Informace z provozně
ekonomické schůzky s vedením ČAD Blansko a.s..
V pondělí 29.6. proběhlo provozně ekonomické
jednání odborů s vedením ČAD Blansko a.s..
Toto jednání bude nyní probíhat každý kvartál. Předejde se tím nedorozumění
(viz třeba nevhodný postup ředitele s úpravou diagramů při přestávkách-
následně vrácený do původního stavu po našem zásahu) a zlepší se vzájemná
informovanost mezi vedením a odbory.
V tomto jednání jsme se zaměřili na diskuze o tématu hospodaření
společnosti (je aktivní s dostatečnou provozní rezervou), na stav
zaměstnanců ve srovnání s fluktuací letošní i předchozí (podle nás je stav
neuspokojivý a je třeba spustit motivační program - navrhneme vedení systém odstupňovaných letových
příplatků), dotazy směřovaly na počet přesčasů (statisticky se snižují i když naše
pochyby zůstávají), též roste počet nemocných, zajímal nás druh pracovních
úrazů a vyhodnocení rizik a řešení mimořádností v systému postupu (zpracujeme
návrh na formulář pro určení organizace pro zastupování).
Dále jsme jednali o zajištění WC (mobilní) po zbourání budovy u nádraží – již
od června do cca prosince. Rozsáhlou
diskuzi vyvolalo téma ústrojové kázně a stejnokrojových doplňků. Po diskuzi bylo
rozhodnuto, že krátké kalhoty je možné nosit od 20°, přičemž musí být tmavé
barvy. Vedení též zajistí dostatek brašen na tržbu (prý nejsou na skladě).
Vedení argumentuje, že oděvních součástek je dost, ale řidiči si o ně neříkají
(potřebujeme od vás více informací). Případy nadměrečných
velikostí či specifických tvarů se řeší proplacením ušitého. Druh dámských bot
(případně jejich proplacení dle určeného typu) vedení posoudí a určí. Vedení též
nemá námitky k nošení světlých halenek u řidiček (dámské kolekci se vůbec chceme
intenzivně věnovat a uvítali bychom spolupráci s některou řidičkou v této
oblasti).
Jednalo se také o drobné organizační změně ve vedení společnosti, zapracování
autoškoly do schématu řízení atp., která nemá mít vliv na hospodaření
společnosti. V oblasti dovolené bylo konstatováno, že v rámci možností
dochází k uspokojení všech požadavků a zaměstnanci nevznesli námitek. Je
pravdou, že problém starých dovolených řeší i jiné podniky. Zaměstnavatel i odbory
jsou si vědomi práva přikázat zaměstnanci dovolenou, jakož i práva zaměstnance určit
si dovolenou sám, pokud ji zaměstnavatel do 18měsíců neumožní vybrat. Zaškolování
probíhá standartním způsobem, zjištěné závady v klimatizaci nutno hlásit u
daného stroje přímo nadřízenému.
Vedení bylo také upozorněno na malý čas při přejezdu z nádraží k myčce-
bude řešeno.
Další jednání proběhne v srpnu.
Kolektivní vyjednávání započne 31.července,
přičemž tentokrát vedení předloží svůj návrh KS.
Ještě před jednáním svoláme schůzku s řidiči u piva. Termín si sekce
sama určí.
–JZ-