Vyjednávání v Plzni - den druhý.

11.11. 2010 pokračovalo kolektivní vyjednávání ve Škoda Plzeň Trasportation.

V úvodu asi hodinu před vlastním jednáním se sešli zástupci všech zde působících odborových organizací, tedy krom místních KOVO Plzeň i POSOR, Motol a Kovo Zličín. Zástupci ze Zličína, Motolu i Plzně sdělili v pětiminutovce své postoje k průběhu vyjednávání, zbytek času se poslouchal p.Obitko z čehož si pamatuji pouze to, že chtěl abych psal na web to co schválí a co bude tzv. společný výstup a jinak abych mlčel... asi netřeba popisovat mou odpověď..
Je zajímavé, že v obdobném duchu vystoupila poté i paní Personální ředitelka, která dokonce citovala z našich stránek ( hezké že je čte ).
I ji jsem ubezpečil, že si na cenzuru hrát nehodlám a nikterak jí nebráním psát na jejich stránky, co ona uzná za vhodné. Takže každé kolo hodlám okomentovat, budu -li přítomen či dostanu k zveřejnění zprávu od naší sekce Škoda Plzeň, která primárně vyjednávat má sama ( čekáme jen na uvedení funkcionářů do funkcí ).

K vlastnímu jednání. Kdo by čekal posun v oblasti navýšení mezd- nedočkal se. Kdo by ale nečekal vůbec nic, byl by příjemně překvapen.
Dlouhá doba se věnovala rozboru příplatků za škodlivé vlivy a míře a formě platby za ně. Blízko k dohodě je platba za očistu. Velice dlouho se diskutovalo o možném zajištění jednotného režimu stravování za sníženou cenu. Zde bych chtěl zdůraznit, že naše organizace vnímá žádosti zaměstnanců na zachování stravenek a stávajícího stavu jejich poskytování. V této souvislosti jsem proto upozornil, že stejně není možné dosáhnout kvalitativně stejné úrovně stravování v kantýně jako v Plzni ( pěkná a vybavená kantýna vystřídá denně několik set strávníků ) a nelze tedy přistupovat k této otázce jednotně.
Je pravdou, že v několika málo bodech technického charakteru došlo ke shodě (mimo jiné v možnosti zapůjčení prostředků zaměstnanci za úplatu či v názvosloví a definic směn). Došlo třeba k dohodě i v oblasti školení BOZP. Je ale také pravdou, že stále trvá snaha vedení na zrušení části příplatků (např. za odpolední či dělenou směnu).
Závěrem chci zdůraznit, že naší ZO OSD Motol nebylo umožněno spolupodílet se na přípravě dokumentu návrhu KS a přistoupila proto k němu ( jakmile se k nám začali hlásit zaměstnanci ze ŠT ) ve znění tak jak byl podán, protože ctí práci ve prospěch zaměstnanců. V opačném případě by bývala mohla celý dokument vetovat a mohlo se začít dělat na jiném a znovu... co by bylo pro zaměstnance nevýhodné vzhledem k dlouhé časové prodlevě.
Je proto nefér, aby naší organizaci bylo upíráno právo vyjadřovat se k některým bodům samostatně a třeba i jinak, než zbytku organizací. je pak naprosto nepřijatelné, aby nám kdokoli vnucoval svou pravdu.
V rámci možností pak samozřejmě podpoříme vše co je dobré.  Další jednání bude za 14 dní.
Doufejme, dál-li bůh, že již pohneme dopředu i ve mzdové oblasti.
Všem našim členům ve Škoda Transportation v týdnu zašleme písemný rozbor a zprávu stávajícího stavu na adresu udanou v přihlášce a samozřejmě všechny naše ( i případně budoucí ) členy zveme na diskuzní setkání do naší kanceláře ve vozovně Motol. Upozorňujeme též, že tématu vyjednávání se bude věnovat i další číslo našeho časopisu Motoláček číslo 15, které vyjde na konci listopadu a které obdrží každý náš člen zdarma.

A tradičně foto z Plzně 11.11.2010: