Sloučení
mezi ZO OSD Motol a ZO OSD POSOR ( dříve OO DP-Metro )
s největší
pravděpodobností NEBUDE.
Ptáte-li se proč, pak zkusím odpovědět. Důvodů je více.
A- Předně, ZO OSD Motol se odmítla rozpustit v organizaci, která ji negarantuje svéprávnost a identitu a kde není zajištěn potenciál růstu a činností pro členy. Jako formu spojení jsme navrhovali dva modely, třetí zde publikovaný byl pro nás nepřijatelný. A právě ten třetí jako jediný možný pro spojení po nás chtělo Metro...
Model 1. Tak to původně mělo být....takto byl model projednán v úvodních jednáních mezi předsedou ZO OSD Motol a OO DP-Metro o možnosti sloučení, takto byl členům publikován i v referendu. To, že pan Obitko poté prosazoval a tvrdil něco jiného....je jeho věc. My jsme vždy chtěli toto.
Model 2. Tato varianta teoreticky do budoucna stále možná... jednou...možná... a třeba s jinými lidmi v čele.
Model 3 - pro ZO OSD Motol zásadně nepřijatelný. Dle vedení Metra však naopak jedině
možný...
Tento model by totiž znamenal totální znesvéprávnění ZO OSD Motol -tj.
praktické rozpuštění naší organizace v organizaci z Metra...
POSOR nám odmítl dát písemnou
garanci i na místo ve vedení společné organizace
,
s tím, že všichni do ní mohou kandidovat a všichni musí volit - z celé
- společné, členské základny.
Pro menší Motol by to tedy logicky mohlo znamenat
rozpuštění se v organizaci a ještě bez svého člověka ve vedení...nebyl
by pro ně žádný problém nás vždy přehlasovat a vždy prosadit pouze jejich
stanovisko a jejich zájem.... je možné toto akceptovat ? Odpovězte si sami....
B - Dalším důvodem je neochota dát písemnou garanci o zachování stávajícího financování ZO OSD Motol ve stávajícím režimu akcí a výhod pro členy ZO OSD Motol.
Jednoduchým výpočtem jsme předložili náš plán
rozpočtu na 2011 s přebytkem 150.000,-Kč do společné kasy. Tento závazek
jsme nabídli přímo před zprostředkovatelem na OSD. Znamenalo by to, že ZO OSD Motol
bude i nadále dělat veškeré akce co dělá, poskytovat veškeré výhody co dělá a navíc ještě 150
000,-Kč věnuje pro potřeby společné organizace, na plat pana Obitka či na údržbu
Kamýku.
Takto koncipovaný příslib však p.Obitko za ZO OSD POSOR odmítl jako
nedostatečný a jednání na svazu přerušil. Jeho požadavek ( a hospodářky
pí Točíkové ) na poskytnutí
našich veškerých finančních prostředků do rozpočtu POSORu s tím, že o vše co
chceme dělat musíme žádat společné Prezidium a společnou Konferenci a vše nám
musí nejprve povolit a schválit, odmítáme jednoznačně zase my....
C - Předposledním důvodem je odejmutí pravomocí našim samosprávným Profesním sekcím.
Naše profesní sekce operují s naprostou autonomií. Jsou to vlastně samostatné organizace disponující společným IČ, držící společný rozpočet a mající společný VZO a předsedu. Oni sami si určují co chtějí, kam a o čem budou jednat a vyjednávat, co chtějí za akce pro své členy. Předseda organizace poskytuje sekcím servis. U Metra je to naopak. Vše a za všechny jedná prezident, jejich sekce zůstali de facto jen přejmenované DV co byly dříve...už od dob ROH. Do této podoby naše organizace logicky nechce. Mimořádná Konference jasně odmítla náš vstup do stávajících dokumentů a Stanov ZO OSD POSOR a vzhledem k současné neochotě POSORu (prezidenta) měnit jejich dokumenty, a zachovat nám svéprávné rozhodovací pravomoci, není možné pokračovat v úvahách o sloučení.
D -
Posledním důvodem je jiný
systém práce mezi
funkcionáři a jejich činnost. Zatímco u ZO OSD Motol se snažíme práci rozdělit
mezi funkcionáře ( krom občasných momentů jako když tu byl Tošil, který chtěl
vše dělat sám a mít z toho nějaký profit...) a pomáhat si, takže nám v pohodě
stačí jedna dvouhodinová schůze v měsíci, u Metra je vše soustředěno na "šéfa" ... Je otázkou zda jim to tak vyhovuje. Možná
ano.... Je pro někoho třeba i snadné říci já nic, to já nemůžu...to může
jen náš šéf..
Každých 14dní se opakují šestihodinové monology, tajné hlasování na schůzi je zde pojem naprosto neznámý.
Na toto jednání postupně odmítli chodit všichni funkcionáři Motolu, kteří na
tuto schůzi byť jednou přišli... Pokud by došlo ke sloučení, stejně bychom si
tedy jednali jako dosud sami a v Motole a tento model bychom nechtěli...
Je tedy možná jiná SPOLUPRÁCE ? Určitě ano...
Úzká spolupráce je
možná v oblasti vyjednávání v podnicích kde působíme společně, dále je možná
spolupráce v oblasti využití RS Kamýk kde máme svůj majetek ( naše vířivka a PC
za 120.000,-), můžeme společně jezdit na "naše" LOKODEPO, je možná spolupráce
při vydávání publikací a tiskovin, teoreticky i při produkování našeho časopisu
(Motoláček či Metan).
Ale aby to fungovalo tak, že Motol hradí z našeho rozpočtu dotace na víkendovky a
Metráci toho jen využívají... to už dál nepůjde.
Vzhledem k jednostrannému porušení dohody o
společném organizačním a datovém servisu ze strany Metra také již není možná
dohoda o společném servisu v této oblasti.
ZO OSD Motol si servis pro své členy
zajistí sama - ve stávajícím rozsahu.
A jestliže stávající členové Metra pocítí absenci servisu
co na čas měli a bude-li jim to vadit.... co
jim brání v tom, aby využili náš servis jako členové ZO OSD Motol ? Záleží
jen na nich co vlastně chtějí....
Nechtějí-li nic jako kdysi před tím... pak ať nic nedělají.
V Praze 7.11.2010
Sepsáno jako informace po ročním působení a získávání "zkušeností" v POSORu a v reakci na kroky pana Obitka a jeho Prezidium k jednostrannému ukončení společného servisu. JZ.