Postřehy předsedy z jednání v Plzni. Naše sekce jsou svéprávné a samosprávné. Významně se tím odlišujeme od jiných organizací, kde za všechny mluví nějaký ten nepostradatelný stařík...
Na jednání sekcí a jejich specifik se tak dostavuji pouze požádá-li mne o to daná sekce.
Dne 19.2. jsem po
nějakém čase opět navštívil (spolu s Růženkou Richterovou) Plzeňskou Škodovku a
to i u příležitosti jmenování nové personální ředitelky Ing.Nývltové.
Věřím že s ní bude spolupráce lepší, než s odvolaným Ing.Borusíkem, který mi do
oka svým asociálním přístupem zrovna nepadl.
Co se dělo?
Ing. Fišerem (možná se jinak píše) byl vcelku slušně podán odborný výklad
k ekonomickým ukazatelům -shrnu na konci- a pominu-li mé dotazy, jež jsem vznesl
na vady u TRAM 14T a 15T, na snahu o outsourcing TRAM dep v DPP a na vývoj
zaměstnanosti a ziskovosti full-servisu metra, tak pak už jen zaznamenávám
tradiční plky o ničem, tradičního monologu "stařičkého mocnáře" z Hostivaře a
jeho údajnou nechuť poslouchat odborné (jak řekl provozní) záležitosti (možná
protože neví oč jde).
Zaznamenal jsem též horečné přikyvování na nabídku výše stravenky 60,-Kč
do té doby a poté také "neviditelného" p.Hynouše (místní to Tošil - taky nic pro
členy nedělá a jen od nich vybere a zas jim zpět rozdá peníze, ale hlavně že je
důležitý..) a diskuzi Plzeňských na téma fond pracovní doby, který se týká pouze
Plzně a výrobních hal.
Výlet za 16litrů benzínu, se tak zhodnotil pouze v informacích, že díky udržení
OZT v DPP chybí v plánu zisku Škodovce 0,5miliardy, ono jim toho chybí víc, ale
za tohle můžeme my z DPP, že odbyt už není to co býval a i nulový zisk je
úspěchem na trhu a nebýt zakázek z minula bylo by zle, že nyní vyvíjejí nový typ
kol pro 15T a po jejich zkušebním zajetí na 100.000 km je budou montovat do již
připravených nových TRAM bez kol, kterých mají nabouchané celé sklady.., že
pozáruční servis dveří budou řešit až nastane čas, že neví přesně proč odcházejí
převodovky u 14T, ale zkoumají to a že -tradičně- chtějí, aby zaměstnanci byli
spokojeni s nulovým nárůst mezd -to patří již k tradici... Přemýšlím, zda věřit
ujištění ředitele, že porušování §277 ZP (od jich nám celoročně nulový
příspěvek na činnost) vůči naší organizaci by mělo být dáno brzy do pořádku.
Jak jsem v úvodu napsal, je čistě věcí sekce Škoda OZM + DZ, zda a koho na
jednání vyšle. Pošle-li mne, pak ale nechť počítá (i do budoucna), že cenzurou
netrpím a na slušňáka si nehraju. Respektuji pouze profesionály a odborníky a
rád s nimi vedu polemiky. Na velkohubé narcisy nejsem zvědavý.
JZ