Zápis ze schůze VZO           ZO OSD Motol       4.4.2007

 

 

 

            Přítomni:  

         Zabloudil, Vávra, Vobořil, Fraus, Toušek, Pokorná, Sárközi, Pakosta, Hynčica, Skuhrovec, Sršeň, Cába.  

          Omluven:  0

         Hosté:  pí Suchá – za RK , p. Hrabánek- vedoucí JPT-Motol  a p. Bláha- vedoucí JSVT-Motol.

 

1.        Úvod, prezence atp..

2.        V úvodu předseda znovu vysvětlil okolnosti změny místa jednání, jako tradičně jednáme vždy první středu v měsíci, ale nyní ( od dubna počínaje ) vždy v 1.patře budovy výpravny v jednacím sále. Důvodem je stěhování naší kanceláře do menších prostor nad depem. Současnou kancelář bude využívat z rozhodnutí podniku správce nemovitostí. Přesun proběhne v dohledné době, smlouva se na podniku stále připravuje a bez smlouvy předseda nechce kancelář přesunout. Předseda po řadě předchozích jednání s nižšími složkami vyjednal s generálním a technickým ředitelem proto alespoň zajištění jednacího sálu, aby činnost VZO nebyla nijak dotčena. Tato garance byla nyní písemně doručena a bude součástí chystané smlouvy.

3.       Pozvaní hosté vysvětlili některé dotazy, proběhla vzájemná výměna informací v oblasti auditu a personální politiky DP. Předseda přislíbil oběma vedoucím poskytovat informace z vrcholových jednání, kterých se zúčastňuje, jelikož ke střednímu článku managementu se tyto informace nedostávají, či pozdě. K problému fasování - pan Hrabánek informoval, že fasování dle abecedy bylo zavedeno kvůli rovnoměrnému čerpání finančních  prostředků při návštěvě skladu. Připustil možnost, a předseda ji s panem Peřinou též probral (viz předchozí zápis z VZO), že ti, kdo potřebují fasovat dříve, než na ně dojde řada, mohou požádat o dřívější zařazení a budou posláni neprodleně. Pan Hynčica upozornil na chyby při zařazení do seznamu a poté zas odvolání ze seznamu pro momentální nedostatek řidičů, tím vznikl chaos v objednávkách a termínech. Bude napraveno. Proběhla diskuze o kvalitě činnosti při uklízení vozů. Po sérii nehod bude zintenzivněna kontrola řidičů TRAM, zvláště pak jízda na stůj a rychlosti …!!!

4.        Předseda informoval o úvodní schůzce s novým generálním ředitelem. Nový generální ředitel ing. Dvořák (bývalý ředitel televize Prima) byl do DP dosazen magistrátem ( potažmo primátorem ), jakožto majitelem našeho podniku. Má politické zadání uvést výsledky personálního auditu do reality. Rád by dosáhl dohody s odbory na víceleté kolektivní smlouvě ( tomuto se odbory v zásadě nebrání, nesměla by být ovšem tak mizerná jako stávající pozn. JZ ). Bývalý generální ředitel ing. Jílek povede nově investiční a rozvojové oddělení DP. Po nástupu nového GŘ dojde k personálním obměnám ve vedení i v různých stupních řízení podniku. Přijdou do podniku i nový manažeři s DP profesně nesrostlí… Odborová rada byla pozvána na informační schůzku a prezentaci změn. Na přání GŘ bude též aktualizováno a zintenzivněno množství jednacích dní managementu a odborových představitelů. Poslední fáze restrukturalizace DP bude pravděpodobně přehodnocena a bude snaha klást větší důraz na snížení stavu zaměstnanců. Novou strategií podniku, jak se z indicií domníváme, bude nikoliv vyvedení činností se stávajícími zaměstnanci a jejich převedení pod jinou firmu, nýbrž ukončení činnosti v dané oblasti a náhrada za činnost ve formě servisního zajištění smluvní firmou ( vybranou konkursem ? ). V ohrožení se tak mohou stát mnohé činnosti dosud vykonávané bez sebemenšího problému: (sklady, čerpací stanice u BUS, zájezdová doprava, staniční služba, úklidové činnosti, měnírny, vrchní stavba, dceřiné společnosti, ale třeba i servis a opravy… ?). Odborové organizace se obávají nesystémových a nevratných kroků a neekonomičnosti této činnosti. Požadujeme proto detailní rozbory případné finanční operace i postup a strategii pro uvolněné zaměstnance, při hledání jiného pracovního uplatnění, v rámci možností přednostně v DP. Nový GŘ byl též upozorněn na platnou KS a garance dané OR předchozím GŘ. Pokud by došlo k porušení dohod, bude odborová strana reagovat v souladu se zákony všemi dostupnými prostředky, včetně nátlakových akcí.  Odborová rada se nyní každý týden setkává a stav monitoruje, včetně získávání informací i z jiných zdrojů než z DP.

5.        Odborová rada využila nabídku naší organizace na zprostředkování schůzky mezi OR a OSD a uzavřela dohodu s předsedou ODBOROVÉHO SVAZU DOPRAVY o vzájemné podpoře a výměně informací. Nastavování dalších forem spolupráce proběhne v brzké době.

6.        VZO obdržel hrubou verzi sedmého čísla našeho časopisu. Vyjádřil s ní, až na drobné připomínky, spokojenost. Výroba a distribuce časopisu proběhne již tento měsíc. Stavte se pro něj v kanceláři, nebo vám bude distribuován na střídacích bodech, v místnostech záloh apod. Časopis obsahuje důležité informace, upoutávky na akce, rekreaci Kamýk i dětský letní tábor Dopraváček, dále blok zábavy a dvě soutěže o ceny.

7.        Předseda informoval o průběhu sněmu předsedů ZO OSD. Záznam najdete taktéž v časopise 7.

8.        Pan Sršeň byl pověřen sestavením týmu za trakci TRAM pro bowlingový turnaj, který uspořádá Odborová rada na podzim.  Turnaj mezi TRAM, BUS a METRO.

9.        VZO byl informován o průběhu turnaje v bowlingu. Zprávu najdete v časopise 7.

10.     Probíhá příprava nastávajících akcí prvního pololetí. O připravovaném turnaji v tenisu referoval pan Zabloudil, zprávu o přípravě dětského dne podala pí Pokorná, víkendovou rekreaci připravuje a zprávu podal pan Sárközi (Český ráj II 18.-20.5. – totálně obsazeno! ). Vše v pořádku.  Paní Pokorná již objednala první várku zajímavých cen na Dětský den přes internet, novinkou letos bude i dětská tombola.  PROSÍME VŠECHNY ZÁJEMCE O ÚČAST NA DĚTSKÉM DNU, ABY NÁM VYPSALI CO NEJDŘÍVE PŘIHLÁŠKU NA DĚTSKÝ DEN. POTŘEBUJEME OBJEDNAT URČITÉ MNOŽSTVÍ OBČERSTVENÍ ATP. DĚKUJEME. Pokud by se k vám předtištěná přihláška nedostala, napište na papír tyto informace : vaše  jméno,příjmení + počet dětí, které s vámi přijdou a jak staré jsou, zda s vámi půjde i partner(-ka) a zda dítě nemá na něco alergii (informace pro zdravotníka). U členů z jiných organizací než ZO OSD Motol též kontaktní spojení k ověření. Vše poté odešlete na naši adresu ZO OSD Motol, Plzeňská 217 Praha 5 150 00, nebo vhoďte do schránky ZO OSD Motol a nahlaste formou SMS na 775216711, nebo předejte funkcionářům naší organizace. Možno též tyto informace zaslat e-mailem na :  zoosd-motol@volny.cz .
Akce je pro vymezený okruh zájemců !            Na Dětský den mají vstup všichni členové ZO OSD Motol + partner(-ka) a všechny děti zdarma !           

                    Členové jiných organizací jen jsou-li z organizací sdružených v OR a to za poplatek 100,-Kč na dospělou osobu.

11.     V souvislosti s akcemi předal předseda i detailní čerpání rozpočtu a to v hrubých rysech až do konce roku.

12.     VZO tajnou volbou schválil 3 nové členy. Jeden z metra, dva mimo DP. Vzhledem k dostatečnému počtu našich členů v metru, byla zřízena profesní sekce Metro. Předseda o tom písemně informuje naše členy v metru a osloví je s nabídkou možnosti volby profesního místopředsedy (bude-li mít některý z nich zájem).
V souvislosti s distribucí časopisu, letáků OR a vyvíjejícím se stavem členské základny předseda informoval i o částečné změně v evidenci schůzovného, dle bodu 3 pravidel odměňování funkcionářů. VZO bere na vědomí.

13.     Předseda požádal Výbor, aby ze svého středu vybral doprovod, který spolu s předsedou pojede na výjezdní zasedání Odborové rady 21+22.4.  Na návrh pana Touška byla výborem schválena v tajné volbě paní Pokorná. Na výjezdním zasedání proběhne nastavování strategie pro kolektivní vyjednávání a příprava podkladů pro rozbor výstupů personálního auditu i jiné aktuelní odborové otázky, operativně zařazené.

14.     Opětovně upozorňujeme !!! Že výplatu tzv. „plenkového“ provádíme hotově či poštou po obdržení kopie rodného listu vašeho potomka. Vhoďte do schránky či zašlete na adresu ZO OSD Motol, Plzeňská 217 Praha 5 150 00. Tuto informaci, včetně jiných ( právním zastupování, kontakty…) najdete též v časopise 7.

15.     Pan Pakosta informoval o projednávaných bodech na komisi PEK, obdržel již informace o dnu bez jízdních řádů- vyhodnocování a zapracování změn. Momentálně připravuje zprávu pro VZO.

16.     Pan Hynčica podal zprávu z výboru pro sociální zařízení. V březnu se konala schůzka u architekta a byly projektovány a připomínkovány změny v rozložení zařízení nového objektu, který bude postaven v souvislostí s rekonstrukcí objektu Divoká Šárka.

17.     Pan Skuhrovec informoval o průběhu komise BOZP. Tak jako každý měsíc i tento se probírala řada zranění vzniklých po napadení. Byla též dohodnuta výplata renty pro pí Rácovou, která nemůže dále po prac. úrazu vykonávat svou profesi.

18.     Jiné.
Pro paní Pokornou, funkcionářku VZO, nezaměstnanou v DP, byla zajištěna čipová karta pro vstup do objektů DP.  Již potřetí byla zaurgována u pí Koubkové nutnost zřídit PC přístup pro nové funkcionáře.

 

                            Poznámky zapsal : Vobořil Josef                                        zpracoval : Zabloudil Jiří

 

Naše stránky :  www.zoosd-motol.wz.cz    ,nebo    http://mujweb.cz/www/zoosdmotol