Kolektivní smlouva

 

Euphony

 

Czech Republic, a. s.

 

 

 

 

 

I.

Úvodní ustanovení

 

 

Euphony Czech Republic, a. s.

Meteor Office Park, Sokolovská 100/94, 186 00 Praha 8 – Karlín

IČO: 27645690                                 DIČ: CZ27645690    

zastoupená p. Rolfem Šindelářem, Lesley Gold, Giles Redpath

(dále jen zaměstnavatel)

 

a

 

jménem všech zaměstnanců

 

Základní organizace Odborového svazu dopravy MOTOL

IČO: 71242333                               DIČ:  CZ71242333 

se sídlem Plzeňská 217/101, Praha 5

zastoupená p. Jiřím Zabloudilem

(dále jen odborová organizace)

 

 

 

ve smyslu ustanovení §22 a násl. zákona.262/2006 Sb. zákoníku práce ( dále jen ZP ) a s odvoláním na zákon č. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, ve znění pozdějších předpisů

 

 

uzavřeli tuto kolektivní smlouvu

 

na období 1.10.2009 – 31.12.2010  dále uvedeného znění.

 

I.-a     Kolektivní smlouva obsahuje:

 

1.      Základní ustanovení

2.      Pracovně-právní vztahy

3.      Mzdovou oblast

4.      Sociální oblast

5.      Bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci a na pracovním prostředí

6.      Činnost odborové organizace a vztahy se zaměstnavatelem

7.      Stížnosti a spory

8.      Závěrečná ustanovení

 

II.

Spolupráce smluvních stran

 

II.-a)   Podmínky pro činnost odborové organizace

 

 Odborová organizace má právo vykonávat u zaměstnavatele kontrolu nad dodržováním zákoníku práce, zákona o zaměstnanosti a ostatních pracovněprávních předpisů (dále jen „pracovněprávní předpisy“) a právních předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, vnitřních předpisů a závazků vyplývajících z této kolektivní smlouvy.

Zaměstnavatel se zavazuje umožnit odborové organizaci výkon této kontroly a za tím účelem jí zajistí

-         vstup na svá pracoviště,  vč vystavení vstupní karty,

-         předání potřebných informací a podkladů příslušnými vedoucími zaměstnanci a potřebnou součinnost k výkonu kontroly,

-         podání zprávy o tom, jaká opatření byla přijata k odstranění závad zjištěných kontrolou nebo k provedení návrhů opatření, které podaly odborové organizace vykonávající kontrolu.

Má-li se kontrola týkat osobních údajů zaměstnance, které jsou předmětem ochrany podle zákona na ochranu osobních údajů, může zaměstnavatel údaje poskytnout jen s předchozím souhlasem zaměstnance.

Odborová organizace je oprávněná požadovat na zaměstnavateli odstranění závad v provozu na strojích a zařízeních při pracovních postupech a v případě bezprostředního ohrožení života nebo zdraví zaměstnanců zakázat další práce. O tomto zákazu další práce informuje odborová organizace neprodleně příslušného vedoucího zaměstnance zaměstnavatele.

Kontrola nad dodržováním pracovněprávních předpisů, vnitřních předpisů a závazků vyplývajících z této kolektivní smlouvy bude prováděna 2x ročně, vždy ke konci 3. a 4. kalendářního čtvrtletí. Kontrola nad dodržováním předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci bude prováděna vždy ke konci každého kalendářního čtvrtletí.

Odborová organizace se zavazuje vyhotovit o každé provedené kontrole zápis, v němž uvede zejména rozsah kontroly, okruh kontrolovaných pracovišť a kontrolní závěr (zjištění porušení právních předpisů a navržená opatření k odstranění nedostatků), popř. že k porušení právních předpisů nedošlo. Zápis o provedené kontrole předá odborová organizace zaměstnavateli nejpozději do 5 pracovních dnů po provedené kontrole. Zaměstnavatel má právo písemně se ke kontrolním závěrům vyjádřit.

Kontrolní závěr a navržená opatření k odstranění nedostatků a případné písemné vyjádření zaměstnavatele budou na příslušné úrovni projednány při ústním jednání, které svolá zaměstnavatel nejpozději do 10 pracovních dnů po provedené kontrole.

 

II.-b)   Poskytování informací odborové organizaci

Zaměstnavatel se zavazuje, že bude odborovou organizaci informovat o vývoji průměrné mzdy, a jejích jednotlivých složkách, včetně členění podle jednotlivých profesních skupin a provozních středisek. Písemnou informaci poskytne pravidelně za každé kalendářní čtvrtletí, a to vždy 20 dnů po uplynutí daného čtvrtletí.

Zaměstnavatel se zavazuje, že bude o záležitostech uvedených v § 279 odst. 1 písm. A), b), d) a f) a v § 280 odst. 1 písm. A), b) c) zákoníku práce informovat odborovou organizaci pravidelně každé pololetí, a to vždy 30 dnů po uplynutí daného pololetí.

 

II.-c)    Formy a postup projednávání

Odborová organizace má právo přizvat na jednání zástupce odborového svazu, jejímž je členem, popř. nezávislého experta. Zaměstnavatel se zavazuje umožnit uvedených osobám přístup na jednání.

 

II.-d)   Společná ustanovení o projednání a informování

O každém jednání zástupců zaměstnavatele a odborové organizace se pořizuje zápis ve dvou vyhotoveních. Shodnou-li se zástupci smluvních stran na konkrétních závěrech, musí být tyto závěry v zápise uvedeny. Jestliže se jednající strany na tom dohodnou, musí být zápis vyhotoven bezprostředně po skončení jednání, jinak bude zápis vyhotoven do tří pracovních dnů po skončení jednání. Za vyhotovení zápisu odpovídá zaměstnavatel. Zápis podepisují a jeho správnost ověřují pověřený zástupce zaměstnavatele a pověřený zástupce odborové organizace. Každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení zápisu. Žádost o svolání vzájemného jednání podává každá ze smluvních stran. Vzájemná jednání probíhají zpravidla 1x měsíčně.

 

II.-e)   Právo spolurozhodování.    

Souhlas odborové organizace se vyžaduje:

 

 

II.-f)    Právo projednání.    Projednáním se rozumí jednání mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací, výměna stanovisek a vysvětlení s cílem dosáhnout shody. Zaměstnavatel je povinen zajistit projednání v dostatečném předstihu a vhodným způsobem, aby odborová organizace mohla na základě poskytnutých informací vyjádřit stanovisko před uskutečněním opatření. Zaměstnavatel projedná s odborovou organizací mimo jiné i veškerá opatření, která se týkají většího počtu zaměstnanců ( 5 a více ) a další případy stanovené ZP a ostatními obecně závaznými právními předpisy.

Zaměstnavatel je dále povinen projednat všechny vnitřní normy. Vnitřní normy nesmí být v rozporu s touto KS.  Zamýšlené strukturální změny společnosti, pravděpodobný hospodářský vývoj a vývoj zaměstnanosti a neposkytnutí náhrady mzdy nebo její části zaměstnanci při jeho dočasné pracovní neschopnosti, v důsledku porušení režimu dočasně práce neschopného.

 

II.-g)   Právo na informace.    Informování se rozumí poskytnutí nezbytných údajů, z nichž je možné jednoznačně zjistit stav oznamované skutečnosti, popřípadě k ní zaujmout stanovisko. Zaměstnavatel je povinen poskytnout informace v dostatečném předstihu a vhodným způsobem, aby odborová organizace mohla posoudit, popřípadě se připravit na projednávání a vyjádřit své stanovisko před uskutečněním opatření.

 

II.-h)   Zaměstnavatel je povinen informovat :

·        ekonomické a finanční situaci zaměstnavatele a jeho pravděpodobném vývoji,

·        o právním postavení zaměstnavatele a jeho změnách, vnitřním uspořádání a osobě oprávněné jednat za zaměstnavatele v pracovně právních vztazích a uskutečněných změnách v předmětu činnosti zaměstnavatele,

·       o nově vzniklých pracovních poměrech,

·       o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci v rozsahu stanoveném právními předpisy,

·       o vývoji mezd, průměrné mzdy, o jednotlivých složkách mzdy a jejich podílu na dosažených mzdách,

·       o opatřeních zaměstnavatele k zajištění rovných podmínek zacházení a k zamezení diskriminace,

·       o nabídce volných pracovních míst.

 

 

III.

Pracovní doba, doba odpočinku a pracovní režimy

 

III.-a)  Délka pracovní doby a její rozvržení

 

Pracovní doba zaměstnanců call centra je rozdělena na dvě směny. První směna je od 08:00 hodin do 16:30 hodin, odpolední směna je od 09:30 hodin do 18:00 hodin.

Pracovníci ostatních oddělení, které nepatří do call centra, musí být v práci každý pracovní den od 10:00 hodin do 15:00 hodin (nemají-li schůzku mimo kancelář, dovolenou nebo nemoc), ale vždy musí odpracovat 8,5 hodiny.

O nepřítomnosti jednotlivých zaměstnanců by měla být informována recepce.

 

III.-b)  Délka pracovní doby, pracovní doba, přestávky, doba oběda

 

Pracovní doba:

Pracovní doba zaměstnanců call centra je rozdělena na dvě směny. První směna je od 08:00 hodin do 16:30 hodin, odpolední směna je od 09:30 hodin do 18:00 hodin.

Pracovníci ostatních oddělení, které nepatří do call centra, musí být v práci každý pracovní den od 10:00 hodin do 15:00 hodin (nemají-li schůzku mimo kancelář, dovolenou nebo nemoc), ale vždy musí odpracovat 8,5 hodiny.

S ohledem na nouzový režim  do 31.12.2009 je pracovní doba snížena pouze na 4 denní pracovní cyklus s osmihodinovou pracovní dobou. (tj. pondělí – čtvrtek)

 

III.-c)  Přestávky v práci

 

Přestávky:

·        Každý zaměstnanec pracující s výpočetní technikou má nárok na zvláštní pětiminutovou přestávku vždy po hodině soustavné práce s využitím PC. Po tuto dobu se nevzdaluje z pracoviště, pouze dělá jinou činnost šetřící zrak a zamezující strnulost pohybu.

 

III.-d)  Doba oběda:

 

Každý ze zaměstnanců má nárok  na 30ti minutovou přestávku na oběd. A to ať už si přinese oběd do kanceláře nebo využívá možnosti externích stravovacích zařízení.

 

Závěrečné shrnutí k pauzám a obědům:

Přesáhne-li daná přestávka nebo oběd výše uvedenou dobu, je zaměstnanec povinen tento čas napracovat.  Dodržování pauz hlídá nadřízený daného oddělení nebo Team Leader.

 

III.-e)  Práce přesčas

Zaměstnavatel může zaměstnancům nařídit práci přesčas nejvýše v rozsahu 8 hodin v jednotlivých týdnech a nejvýše v rozsahu 150 hodin ročně. Rozsah dohodnuté práce přesčas nesmí překročit 200 hodin v roce.

Celkový rozsah práce přesčas nesmí činit v průměru více než 8 hodin týdně v období 52 týdnů po sobě jdoucích.

 

 

 

 

III.-f)   Práce v noci

Práce v noci  je dovolena pouze se souhlasem odborové organizace. Průměrná délka směny zaměstnance pracujícího v noci činí 8 hodin v rámci 24 hodin po sobě jdoucích.

Zaměstnavatel se zavazuje zajistit zaměstnancům pracujícím v noci lékařskou prohlídku lékařem závodní preventivní péče každý kalendářní rok. Lékařské prohlídky se uskuteční vždy první pracovní týden po uplynutí daného kalendářního roku.

Pracoviště zaměstnanců pracujících v noci bude řádně vybaveno zařízeními umožňujícími zaměstnancům občerstvení, dále prostředky pro poskytnutí první pomoci a mobilními telefony umožňujícími přivolat rychlou lékařskou pomoc. Rozsah zařízení umožňující občerstvení, zásady jejich používání, rozsah prostředků zajišťující možnost poskytnutí první pomoci (vybavení lékárniček) a zásady postupu přivolání první pomoci stanoví zaměstnavatel vnitřním předpisem. Tento vnitřní předpis může zaměstnavatel vydat jen po předchozím projednání s lékařem závodní preventivní péče a po předchozím souhlasu s odborovou organizací a na dobu maximálně do uplynutí účinnosti této kolektivní smlouvy.

 

III.-g)  Evidence pracovní doby

Evidenci odpracované pracovní doby, práce přesčas, noční práce, doby v době pracovní pohotovosti a evidenci pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel, vede zaměstnavatel písemně v knize docházky.

Zaměstnavatel upraví podrobnosti způsobu vedení evidence odpracované pracovní doby, práce přesčas, noční práce, doby v době pracovní pohotovosti a evidence pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel vnitřním předpisem. Tento vnitřní předpis může zaměstnavatel vydat po předchozím souhlasu s odborovou organizací a na dobu maximálně do uplynutí účinnosti této kolektivní smlouvy.

Zaměstnavatel se zavazuje umožnit zaměstnancům kdykoli přístup do jeho evidence odpracované doby a doby pohotovosti

 

IV.

Pracovní cesta dle § 42 ZP

Pracovní cestou se rozumí časově omezené vyslání zaměstnance k výkonu práce mimo sjednané místo výkonu práce. Zaměstnavatel může zaměstnance na pracovní cestu vyslat jen na základě dohody s ním. Takto se posuzuje i EU Deay. Za tuto pracovní cestu je možné čerpat náhradní volno jen se souhlasem zaměstnance.

 

V.

Dovolená

 

V.-a)    Výměra dovolené:

Výměra dovolené v kalendářním roce činí 5 týdnů.

V.-b)    Zaměstnavatel se zavazuje, že předloží odborové organizaci ke schválení návrh rozvrhu čerpání dovolené za kalendářní rok členěný podle jednotlivých provozních středisek, nejpozději do konce ledna 2010. Při sestavování návrhu rozvrhu čerpání dovolené se zaměstnavatel zavazuje postupovat tak, aby všem zaměstnancům bylo určeno čerpání dovolené v rozsahu alespoň 4 týdnů nejpozději do 31. 10. Zároveň bude zaměstnavatel přihlížet k oprávněným zájmům zaměstnanců, zejména pokud jde o rodiče dětí ve věku povinné školní docházky.

 

VI.

Pracovní poměr a skončení pracovního poměru

VI.-a)  Vznik a změny pracovněprávního vztahu

Zaměstnavatel se zavazuje, že při jednání před vznikem pracovního poměru jakož i před uzavřením dohody o pracovní činnosti seznámí fyzickou osobu nad rámec stanovený v § 31 zákoníku práce také s platnou kolektivní smlouvou, s vnitřními předpisy a s platným pracovním řádem.

VI.-b)  Zaměstnancům, kteří nastoupili do pracovního poměru, zaměstnavatel uhradí náklady na vstupní lékařskou prohlídku.

VI.-c)  Při nástupu do práce zaměstnavatel seznámí zaměstnance s pracovním řádem s právními a ostatními předpisy k zajištění BOZP jež musí zaměstnanec při své práci dodržovat, s kolektivní smlouvou a vnitřními předpisy.

VI.-d)  Zaměstnavatel se zavazuje, že bude odborové organizaci vždy první den následujícího měsíce předkládat zprávy o nově vzniklých pracovních poměrech v předchozím kalendářním měsíci; zpráva bude členěna podle toho, zda jde o pracovní poměry na dobu neurčitou či určitou a v jaké délce a zda jde o pracovní poměry sjednané na kratší než stanovenou týdenní pracovní dobu. Zaměstnavatel bude odborovou organizaci rovněž informovat o nově vzniklých pracovněprávních vztazích na základě dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr a o počtu zaměstnanců agentur práce, vyslaných k němu k dočasnému výkonu práce. Zpráva bude předávána v písemné podobě .

VI.-e)  Zaměstnavatel se zavazuje, že nejpozději 5 pracovních dnů před uskutečněním převedení zaměstnance na jinou práci, než odpovídá jeho pracovní smlouvě, pokud s tím zaměstnanec nesouhlasí, projedná uvedenou záležitost s odborovou organizací; v případě jejího nesouhlasného stanoviska zaměstnavatel svůj záměr znovu posoudí.

VI.-f)   Skončení pracovněprávního vztahu.

Výpovědní doba je stejná pro zaměstnavatele i zaměstnance a činí 2 měsíce.

VI.-g)  Zaměstnavatel může se zaměstnancem rozvázat pracovní poměr výpovědí podle § 52 písm. a) až d) zákoníku práce jen jestliže zaměstnanci nenabídl před dáním výpovědi jinou, pro něho vhodnou práci. Tuto povinnost zaměstnavatel nemá, pokud pro zaměstnance nemá jinou vhodnou práci nebo jestliže zaměstnanec nebyl ochoten přejít na jinou pro něho vhodnou práci, kterou mu zaměstnavatel před dáním výpovědi nabídl.

VI.-h)  Jde-li o člena orgánu odborové organizace v době jeho funkčního období a v době 2 let po jeho skončení, je k výpovědi nebo k okamžitému zrušení pracovního poměru zaměstnavatel povinen požádat odborovou organizaci o předchozí souhlas. Tohoto souhlasu může zaměstnavatel použít pouze ve lhůtě 1 měsíce od jeho udělení.

VI.-i)   Odstupné

Zaměstnanci, u něhož dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) zákoníku práce nebo dohodou z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru odstupné ve výši 5 násobku měsíčního průměrného výdělku.

 

VI.-j)   Zaměstnanci u něhož dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. d) nebo dohodou z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru odstupné ve výši 12 násobku měsíčního průměrného výdělku.

 

VI.-k)  Zaměstnanci u něhož dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. e) nebo dohodou z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru odstupné ve výši 5 násobku měsíčního průměrného výdělku.

VI.-l)   Zaměstnanec má právo nad rámec stanovený v příloze k nařízení vlády 590/2006 Sb. na poskytnutí dalšího pracovního volna s náhradou mzdy za účelem vyhledání nového pracovního místa, a to v rozsahu 2 dnů.

VI.-m) Požádá-li zaměstnanec zaměstnavatele o vydání posudku o pracovní činnosti, je zaměstnavatel povinen do 10 dnů zaměstnanci tento posudek vydat. Zaměstnavatel však není povinen vydat mu jej dříve, než v době 2 měsíce před skončením jeho zaměstnání.

 

 

VII.

MZDY

VII.-a)             Zaměstnanci Euphony Czech Republic, a. s. jsou odměňování na základě individuelní dohody o smluvním platu uzavřené mezi zaměstnancem a zástupcem zaměstnavatele.

VII.-b) Od 1.1. 2010 se zaměstnavatel zavazuje každému  zaměstnanci call centra navýšit do základu výpočtu mezd – jednotně - částku  1.000,-Kč a tato částka bude poskytována měsíčně po celou dobu platnosti této KS.

VII.-c)             Zaměstnavatel dále ve výplatním termínu za měsíc listopad vyplatí všem zaměstnancům odměnu ve výši 50% průměrného měsíčního výdělku zaměstnance.

 

VIII.

Mzdové příplatky

VIII.-a)           Výše příplatku za hodinu práce přesčas činí 30% průměrného výdělku

VIII.-b)           Výše příplatku za dobu práce ve svátek činí 100% průměrného výdělku.

VIII.-c)           Výše příplatku za dobu noční práce činí 25% průměrného výdělku zaměstnance.  

VIII.-d)           Výše příplatku za dobu práce ve ztíženém pracovním prostředí činí 10%                                             průměrného výdělku.

VIII.-e)           Výše příplatku za dobu práce v sobotu a v neděli činí 25% průměrného výdělku                                 zaměstnance.

VIII.-f)            Výše příplatku za řízení motorového vozidla činí 50 Kč za směnu.

IX.

Částečná nezaměstnanost

 

IX.-a)  Jestliže zaměstnavatel nemůže přidělovat zaměstnancům práci v rozsahu týdenní pracovní doby z důvodu dočasného omezení odbytu jeho výrobků nebo omezení poptávky po jím poskytovaných službách (částečná nezaměstnanost) a ve zvláštní dohodě zaměstnavatele a odborové organizace je upravena výše náhrady mzdy, která přísluší zaměstnancům, může náhrady mzdy činit nejméně 70% průměrného výdělku.

IX.-b)  Pokud by došlo i přes veškerá úsporná opatření k ukončení podnikatelské činnosti a následovného propouštění zaměstnanců, vždy se bude odstupné vypočítávat z platů před omezením pracovní doby.

IX.-c)  Přerušení práce z důvodu nepříznivých povětrnostních vlivů. Nemůže-li zaměstnanec konat práci pro přerušení práce způsobené nepříznivými povětrnostními vlivy a nebyl převeden na jinou práci, přísluší mu náhrada mzdy ve výši 70% průměrného výdělku.

IX.-d)  Přerušení práce z důvodů živelní událostí. Nemůže-li zaměstnanec konat práci v důsledku živení události (mimořádné události či jiné hrozící nehody) a nebyl převeden na jinou práci, přísluší mu náhrada mzdy ve výši 70%.

 

X.

Splatnost mzdy, termín výplaty mzdy.

 

X.-a)    Mzda je splatná po vykonání práce, a to nejpozději do 15. dne kalendářního měsíce následujícím po měsíci, ve kterém vzniklo zaměstnanci právo na mzdu nebo na některou její součást.

X.-b)    Pravidelný termín výplaty mzdy je 10. den každého kalendářního měsíce.

X.-c)    Zaměstnavatel se zavazuje, že na základě žádosti zaměstnance bude při výplatě mzdy na svůj náklad a odpovědnost poukazovat částku určenou zaměstnancem na nejvýše dva účty zaměstnance u banky nebo spořitelního či úvěrního družstva, a to nejpozději v pravidelném termínu výplaty mzdy. 

X.-d)    Zaměstnavatel se dále zavazuje, že na základě žádosti Základní organizace Odborového svazu dopravy MOTOL, se sídlem Plzeňská 217/101, Praha 5, bude dle předloženého seznamu členů, této organizaci od uvedených zaměstnanců při výplatě mzdy na svůj náklad a odpovědnost poukazovat částku 100,-Kč – členský příspěvek -  na účet 195756229 / 0300 -výše jmenované odborové organizace u ČSOB banky a to nejpozději v pravidelném termínu výplaty mzdy. 

X.-e)    Zaměstnavatel se zavazuje umožnit zaměstnancům přístup k dokladům, na jejichž základě mzdu vypočetl, a to vždy 5 pracovních dnů bezprostředně následujících po pravidelném termínu výplaty mzdy, jinak předloží zaměstnanci uvedené doklady kdykoli na základě jeho žádosti.

 

 

 

XI.

Bonusy a benefity

 

XI.-a)  Bonusy:

Každý zaměstnanec Euphony Czech Republic, a. s.  má nárok na měsíční bonus.

 Na oddělení call centra jsou bonusy strukturovány následovně:

 

Ostatním oddělením určuje měsíční cíle jejich přímý nadřízený, který je na konci každého měsíce ohodnotí. Tento bonus je veden jako variabilní složka mzdy. To znamená, že v případě nesplnění některého ze stanovených cílů, může být bonus zaměstnanci ponížen. Celkové hodnocení musí být podepsáno zaměstnancem a jeho nadřízeným.

 

XI.-b)  Benefity:

Jsou motivační složkou a měly by sloužit k udržení motivace zaměstnanců. Zaměstnavatel se zavazuje poskytovat tyto benefity:

 

Ø      stravenky – za každý odpracovaný den stravenky v hodnotě CZK 100,- Kurzy AJ – společnost plně hradí zájemcům kurzy cizího jazyka (AJ). Zaměstnanci se na kurzu podílejí nevratnou částkou Kč 300,-/měsíc, jen pokud na kurz bez řádné omluvy nedocházejí. Nárok vzniká po 3 měsících (zkušební době)

Ø      Po šesti měsících společnost přispívá zaměstnancům na penzijní a životní pojištění částkou Kč 1 066,-- (dohromady za obě pojistky).

Ø      Možnost využití levnějšího paušálu u společnosti T-Mobile – zaměstnanec má nárok po zkušební době.

Ø      Občerstvení v kanceláři (vody, čaje, kávy).

Ø      Sladký pátek – poslední pátek v měsíci společnost koupí svým zaměstnancům dorty.

Ø      Režijní jízdenka na MHD. Zaměstnavatel uhradí zaměstnancům, (po zkušební době) jízdenku na MHD v místě působení zaměstnanců firmy. Jízdenka může být čtvrtletní, pololetní, nebo roční. Při ukončení pracovního poměru zaměstnanec zaměstnavateli jízdenku vrací.

 

 

 

 

XII.

Pravidla agenturního zaměstnávání

XII.-a)             Rozsah agenturní práce:  Rozsah zaměstnávání zaměstnanců agentur práce, vyslané k zaměstnavateli k dočasnému výkonu práce agenturou práce nesmí v každém kalendářním roce 10 % celkového počtu zaměstnanců zaměstnavatele.

XII.-b)            Pro určení podílu zaměstnanců agentur práce je rozhodný celkový počet zaměstnanců zaměstnavatele v pracovním poměru (jakož i zaměstnanců zaměstnaných na základě dohody o pracovní činnosti) vždy k prvnímu dni příslušného kalendářního roku.  

 

                                                            XIII.

Pracovní a sociální podmínky (zaměstnanecké výhody)

 

XIII.-a)           Zaměstnavatel poskytne zaměstnancům ošacení: tričko, kalhoty, letní bundu, svetr, polobotky, nebo jim vyplatí adekvátní finanční příspěvek na ošacení.

XIII.-b)           Zaměstnavatel umožní zaměstnancům stravování. Zaměstnancům poskytne stravenky v hodnotě 100 Kč. Příspěvek zaměstnavatele činí 55 % hodnoty stravenky.

XIII.-c)           K ocenění pracovních zásluh zaměstnance při dovršení padesáti let věku bude zaměstnanci poskytnuta odměna ve výši 5 000 Kč. Odměna je splatná v nejbližším výplatním termínu.

XIII.-d)           K ocenění pracovních zásluh zaměstnance při prvním skončení pracovního poměru po přiznání invalidního důchodu nebo po nabytí nároku na starobní důchod bude zaměstnanci poskytnuta odměna ve výši 5 000 Kč. Odměna je splatná v nejbližším výplatním termínu.

 

XIV.

Překážky v práci

 

Zaměstnanci, který byl uznán dočasně práce neschopným nebo kterému byla nařízena karanténa, přísluší po dobu prvních 14 pracovních dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti (karantény) náhrada mzdy, a to za první 3 dny ve výši 60% (upraveného) průměrného výdělku a od 4. dne ve výši 70% (upraveného) průměrného výdělku. Tato náhrada mzdy přísluší zaměstnanci za dny, které jsou pro zaměstnance pracovními dny a za svátky, za které jinak přísluší zaměstnanci náhrady mzdy.

 

 

 

 

 

XV.

Bezpečnost práce

 

XV.-a)             Spolupráce zaměstnavatele a odborové organizace na úseku BOZP bude probíhat následujícím způsobem

§          pověřený člen odborového orgánu má právo účastnit se jakéhokoli jednání zaměstnavatele na jakékoli úrovni, které se týká BOZP; zaměstnavatel se zavazuje včas prověřeného člena odborového orgánu o takovém jednání informovat a předat mu s dostatečným časovým předstihem informace a podklady potřebné pro jednání,

§          kterýkoli zaměstnanec má právo kdykoli a jakoukoli formou informovat svého bezprostředně nadřízeného vedoucího zaměstnance (pověřeného člena odborového orgánu) o nedostatcích na úseku BOZP, podávat návrhy na opatření k odstranění nedostatků, jakož i návrhy na zlepšení stavu BOZP; zaměstnavatel se zavazuje zajistit přiměřeným způsobem evidenci podaných podnětů a návrhů a jejich vyhodnocení.

XV.-b)             Prověrky BOZP bude zaměstnavatel provádět jednou ročně, na všech pracovištích za přítomnosti pověřeného člena odborového orgánu, a to v termínu do 30.7.

XV.-c)             Zaměstnavatel se zavazuje zajistit pověřenému členu odborového orgánu pravidelné školení umožňující mu řádný výkon jeho funkce nejméně 1x , ročně) a dále vždy po zásadní změně příslušných právních předpisů.

XV.-d)             Zaměstnavatel vnitřním předpisem stanoví všeobecné preventivní zásady a opatření k prevenci rizik. Tento vnitřní předpis může zaměstnavatel vydat po předchozím souhlasu s odborovou organizací a na dobu maximálně do uplynutí účinnosti této kolektivní smlouvy. 

XV.-e)             Opatření pro zdolávání mimořádných událostí, zejména pokud jde o požáry, provozní havárie a jiné obdobné mimořádné události (protipožární řád, havarijní plán, evakuační řád apod.) zaměstnavatel předem projedná s odborovou organizací.

XV.-f)              Zaměstnavatel se zavazuje plně uhradit veškeré náklady spojené se závodní preventivní péčí zaměstnanců, pokud je sám na vyšetření a zdravotní prověrky vysílá.

 

XV.-g)             Kouření je zakázáno ve všech prostorech a na všech pracovištích s výjimkou k tomu účelu vyhrazených prostor. Za dodržování je zodpovědný zaměstnavatel.

XV.-h)             Školení zaměstnanců o právních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci bude zaměstnavatel zajišťovat jednou ročně,

XV.-i)              Osobní ochranné pracovní prostředky, osobní ochranné pracovní oděvy a obuv, mycí, čistící a dezinfekční prostředky bude zaměstnavatel bezplatně poskytovat zaměstnancům podle seznamu zpracovaného na základě vyhodnocení rizik a konkrétních podmínek práce. Tento seznam tvoří přílohu kolektivní smlouvy.

XV.-j)              Ochranné nápoje bude zaměstnavatel poskytovat bezplatně zaměstnancům za těchto podmínek : Pokud teplota na pracovišti překročí 28 stupňů, nebo bude menší než  18 stupňů.

XV.-k)             Objasňování příčin a okolností všech pracovních úrazů bude probíhat vždy za účasti pověřeného člena odborového orgánu.

XV.-l)              Zaměstnavatel je povinen umožnit zástupci zaměstnanců návštěvu dlouhodobě nemocného zaměstnance umístěného v léčebném zařízení, po dohodě s odborovou organizací.

XV.-m)            Zaměstnavatel se zavazuje písemně určit  oprávněného vedoucího zaměstnance, který dává pokyny ke zjištění, zda zaměstnanec není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Tímto vedoucím zaměstnancem nemůže být bezprostředně nadřízený zaměstnanec zaměstnance.

 

 

XVI.

Náhrada škody

 

XVI.-a)           Požaduje-li zaměstnavatel na zaměstnanci náhradu škodu, kterou mu způsobil, požádá zaměstnavatel před uskutečněním svého rozhodnutí písemně odborovou organizaci o stanovisko. V žádosti uvede skutkový stav, posouzení míry zavinění zaměstnance, výši škody, kterou požaduje a návrh na způsob její úhrady. Odborová organizace se zavazuje ve lhůtě navržené zaměstnavatelem popř. bez zbytečného odkladu sdělit zaměstnavateli své stanovisko. 

XVI.-b)           Zaměstnanci mají právo využít pojištění, které sjednává odborová organizace. Za tímto účelem je odborový funkcionář oprávněn na pracovišti se zaměstnanci sepsat žádosti.

XVI.-c)           Způsob a výše náhrady škody zaměstnanci, který utrpěl pracovní úraz, nebo u něhož byla zjištěna nemoc z povolání, projedná zaměstnavatel s odborovou organizací.

 

XVII.

Další ujednání

 

XVII.-a)          Zaměstnavatel nesmí zavést žádný sledovací technický systém v sociálních zařízeních, v místnostech určených k převlékání a osobní očistě zaměstnanců, v odpočinkových místnostech určených pro těhotné zaměstnankyně a zaměstnankyně-matky, v místech, určených k čerpání přestávky zaměstnanci.

XVII.-b)          Případné zavedení sledovacího systému, jeho rozsah, účel, dobu sledování, způsob zajištění ochrany osobních dat zaměstnanců a dalších jejich oprávněných zájmů, způsob zpracování získaných údajů, způsob jejich uložení a následnou likvidaci a způsob informování zaměstnanců o tomto sledování musí zaměstnavatel předem se souhlasem  odborové organizace.

 

XVII.-c)          Komunikace ve společnosti budou probíhat těmito způsoby. Jsou to e-maily, „z očí do očí“, EuFacts nebo nové vydání našeho EMILU. Dalším typem komunikace jsou  nástěnky.

Zaměstnavatel se zavazuje umožnit umístění nástěnky odborové organizace na svém pracovišti.

 

 

 

 

XVIII.

Činnost odborové organizace.

 

XVIII.-a)

·        Zaměstnavatel bude odborové organizaci poskytovat nezbytné technické, ekonomické, organizační a pracovněprávní informace nutné k plnění práv odborové organizace,

·        funkcionáři odborové organizace jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvědí při výkonu své funkce, pokud by porušením mlčenlivosti mohlo dojít k prozrazení utajovaných skutečností, nebo porušení oprávněných zájmů zaměstnavatele nebo zaměstnanců.

·        Zaměstnavatel a odborová organizace se budou podle potřeby scházet na jednáních, na kterých budou projednávat a operativně řešit problémy vzniklé v souvislosti s činností Euphony či odborové organizace. Z těchto jednání musí být učiněn zápis.

 

    XVIII.-b)   zaměstnavatel pro práci odborové organizace :

 

·        poskytne místnost na jednání včetně osvětlení, topení, úklidu a vybavení kancelářskou technikou,

·        umožní využívaní vnitropodnikové pošty včetně elektronické,

·        poskytne zvláštní výhodnou slevu na tarif paušálu u společnosti T-Mobile,

·        umožní zřídit nástěnku odborové organizace na pracovišti,

·        poskytne pracovní volno s náhradou mzdy v souvislosti s výkonem práv vyplívající z této KS, ZP a na všechny akce dohodnuté mezi zaměstnavatelem a odbory pro funkcionáře- zaměstnance Euphony, a.s.,

·        poskytne pracovní volno s náhradou mzdy pro funkcionáře- zaměstnance Euphony, a.s., vždy 1 x měsíčně –vždy první středu v měsíci - na jednání místopředsedy a předsedy na nejvyšším odborovém orgánu odborové organizace a na svazu.

·        poskytne pracovní volno pro funkcionáře- zaměstnance Euphony, a.s., k účasti na školení pořádané odborovou organizací  v rozsahu max. 5 dnů v kalendářním roce s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku.

·        nepožaduje úhradu náhrad mzdy, mzdového vyrovnání, doplatku ke mzdě nebo jiného obdobného plnění za zaměstnance uvolňované pro akce dohodnuté mezi zaměstnavatelem a odbory ( např. vedoucí dětských táborů ).

·        Odborová organizace bude informovat zaměstnavatele o rozsahu kompetencí a delegování pravomocí příslušných, místně působících či pro jednání se zaměstnavatelem pověřených funkcionářů a o změnách na postech v důsledku voleb funkcionářů či rozhodnutí konference v dané organizaci.

·        Odborová organizace pozve na své vrcholné jednání – konferenci – určeného zástupce zaměstnavatele.

 

 

XIX.

Stížnosti a spory

 

Zaměstnavatel i odborová organizace povedou všechny zaměstnance k řešení vzniklých sporů a problémů vždy nejprve na pracovišti.

·        Zaměstnanec, který stížnost podává se obrátí nejprve na svého přímého nadřízeného, pokud není stížnost podávána právě na něj.

·        Podáním stížnosti může zaměstnanec pověřit ve všech fázích řešení odborovou organizaci.

·        Nadřízený zaměstnance je povinen stížnost projednat do 7mi dnů. Odborová organizace má právo být přítomna projednání.

·        Nedojde-li k dohodě, věc se postupuje k jednání s vrcholným managementem. jednání musí být svoláno do 7mi dnů. Odborová organizace má právo být přítomna projednání.

·        Odborová organizace je poté oprávněna v případě nedohody, v souladu se zákony ČR, věc dále řešit pracovněprávní, kontrolní a soudní cestou.

 

 

 

 

 

XX.

Závěrečná ustanovení

 

XX.-a)             Tato kolektivní smlouva se uzavírá na období od 1.10.2009 do 31.12.2010 s účinností od podpisu této KS. Při oboustranném, písemném, souhlasu je možné tuto KS prodloužit.

 

XX.-b)             Kterákoli smluvní strana může v době účinnosti této kolektivní smlouvy navrhnout její změnu. Jednání o nové KS začne nejpozději 3 měsíce před ukončením platnosti této smlouvy. Obě strany jsou oprávněny přizvat si k jednání experty a právní specialisty.

 

XX.-c)             Smluvní strany s obsahem kolektivní smlouvy seznámí všechny zaměstnance do 15 dnů od jejího uzavření.

 

 

 

 

V Praze dne : _____________

 

 

 

Zaměstnavatel                                                                            Odborová organizace

 

 

 

 

………………………………….                              …………………………………………