DP: Ing. Dvořák, Ing. Blažek, Ing. Zamrazil, Ing. Štika, Dr. Fedorko, Ing. Petana, Ing. Vaňková, D. Philipp, Ing. Procházka, J. Koubková, J. Šustová, J. Doležalová
OO DP: pp Veselka, Slanina, Obitko, Šoun, Čada, Feigel, Růžička, Buriánek, Brož, Schneider, Z. Novotný, T. Novotný, Rolfes, Zabloudil, Tošil, Ing. Stecher, Sojka, Ing. Černý, Olejár, Pulec, Vobořil
Jednání zahájil a řídil PŘ Ing. Petana.
Úvodem jednání přivítal generálního ředitele - Ing. Dvořáka a předal mu slovo.
Ing. Dvořák uvedl, že ani po včerejším jednání představenstva DP nedošlo v oblasti vyjednávání rozpočtu DP na příští rok k posunu. Prozatím je DP přislíbena provozní dotace ve výši odpovídající provozní dotaci v roce 2002, tj. o 1 120 mil. Kč nižší než oprávněná potřeba DP. V případě nenavýšení provozní dotace, by DP musel přikročit k cca 18 % snížení výkonů a k tarifním opatřením, spočívajícím především ve zrušení zvýhodnění některých skupin cestujících. Nepředpokládá schválení rozpočtu DP do konce letošního roku. DP bude tedy na počátku roku 2009 hospodařit v tzv. rozpočtovém provizoriu.
p. Veselka konstatoval, že již před rokem upozorňoval vedení DP, že o co DP ušetří transformací, o to bude následně zkrácena provozní dotace DP.
Ing. Dvořák konstatoval, že vlastník je upozorňován na dopady v případě nedofinancování ztráty z hospodaření, především na nespokojenost cestující veřejnosti a také zaměstnanců. Za poslední rok se velmi změnilo vnímání Dopravního podniku cestující veřejností, spokojenost s poskytovanými službami se dle průzkumu zvýšila cca o 15 %. Stížnosti, které jsou DP adresovány, jsou v současné době téměř z 90 % na přímo neovlivnitelné skutečnosti (bezdomovce, kapsáře, zpoždění z provozních důvodů a v neposlední řadě na jiné dopravce). Je třeba, aby také vlastník změnil svůj pohled na DP, tj. že DP není pouze „žrout“ peněz, ale za vložené peníze kvalitně poskytuje službu široké veřejnosti.
p. Feigel požádal, aby na příští kolektivní vyjednávání byl pozván p. Šteiner.
Ing. Petana uvedl, že p. Šteiner bude pozván.
p. Zabloudil se dotázal, zda vedení DP uvažovalo o rozložení navýšení mezd ve smyslu ustanovení bodů 9.11; 9.12 a 9.13 platné KS do několika období.
Ing. Dvořák uvedl, že rozložení navýšení mezd v čase je racionální řešení a lze o něm vést diskusi. Dále sdělil, že vedení společnosti hledá možnosti úspor, např. prodlužování odpisových lhůt. Byla jmenována skupina ze zaměstnanců TÚ a JSNM, která má za úkol definovat možné úspory v osvětlení, vytápění apod.
p.Obitko poděkoval vedení společnosti a konstatoval, že se dostáváme do politické roviny, je třeba hledat kompromis mezi všemi stranami. Klíčovou osobu je primátor hl. m. Prahy, pro kterého by měla být prioritou bezpečnost dopravy a spokojená cestující veřejnost. Upřednostňuje dohodu před nejkrajnějšími nátlakovými prostředky. Je zapotřebí vycházet z platné KS a najít jiné roviny k dosažení kompromisu.
Ing. Dvořák konstatoval, že mnoho zastupitelů si uvědomuje přínos DP hl.m. Praze, jeho důležitost a kvalitně odváděnou službu.
p. Schneider konstatoval, že velkým přínosem pro DP je, že si současný management uvědomil, že DP není standardní společností, ale je ve velké míře závislý na politických rozhodnutích. Pro DP neplatí, že to co ušetří se mu také vrátí. Poděkoval managementu společnosti za otevřenost vůči odborovým organizacím.
Ing. Dvořák uvedl, že politická reprezentace by si měla více vážit kvalitních služeb poskytovaných DP cestující veřejnosti, a to především s ohledem na budoucnost (zavedení mýta, v současné době již vytvářené parkovací zóny, převedení veškeré dopravy na MHD).
p. Čada se dotázal, jak bude pokračovat nákup nových autobusů v návaznosti na krácení investic.
Ing. Dvořák konstatoval, že původní návrh bude v roce 2009 krácen cca na 60 – 70 %.
p. Zabloudil se dotázal, zda se GŘ zúčastní příštího
kolektivního vyjednávání 1.12.2008.
Ing. Dvořák přislíbil svoji účast.
Ing. Petana poděkoval GŘ za účast na dnešním jednání.
Jednání
o návrhu dodatku č. 1 KS na období 2008 – 2009 dle jednotlivých ustanovení:
Bod 2.3.8
Návrh OO
„Zaměstnanci,
u něhož dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou
zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) ZP nebo dohodou
z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru odstupné ve výši osminásobku
průměrného měsíčního výdělku. Při ukončení pracovního poměru před uplynutím
výpovědní doby na základě dohody bude výše odstupného v závislosti na
ukončení pracovního poměru navýšena max. na desetinásobek
průměrného měsíčního výdělku tj.:
·
ukončení pracovního poměru dohodou o dva
měsíce dříve než by uplynula výpovědní lhůta při výpovědi dávané z týchž
důvodů – desetinásobek průměrného měsíčního výdělku,
·
ukončení pracovního poměru dohodou o jeden
měsíc dříve než by uplynula výpovědní lhůta při výpovědi dávané z týchž
důvodů – devítinásobek průměrného měsíčního výdělku.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Nový bod za 2.4.4
Návrh OO
„Zaměstnancům pracujícím na DPČ (pokud je
nárok na dovolenou sjednán v pracovní smlouvě) poskytne zaměstnavatel
dovolenou v délce pěti týdnů v kalendářním roce podle rozvržení
v rovnoměrně rozvržené pracovní době a délky sjednaného úvazku.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bylo svoláno separátní jednání
(28.11.2008) na přesnou textaci tohoto nového bodu, za stranu OO
se zúčastní p. Schneider.
Bod 2.5.1
Odsouhlasen návrh textu zaměstnavatele.
„Délka pracovní doby činí :
- u zaměstnanců, na které se vztahuje
nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava
pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě, 40 hodin týdně (tito
zaměstnanci jsou uvedeni v příloze č.1 vnitřní normy o pracovní době
a době odpočinku v DP),
- u ostatních zaměstnanců 37,5 hodiny
týdně s výjimkou zaměstnanců s jinou úpravou pracovní doby, pracujících ve
speciálním režimu při nočních přepravních výlukách v metru.“
Bod 2.5.7
Návrh OO
a) Pracovní přestávka na jídlo a oddech se poskytuje nejdéle po
šesti hodinách nepřetržité práce v trvání nejméně 30 minut, která není
výkonem práce. Mladistvým se tato přestávka poskytuje nejdéle po čtyřech
a půl hodinách nepřetržité práce. Přestávka na jídlo a oddech může být
rozdělena do dvou částí v trvání nejméně 15 minut. Jde-li o práce, které
nemohou být přerušeny, musí být zaměstnanci i bez přerušení provozu nebo práce
zajištěna přiměřená doba pro oddech a jídlo, jež je součástí
pracovní doby. Přestávky na jídlo a oddech se neposkytují na začátku
a konci pracovní doby.
b) Specifika pracovní doby řidičských profesí
budou řešena pokyny vedoucích jednotek s výjimkou dle ust. bodu2.5.7c) této KS.
c) V JPT a v
JPA nesmí v kalendářním roce 2009 konec pracovní doby odpolední části dělené směny řidiče
tramvaje a řidiče autobusu přesáhnout 21. hodinu.
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod za 4.4.6
Návrh zaměstnavatele
„4.4.6 Mzda se zaměstnanci vyplácí
v zákonných penězích. Mzdu zasílá zaměstnavatel na základě žádosti
zaměstnance na jeden jeho účet u peněžního ústavu nebo ji vyplácí
v pracovní době zaměstnance na
pracovišti nebo místě určeném zaměstnavatelem. Vyúčtování mzdy se předává
v pracovní době na pracovišti nebo místě určeném zaměstnavatelem.“
Odborové organizace požádaly o doplnění návrhu zaměstnavatele o text „…zaměstnance…“
Po diskusi odsouhlasen text návrhu zaměstnavatele s doplněním odborových organizací.
Bod 5.2.4
Odborové
organizace předložily nový návrh textu tohoto bodu.
Návrh OO
„Zaměstnanec
obdrží poukázku na stravování na jedno hlavní jídlo při přítomnosti
na pracovišti během stanovené pracovní doby bez práce přesčas, kterou je
zaměstnanec povinen odpracovat na základě předem stanoveného rozvrhu pracovních
směn v rámci 24 hodin po sobě jdoucích (směny), jež trvá aspoň 3
hodiny.
Poukázku na jedno další hlavní
jídlo obdrží pokud délka jeho směny v úhrnu s povinnou přestávkou
v práci, kterou je zaměstnavatel povinen poskytnout zaměstnanci, bude
delší než 11 hodin.
Za odpracovanou dobu se považuje i výkon činnosti odborového
funkcionáře.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Nový bod za 5.5.14
Odborové
organizace předložily nový návrh textu.
Návrh OO
„5.5.15 Zaměstnanci,
který je uznán dočasně práce neschopným přísluší náhrada mzdy nejpozději od
22,5 hodiny jeho pracovní neschopnosti. Tato náhrada mzdy přísluší za ty dny,
které jsou pro zaměstnance dny pracovními včetně svátků, za které jinak
přísluší zaměstnanci náhrada mzdy. Náhrada mzdy přísluší ve výši 60 %
průměrného výdělku. Pro účely stanovení náhrady mzdy se zjištěný průměrný
výdělek upraví způsobem, který je uveden v § 192 odst. 2 zákoníku práce.
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 5.6.2
Návrh OO
„- zaměstnanec musí být v pracovním poměru u DP nepřetržitě nejméně 1 rok, příspěvek bude zaměstnanci poskytnut od měsíce následujícího po měsíci vzniku práva,“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 5.6.4
Návrh variantního řešení zaměstnavatelem
„5.6.5 Zaměstnanec, který
nevyužije možnosti uzavření penzijního připojištění za uvedených podmínek
a má uzavřenu smlouvu o životním pojištění v souladu s platnou
kolektivní smlouvou, může požádat o navýšení příspěvku na životní pojištění
o 200,- Kč/měsíc. Zaměstnavatel bude tedy poskytovat tomuto zaměstnanci
příspěvek na životní pojištění ve výši 500,- Kč/ měsíc.“
Stávající bod 5.6.5; 5.6.6; 5.6.7 následně přečíslovat na 5.6.6;
5.6.7; 5.6.8.
Odborové organizace
souhlasí s nově navrženým textem, nesouhlasí s výší částky.
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Nový bod za 5.6.7
4. odrážka
Návrh OO
„- zaměstnanec musí být v pracovním poměru u DP nepřetržitě
nejméně 1 rok, příspěvek bude zaměstnanci poskytnut nejdříve od měsíce
následujícího po měsíci, ve kterém zaměstnanec tuto podmínku splnil.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
3. odstavec
Návrh OO
Vypustit text:
„Právo na
výplatu příspěvku zaměstnavatele trvá nejpozději do dvou let od vzniku nároku
na starobní důchod, pokud zaměstnanec tento důchod nepobírá.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
5. odstavec
Návrh OO
„V případě, že zaměstnanec nabídku
příspěvku na životní pojištění za uvedených podmínek nevyužije a má uzavřeno
penzijní připojištění v souladu s platnou kolektivní smlouvou, může
požádat o navýšení příspěvku 300,- Kč/měsíc. Zaměstnavatel bude tedy poskytovat
tomuto zaměstnanci příspěvek na penzijní připojištění ve výši 600,-Kč/ měsíc.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
9. odrážka
Návrh OO
Vypustit text:
„- který neuzavřel smlouvu o životním pojištění prostřednictvím makléře, s výjimkou smluv sepsaných u vybraných pojišťoven před datem 1.11.2008 (smlouva splňuje zákonné podmínky daňové uznatelnosti - konec pojištění nejdříve v 60 letech věku pojištěného a doba trvání pojištění minimálně 5 let),“
Po diskusi odborová strana
odvolala tento návrh.
Bod
5.7.2
Návrh OO
do druhé odrážky doplnit text:
„- 20 let nepřetržitého zaměstnání
v DP a současně nejvýše 5 let do vzniku nároku na starobní důchod
k datu ukončení pracovního poměru.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Nový bod za 5.7.2
Návrh OO
„Právo na poskytnutí jízdních výhod, po dobu
platnosti této KS, mají rovněž bývalí zaměstnanci DP, včetně rodinných
příslušníků, u nichž došlo k převodu práv a povinností
z pracovněprávních vztahů na jiného zaměstnavatele při splnění těchto
podmínek:
- byly splněny podmínky bodů 5.7.1 nebo 5.7.2
- zaměstnanec současně odešel do starobního nebo plně invalidního
důchodu.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 5.8.7
Návrh OO
„Právo na poskytnutí příspěvku dle bodu 5.8.6
mají také zaměstnanci propuštění z důvodů uvedených v ustanovení § 52
písm. a) až d) ZP nebo dohodou z týchž důvodů, kterým po ukončení
pracovního poměru následně vzniká nárok na starobní důchod nejdéle
v období dvanácti měsíců po skončení výpovědní doby.“
Po diskusi odsouhlasen text návrhu odborových organizací.
Bod 5.8.10
Odborové
organizace předložily návrh změny textu posledního odstavce bodu 5.8.10.
„Zaměstnanec, kterému vzniklo právo na
poukázky Flexi PASS a nemá o ně zájem, může do 30.6. kalendářního roku
závazně požádat místo poukázek o zaslání částky 3.000,- Kč na účet svého
penzijního fondu, na který je mu zasílán příspěvek zaměstnavatele. Na účet bude
částka zaslána v říjnu kalendářního roku. V případě ukončení
pracovního poměru před 30.9. kalendářního roku, bude částka na penzijní
připojištění zaslána v měsíci ukončení pracovního poměru.“
Po diskusi odsouhlasen text návrhu odborových organizací.
Nový bod za 5.8.14
Návrh OO
„DP sjedná a bude hradit pojištění právní
ochrany pro přepravní kontrolory pro případ soudního sporu
v souvislosti s výkonem povolání.“
Po
diskusi byl konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Dále bylo dohodnuto, že
zaměstnavatel předloží stanovisko, popřípadě variantní řešení.
Bod 7.4
Návrh OO
„Odborové organizace mají
právo vykonávat kontrolu plnění povinností zaměstnavatele, stanovených mu ustanovením § 224 odst. 1 písm. a) a b) ZP.“
Po diskusi odsouhlasen návrh odborových organizací, uvedené znění zapracovat do 6. oblasti KS – Bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci a pracovní prostředí.
Bod 8.13
Návrh
OO
„Přímý nadřízený vedoucí zaměstnanec
je povinen předem seznámit zaměstnance s celým textem stížnosti,
která na něj byla podána, včetně jména a příjmení stěžovatele a na jeho
vyžádání předat kopii celé stížnosti.“
Návrh zaměstnavatele na doplnění textu OO
„Vedoucí zaměstnanec při předání kopie stížnosti z této odstraní všechny identifikační údaje stěžovatele vyjma jeho příjmení a jména.“
Po
diskusi odsouhlasen návrh odborových organizací s doplněním
zaměstnavatele.
Bod 9.11
„Výroční úprava – v roce 2009
Zaměstnavatel garantuje, že poté, kdy v únoru roku 2009 zjistí
míru inflace v České republice za rok 2008, vyjádřené přírůstkem
průměrného ročního Indexu spotřebitelských cen CPI (dále i „Rcpi) a vyhlášené
Českým statistickým úřadem, zvýší o takto zjištěnou míru inflace plošně
přiznaný mzdový tarif zaměstnancům, kteří budou ke dni zúčtování výplaty
v pracovním poměru, vyjma zaměstnanců, jejichž podmínky odměňování jsou
upraveny dle bodu 2.7 přílohy KS (Mzdového předpisu). Rcpi bude stanoven
dle Indexu spotřebitelských cen a kódu publikace ČSÚ 7101 - 08 (za
prosinec 2008). Zvýšení bude aplikováno v březnu roku 2009.“
Konstatován
rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 9.12
„Mimořádné
úpravy během roku
Zaměstnavatel garantuje, že v případě mimořádné
situace, specifikované dále, umožní v průběhu roku čerpání zjištěného
rozdílu proti koeficientu formou poukázek FlexiPASS nebo převod na
penzijní připojištění zaměstnancům, kteří budou ke dni zúčtování výplaty
v pracovním poměru, vyjma zaměstnanců, jejichž podmínky odměňování jsou
upraveny dle bodu 2.7 přílohy KS (Mzdového předpisu). Mimořádnou situací
se rozumí situace, kdy Aritmetický průměr CPI (dále jen „Acpi“)
za kalendářní čtvrtletí roku překročí 1,8 násobek Rcpi. Základna
pro výpočet poukázek FlexiPASS případně prostředků pro převod na penzijní
připojištění bude stanovena ze základní mzdy za odpracovanou dobu
v příslušném čtvrtletí. Následný rozdíl mezi Acpi a 1,8 násobkem Rcpi bude
v následujícím měsíci jednorázově čerpán zaměstnanci dle jejich
požadavku.
Mimořádnou situací se dále
rozumí situace, kdy Acpi za každé kalendářní čtvrtletí roku překročí
trojnásobek Rcpi.V takovém případě bude navýšen plošně mzdový tarif
procentem nad 1,8 násobek Rcpi zaměstnancům v pracovním poměru, vyjma
zaměstnanců, jejichž podmínky odměňování jsou upraveny dle bodu 2.7 přílohy KS
(Mzdového předpisu), a to formou peněžitého plnění, při maximálně 10 % Acpi.
V případě překročení 10 % Acpi bude neprodleně zahájeno kolektivní
vyjednávání k řešení tohoto problému. Koeficienty potřebné pro
mimořádné úpravy během roku stanoví ekonomický úsek.“
Konstatován
rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 9.13
Návrh OO
Zaměstnavatel
garantuje, že po vyhodnocení výsledků hospodaření za 1. pololetí roku 2008
bude otevřeno kolektivní vyjednávání k otázce mezd na rok 2009 nad inflaci
roku 2008. Od ledna roku 2009 budou navýšeny plošně přiznané mzdové
tarify o 5 % nad inflaci Rcpi roku 2008.
Konstatován
rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 2.3 a); 2.3 b); 2.5 a)
2.3 a) Mzdový tarif TH zaměstnanců a
zaměstnanců trvale pracujících v nočních směnách
|
|
|
tarifní
stupeň |
tarifní
rozpětí
(Kč/měsíc) |
tarifní
střed |
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|
11. |
|
|
12. |
|
|
13. |
|
|
14. |
|
|
2.3 b) Mzdový tarif TH zaměstnanců pracujících dle vládního nařízení č.
589/2006 Sb.
tarifní
stupeň |
tarifní
rozpětí
(Kč/měsíc) |
tarifní
střed |
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|
11. |
|
|
12. |
|
|
2.5 a) Mzdový tarif přepravních kontrolorů
tarifní stupeň |
tarifní rozpětí (Kč/měsíc) |
tarifní střed |
1. |
|
|
3. |
|
|
Po
diskusi konstatováno, že odborové organizace souhlasí se zaměstnavatelem
navrženou změnou systému.
Bod 4.9
Odborové
organizace předložily návrh nového znění.
Návrh OO
„Za každou hodinu čekání mezi
jednotlivými částmi dělené směny přísluší zaměstnanci příplatek ve výši 30
% průměrného hodinového výdělku.“
Po
diskusi konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 4.10
Návrh zaměstnavatele
Příplatek za praxi |
|
|
|
|
|
Roky |
sazba Kč/hodinu |
sazba Kč/hodinu |
|
Řidiči MHD |
Manuální zaměstnanci a TH zaměstnanci s
nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou |
0 - 3 |
0,00 |
0,00 |
3 - 6 |
1,00 |
0,00 |
6 - 9 |
2,00 |
1,00 |
9 - 12 |
3,00 |
2,00 |
12 - 15 |
4,00 |
3,00 |
15 - 20 |
5,00 |
4,00 |
nad 20 |
8,00 |
5,00 |
Po
diskusi konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 4.10 – text pod tabulkou
„Jako využitelnost odborné praxe v DP se posuzuje doba
nepřetržitého trvání pracovního poměru v DP včetně dob zaměstnání u
organizací, jejichž činnost byla do DP delimitována.“
Po
diskusi dohodnuto, že zaměstnavatel přeformuluje tento text s ohledem na
outsourcované zaměstnance.
Bod 4.10.1
„TH zaměstnancům se příplatek za odbornou praxi neposkytuje.“
Po
diskusi konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 4.23
„Řidičům tramvají, řidičům autobusů a dispečerům, kteří vykonávají
činnost dopravní kontroly (např. kontrolu techniky jízdy, měření radarem apod.)
nebo činnost řidiče
- instruktora a strojvedoucím, kteří mimořádně vykonávají funkci
strojvedoucího-instruktora přísluší po dobu výkonu této činnosti příplatek
ve výši 15,- Kč za každou odpracovanou hodinu.“
Po
diskusi konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Bod 4.24
Návrh zaměstnavatele
„Při
výkonu služby na zvláštních linkách a smluvní dopravě pro zdravotně postižené
přísluší příplatek ve výši 5,- Kč za každou odpracovanou hodinu na lince.“
Po diskusi odsouhlasen
text návrhu zaměstnavatele.
Bod 5.1.1
Zaměstnavatel navrhl úpravu
textu písm. h) a i)
„h) kolektiv zaměstnanců TH
s nerovnoměrně rozvrženou pracovní dobou v jednotce dle útvarů a
funkcí přímo řízených vedoucím jednotky
i) kolektiv zaměstnanců TH v úseku odborného resp.
generálního ředitele dle útvarů přímo řízených ředitelem.
Základna pro kolektiv pod písmenem h) bude vytvářena součtem skutečně
vyplacených tarifních mezd (včetně přesčasů).“
Po diskusi odsouhlasen
text návrhu zaměstnavatele.
Bod 5.1.2
Zaměstnavatel navrhl úpravu
textu
„a/ u
kolektivu podle bodu a/, b/, c/, a d/ procentní sazbou výkonnostní odměny
10%, u kolektivu e/,f/, g/ a h/ procentní sazbou výkonnostní odměny 7% násobenou
součtem skutečně vyplacených tarifních mezd (včetně přesčasů) zaměstnanců
kolektivu,
b/
u kolektivu podle bodu i/ a j/
procentní sazbou výkonnostní odměny 7% násobenou součtem přiznaných měsíčních
mzdových tarifů skutečného počtu zaměstnanců kolektivu.“
Po
diskusi konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
Odborové
organizace požadují sjednocení sazby výkonnostních odměn na 10 %,
s ohledem na JDCM; JSVM; JSVA a JSVT.
Bod 5.1.4
„Postup při rozdělování kolektivních výkonnostních odměn
Individuální podíl z kolektivní odměny se vyplácí měsíčně každému
zaměstnanci v souladu s bodem 5.1.3 a).
Nastane-li důvod
k nepřiznání kolektivní odměny, příp. její části, vedoucí zaměstnanec může
zaměstnanci kolektivní odměnu, příp. její část, nepřiznat. Přitom se bere
v úvahu míra a závažnost závady ve výkonu práce nebo porušení
povinností.
Vedoucí zaměstnanec
je povinen s nepřiznáním kolektivní odměny, příp. její části, zaměstnance
předem seznámit a toto nepřiznání je povinen zdůvodnit. Na vyžádání zaměstnance
je vedoucí zaměstnanec povinen důvod nepřiznání kolektivní odměny, příp. její
části, sdělit zaměstnanci písemně.
V případě, že zaměstnanec
nesouhlasí s nepřiznáním kolektivní odměny, příp. její části, postupuje ve
smyslu kapitoly Stížnosti a spory této KS.
Odborové organizace, příp. jejich pověřené organizační jednotky, se
mohou s vedoucími organizačních jednotek DP příp. provozoven, dohodnout na
specifických pravidlech.“
Po
diskusi konstatován rozpor mezi zaměstnavatelem a odborovými organizacemi.
3. kolektivní vyjednávání
se uskuteční dne 1.12.2008 od 9:00 hod ve velké zasedací místnosti na Aramarkem.
V Praze dne 25.11.2008
Zapsala: J. Koubková, J. Šustová