. Po sérii nehod bude zintenzivněna kontrola
řidičů TRAM, zvláště pak jízda na stůj a rychlosti …!!!
4.
Předseda
informoval o úvodní schůzce s novým generálním ředitelem. Nový generální ředitel
ing. Dvořák (bývalý ředitel televize Prima) byl do DP dosazen magistrátem (
potažmo primátorem ), jakožto majitelem našeho podniku. Má politické zadání
uvést výsledky personálního auditu do reality. Rád by dosáhl dohody
s odbory na víceleté kolektivní smlouvě ( tomuto se odbory
v zásadě nebrání, nesměla by být ovšem tak mizerná jako stávající pozn. JZ ).
Bývalý generální ředitel ing. Jílek povede nově investiční a rozvojové oddělení
DP. Po nástupu nového GŘ dojde k personálním obměnám ve vedení i v různých
stupních řízení podniku. Přijdou do podniku i nový manažeři s DP profesně
nesrostlí… Odborová rada byla pozvána na informační schůzku a prezentaci změn.
Na přání GŘ bude též aktualizováno a zintenzivněno
množství jednacích dní managementu a odborových představitelů. Poslední fáze
restrukturalizace DP bude pravděpodobně přehodnocena a bude snaha klást větší
důraz na snížení stavu zaměstnanců. Novou strategií podniku, jak se z indicií
domníváme, bude nikoliv vyvedení činností se stávajícími zaměstnanci a jejich
převedení pod jinou firmu, nýbrž ukončení činnosti v dané oblasti a
náhrada za činnost ve formě servisního zajištění smluvní firmou ( vybranou konkursem ? ).
V ohrožení se tak mohou stát mnohé činnosti dosud vykonávané bez
sebemenšího problému: (sklady, čerpací stanice u BUS,
zájezdová doprava, staniční služba, úklidové činnosti, měnírny, vrchní stavba, dceřiné
společnosti, ale třeba i servis a opravy… ?). Odborové organizace se obávají nesystémových a nevratných kroků a
neekonomičnosti této činnosti. Požadujeme proto detailní rozbory případné finanční
operace i postup a strategii pro uvolněné zaměstnance, při hledání jiného
pracovního uplatnění, v rámci možností přednostně v DP. Nový GŘ byl
též upozorněn na platnou KS a garance dané OR předchozím GŘ. Pokud by došlo
k porušení dohod, bude odborová strana reagovat v souladu se zákony
všemi dostupnými prostředky, včetně nátlakových akcí. Odborová rada se nyní každý týden setkává a
stav monitoruje, včetně získávání informací i z jiných zdrojů než z DP.
5.
Odborová rada
využila nabídku naší organizace na zprostředkování schůzky mezi OR a OSD a
uzavřela dohodu s předsedou ODBOROVÉHO SVAZU DOPRAVY o vzájemné podpoře a
výměně informací. Nastavování dalších forem spolupráce proběhne v brzké
době.
6.
VZO obdržel
hrubou verzi sedmého čísla našeho časopisu. Vyjádřil s ní, až na drobné
připomínky, spokojenost. Výroba a distribuce časopisu proběhne již tento měsíc.
Stavte se pro něj v kanceláři, nebo vám bude distribuován na střídacích
bodech, v místnostech záloh apod. Časopis obsahuje důležité informace,
upoutávky na akce, rekreaci Kamýk i dětský letní tábor Dopraváček,
dále blok zábavy a dvě soutěže o ceny.
7.
Předseda
informoval o průběhu sněmu předsedů ZO OSD. Záznam najdete taktéž
v časopise 7.
8.
Pan Sršeň byl
pověřen sestavením týmu za trakci TRAM pro bowlingový turnaj, který uspořádá
Odborová rada na podzim. Turnaj mezi TRAM,
BUS a METRO.
9.
VZO byl
informován o průběhu turnaje v bowlingu. Zprávu najdete v časopise 7.
10. Probíhá příprava nastávajících akcí prvního pololetí.
O připravovaném turnaji v tenisu referoval pan Zabloudil, zprávu o
přípravě dětského dne podala pí Pokorná, víkendovou rekreaci připravuje a
zprávu podal pan Sárközi (Český ráj II 18.-20.5. – totálně obsazeno! ). Vše
v pořádku. Paní Pokorná již objednala
první várku zajímavých cen na Dětský den přes internet, novinkou letos bude i
dětská tombola. PROSÍME VŠECHNY ZÁJEMCE
O ÚČAST NA DĚTSKÉM DNU, ABY NÁM VYPSALI CO
NEJDŘÍVE PŘIHLÁŠKU NA DĚTSKÝ DEN. POTŘEBUJEME OBJEDNAT URČITÉ MNOŽSTVÍ
OBČERSTVENÍ ATP. DĚKUJEME. Pokud by se k vám předtištěná přihláška
nedostala, napište na papír tyto informace : vaše jméno,příjmení + počet dětí, které
s vámi přijdou a jak staré jsou, zda s vámi půjde i partner(-ka) a
zda dítě nemá na něco alergii (informace pro zdravotníka). U členů
z jiných organizací než ZO OSD Motol též kontaktní spojení k ověření.
Vše poté odešlete na naši adresu ZO OSD Motol, Plzeňská 217 Praha 5 150
00, nebo vhoďte do schránky ZO OSD Motol a nahlaste formou SMS na 775216711,
nebo předejte funkcionářům naší organizace. Možno též tyto informace zaslat
e-mailem na : zoosd-motol@volny.cz .
Akce je pro vymezený okruh zájemců !
Na Dětský den mají vstup všichni členové ZO OSD Motol + partner(-ka) a všechny
děti zdarma !
Členové jiných organizací jen jsou-li
z organizací sdružených v OR a to za poplatek 100,-Kč na dospělou
osobu.
11. V souvislosti s akcemi předal předseda i
detailní čerpání rozpočtu a to v hrubých rysech až do konce roku.
12. VZO tajnou volbou schválil 3 nové členy. Jeden
z metra, dva mimo DP. Vzhledem k dostatečnému počtu našich členů
v metru, byla zřízena profesní sekce Metro. Předseda o tom písemně
informuje naše členy v metru a osloví je s nabídkou možnosti volby
profesního místopředsedy (bude-li mít některý z nich zájem).
V souvislosti s distribucí časopisu, letáků OR a vyvíjejícím se stavem
členské základny předseda informoval i o částečné změně v evidenci
schůzovného, dle bodu 3 pravidel odměňování funkcionářů. VZO bere na vědomí.
13. Předseda požádal Výbor, aby ze svého středu vybral
doprovod, který spolu s předsedou pojede na výjezdní zasedání Odborové
rady 21+22.4. Na návrh pana Touška byla
výborem schválena v tajné volbě paní Pokorná. Na výjezdním zasedání
proběhne nastavování strategie pro kolektivní vyjednávání a příprava podkladů
pro rozbor výstupů personálního auditu i jiné aktuelní odborové otázky,
operativně zařazené.
14. Opětovně upozorňujeme !!! Že výplatu tzv. „plenkového“
provádíme hotově či poštou po obdržení kopie rodného listu vašeho potomka.
Vhoďte do schránky či zašlete na adresu ZO OSD Motol, Plzeňská 217 Praha
5 150 00. Tuto informaci, včetně jiných ( právním zastupování, kontakty…)
najdete též v časopise 7.
15. Pan Pakosta informoval o projednávaných bodech na
komisi PEK, obdržel již informace o dnu bez jízdních řádů- vyhodnocování a
zapracování změn. Momentálně připravuje zprávu pro VZO.
16. Pan Hynčica podal zprávu z výboru pro sociální
zařízení. V březnu se konala schůzka u architekta a byly projektovány a
připomínkovány změny v rozložení zařízení nového objektu, který bude
postaven v souvislostí s rekonstrukcí objektu Divoká Šárka.
17. Pan Skuhrovec informoval o průběhu komise BOZP. Tak
jako každý měsíc i tento se probírala řada zranění vzniklých po napadení. Byla
též dohodnuta výplata renty pro pí Rácovou, která
nemůže dále po prac. úrazu vykonávat svou profesi.
18. Jiné.
Pro paní Pokornou, funkcionářku VZO, nezaměstnanou v DP, byla zajištěna čipová
karta pro vstup do objektů DP. Již
potřetí byla zaurgována u pí Koubkové nutnost zřídit PC přístup pro nové
funkcionáře.
Poznámky zapsal :
Vobořil Josef zpracoval : Zabloudil Jiří
Naše stránky : www.zoosd-motol.wz.cz ,nebo
http://mujweb.cz/www/zoosdmotol