Kolektivní smlouva
Euphony
Czech Republic, a. s.
I.
Úvodní ustanovení
Euphony Czech Republic, a. s.
Meteor Office Park, Sokolovská
100/94, 186 00 Praha 8 – Karlín
IČO: 27645690 DIČ: CZ27645690
zastoupená p. Rolfem
Šindelářem, Lesley Gold, Giles Redpath
(dále jen zaměstnavatel)
a
jménem všech zaměstnanců
Základní organizace Odborového svazu dopravy MOTOL
IČO: 71242333 DIČ: CZ71242333
se sídlem Plzeňská 217/101, Praha 5
zastoupená p. Jiřím Zabloudilem
(dále jen odborová organizace)
ve smyslu ustanovení §22 a násl.
zákona.262/2006 Sb. zákoníku práce ( dále jen ZP ) a s odvoláním na zákon
č. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, ve znění pozdějších předpisů
uzavřeli tuto kolektivní smlouvu
na období 1.10.2009
– 31.12.2010 dále uvedeného znění.
I.-a Kolektivní
smlouva obsahuje:
1. Základní ustanovení
2. Pracovně-právní vztahy
3. Mzdovou oblast
4. Sociální oblast
5. Bezpečnost práce a ochranu zdraví
při práci a na pracovním prostředí
6. Činnost odborové organizace a
vztahy se zaměstnavatelem
7. Stížnosti a spory
8. Závěrečná ustanovení
II.
Spolupráce smluvních stran
II.-a) Podmínky pro činnost
odborové organizace
Odborová organizace má právo vykonávat u zaměstnavatele
kontrolu nad dodržováním zákoníku práce, zákona o zaměstnanosti a ostatních
pracovněprávních předpisů (dále jen „pracovněprávní předpisy“) a právních
předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, vnitřních předpisů a závazků
vyplývajících z této kolektivní smlouvy.
Zaměstnavatel se zavazuje umožnit odborové organizaci výkon
této kontroly a za tím účelem jí zajistí
-
vstup na svá
pracoviště, vč vystavení vstupní karty,
-
předání potřebných
informací a podkladů příslušnými vedoucími zaměstnanci a potřebnou součinnost k výkonu
kontroly,
-
podání zprávy o tom,
jaká opatření byla přijata k odstranění závad zjištěných kontrolou nebo k provedení
návrhů opatření, které podaly odborové organizace vykonávající kontrolu.
Má-li se kontrola týkat osobních údajů zaměstnance, které
jsou předmětem ochrany podle zákona na ochranu osobních údajů, může
zaměstnavatel údaje poskytnout jen s předchozím písemným souhlasem zaměstnance.
Odborová organizace je oprávněná požadovat na
zaměstnavateli odstranění závad v provozu na strojích a zařízeních při
pracovních postupech a v případě bezprostředního ohrožení života nebo
zdraví zaměstnanců zakázat další práce. O tomto zákazu další práce informuje
odborová organizace neprodleně příslušného vedoucího zaměstnance
zaměstnavatele.
Kontrola nad dodržováním pracovněprávních předpisů,
vnitřních předpisů a závazků vyplývajících z této kolektivní smlouvy bude
prováděna 2x ročně, vždy ke konci 32. a 4. kalendářního čtvrtletí.
Kontrola nad dodržováním předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci bude
prováděna vždy ke konci každého kalendářního čtvrtletí.
Odborová organizace se zavazuje vyhotovit o každé provedené
kontrole zápis, v němž uvede zejména rozsah kontroly, okruh kontrolovaných
pracovišť a kontrolní závěr (zjištění porušení právních předpisů a navržená
opatření k odstranění nedostatků), popř. že k porušení právních
předpisů nedošlo. Zápis o provedené kontrole předá odborová organizace
zaměstnavateli nejpozději do 5 pracovních dnů po provedené kontrole.
Zaměstnavatel má právo písemně se ke kontrolním závěrům vyjádřit.
Kontrolní závěr a navržená opatření k odstranění
nedostatků a případné písemné vyjádření zaměstnavatele budou na příslušné
úrovni projednány při ústním jednání, které svolá zaměstnavatel nejpozději do
10 pracovních dnů po provedené kontrole.
II.-b) Poskytování
informací odborové organizaci
Zaměstnavatel se zavazuje, že bude odborovou organizaci
informovat o vývoji průměrné mzdy, a jejích jednotlivých složkách, včetně
členění podle jednotlivých profesních skupin a provozních středisek. Písemnou
informaci poskytne pravidelně za každé kalendářní čtvrtletí, a to vždy
20 dnů po uplynutí daného čtvrtletí.na základě
konkrétních požadavků Odborové
Organizace každé čtvrtletí.
Zaměstnavatel se zavazuje, že
bude o záležitostech uvedených v § 279 odst. 1 písm. A), b), d) a f) a v § 280
odst. 1 písm. A), b) c) zákoníku práce informovat odborovou organizaci
pravidelně každé pololetí, a to vždy 30 dnů po uplynutí daného pololetí.
II.-c) Formy a
postup projednávání
Odborová organizace má právo
přizvat na jednání zástupce odborového svazu, jejímž je členem, popř.
nezávislého experta. Zaměstnavatel se zavazuje umožnit uvedených osobám přístup
na jednání.
II.-d) Společná
ustanovení o projednání a informování
O každém jednání zástupců
zaměstnavatele a odborové organizace se pořizuje zápis ve dvou vyhotoveních.
Shodnou-li se zástupci smluvních stran na konkrétních závěrech, musí být tyto
závěry v zápise uvedeny. Jestliže se jednající strany na tom dohodnou,
musí být zápis vyhotoven bezprostředně po skončení jednání, jinak bude zápis
vyhotoven do tří pracovních dnů po skončení jednání. Za vyhotovení zápisu
odpovídá zaměstnavatel. Zápis podepisují a jeho správnost ověřují pověřený
zástupce zaměstnavatele a pověřený zástupce odborové organizace. Každá smluvní
strana obdrží jedno vyhotovení zápisu. Žádost o svolání vzájemného jednání
podává každá ze smluvních stran. Vzájemná jednání probíhají zpravidla 1x
měsíčně.
II.-e) Právo
spolurozhodování.
Souhlas odborové organizace se
vyžaduje:
II.-f) Právo
projednání. Projednáním se rozumí jednání
mezi zaměstnavatelem a odborovou organizací, výměna stanovisek a vysvětlení
s cílem dosáhnout shody. Zaměstnavatel je povinen zajistit projednání
v dostatečném předstihu a vhodným způsobem, aby odborová organizace mohla
na základě poskytnutých informací vyjádřit stanovisko před uskutečněním
opatření. Zaměstnavatel projedná s odborovou organizací mimo jiné i
veškerá opatření, která se týkají většího počtu zaměstnanců (
Zaměstnavatel je dále povinen
projednat všechny vnitřní normy. Vnitřní normy nesmí být v rozporu
s touto KS. Zamýšlené strukturální změny
společnosti, pravděpodobný hospodářský vývoj a vývoj zaměstnanosti a
neposkytnutí náhrady mzdy nebo její části zaměstnanci při jeho dočasné pracovní
neschopnosti, v důsledku porušení režimu dočasně práce neschopného.
II.-g) Právo na
informace. Informování se rozumí poskytnutí
nezbytných údajů, z nichž je možné jednoznačně zjistit stav oznamované
skutečnosti, popřípadě k ní zaujmout stanovisko. Zaměstnavatel je povinen
poskytnout informace v dostatečném předstihu a vhodným způsobem, aby
odborová organizace mohla posoudit, popřípadě se připravit na projednávání a
vyjádřit své stanovisko před uskutečněním opatření.
Zaměstnavatel bude informovat Odborovou Organizaci o zavedení nových bonusů a
benefitů pro zaměstnance.
II.-h) Zaměstnavatel je povinen informovat :
·
ekonomické a finanční situaci zaměstnavatele a jeho pravděpodobném
vývoji,
·
o právním postavení zaměstnavatele
a jeho změnách, vnitřním uspořádání a osobě oprávněné jednat za zaměstnavatele
v pracovně právních vztazích a uskutečněných změnách v předmětu
činnosti zaměstnavatele,
·
o nově vzniklých pracovních poměrech,
·
o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci v rozsahu stanoveném
právními předpisy,
·
o vývoji mezd, průměrné mzdy, o jednotlivých složkách mzdy a jejich
podílu na dosažených mzdách,
·
o opatřeních zaměstnavatele k zajištění rovných podmínek zacházení a
k zamezení diskriminace,
·
o výrazném snížení bonusu, na základě hrubého
porušení ze strany zaměstnance
·
o nabídce volných pracovních míst
prostřednictvím EMILa.
III.
Pracovní doba, doba odpočinku a pracovní
režimy
III.-a) Délka pracovní doby a její rozvržení
Pracovní
doba zaměstnanců call centra je rozdělena na dvě směny. První směna je od 08:00
hodin do 16:30 hodin, odpolední směna je od 09:30 hodin do 18:00 hodin. Směnyv budou
upraveny vnitřním předpisem nebo Pracovním Řádem.
Pracovníci ostatních oddělení, které nepatří do
call centra, musí být v práci každý pracovní den od 10:00 hodin do 15:00
hodin (nemají-li schůzku mimo kancelář, dovolenou nebo nemoc), ale vždy musí
odpracovat 8,5 hodiny.
O
nepřítomnosti jednotlivých zaměstnanců musíby měla být informována recepce.
III.-b) Délka pracovní doby, pracovní doba,
přestávky, doba oběda
Pružná pracovní doba všech zaměstnanců, kteří
nepatří do call centra je vždyv rozsahu od 06: 00 hodin do 22:00 hdin
Pracovní doba:
Pracovní doba zaměstnanců call centra je rozdělena
na dvě směny. První směna je od 08:00 hodin do 16:30 hodin, odpolední směna je
od 09:30 hodin do 18:00 hodin.
Pracovníci ostatních oddělení, které nepatří do
call centra, musí být v práci každý pracovní den od 10:00 hodin do 15:00
hodin (nemají-li schůzku mimo kancelář, dovolenou nebo nemoc), ale vždy musí
odpracovat 8,5 hodiny.
S ohledem na nouzový režim do 31.12.2009 je pracovní doba snížena pouze
na 4 denní pracovní cyklus s osmihodinovou pracovní dobou. (tj. pondělí –
čtvrtek)
III.-c) Přestávky v práci
Přestávky:
·
Každý zaměstnanec pracující s výpočetní
technikou má nárok na zvláštní pětiminutovou přestávku vždy po hodině soustavné
práce s využitím PC. Po tuto dobu se nevzdaluje z pracoviště, pouze
dělá jinou činnost šetřící zrak a zamezující strnulost pohybu.
III.-d) Přestávka na jídlo a oddech Doba oběda:
Každý ze zaměstnanců má nárok na 30ti minutovou přestávku na oběd. A to ať
už si přinese oběd do kanceláře nebo využívá možnosti externích stravovacích
zařízení.
Závěrečné shrnutí k pauzám a obědům:
Přesáhne-li daná přestávka nebo oběd výše uvedenou
dobu, je zaměstnanec povinen tento čas napracovat. Dodržování pauz hlídá nadřízený daného oddělení
nebo Team Leader.
III.-e) Práce
přesčas
Zaměstnavatel může
zaměstnancům nařídit práci přesčas nejvýše v rozsahu 8 hodin
v jednotlivých týdnech a nejvýše v rozsahu 150 hodin ročně. Rozsah
dohodnuté práce přesčas nesmí překročit 200 hodin v roce.
Celkový rozsah práce přesčas nesmí činit
v průměru více než 8 hodin týdně v období 52 týdnů po sobě jdoucích.
III.-f) Práce v noci
Práce v
noci je dovolena pouze se souhlasem
odborové organizace. Průměrná délka směny zaměstnance pracujícího v noci
činí 8 hodin v rámci 24 hodin po sobě jdoucích.
Zaměstnavatel
se zavazuje zajistit zaměstnancům pracujícím v noci lékařskou prohlídku
lékařem závodní preventivní péče každý kalendářní rok. Lékařské prohlídky se
uskuteční vždy první pracovní týden po uplynutí daného kalendářního roku.
Pracoviště
zaměstnanců pracujících v noci bude řádně vybaveno zařízeními umožňujícími
zaměstnancům občerstvení, dále prostředky pro poskytnutí první pomoci a
mobilními telefony umožňujícími přivolat rychlou lékařskou pomoc. Rozsah zařízení
umožňující občerstvení, zásady jejich používání, rozsah prostředků zajišťující
možnost poskytnutí první pomoci (vybavení lékárniček) a zásady postupu
přivolání první pomoci stanoví zaměstnavatel vnitřním předpisem. Tento vnitřní
předpis může zaměstnavatel vydat jen po předchozím projednání s lékařem
závodní preventivní péče a po předchozím souhlasu s odborovou organizací a
na dobu maximálně do uplynutí účinnosti této kolektivní smlouvy.
III.-g) Evidence pracovní doby
Evidenci
odpracované pracovní doby, práce přesčas, noční práce, doby v době
pracovní pohotovosti a evidenci pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel,
vede zaměstnavatel písemně v knize docházky.
Zaměstnavatel upraví
podrobnosti způsobu vedení evidence odpracované pracovní doby, práce přesčas,
noční práce, doby v době pracovní pohotovosti a evidence pracovní
pohotovosti, kterou zaměstnanec držel vnitřním předpisem. Tento vnitřní předpis
může zaměstnavatel vydat po předchozím souhlasu s odborovou organizací a
na dobu maximálně do uplynutí účinnosti této kolektivní smlouvy.
Zaměstnavatel se zavazuje umožnit zaměstnancům kdykoli přístup do jeho
evidence odpracované doby a doby pohotovosti
IV.
Pracovní cesta dle § 42 ZP
Pracovní
cestou se rozumí časově omezené vyslání zaměstnance k výkonu práce mimo
sjednané místo výkonu práce. Zaměstnavatel může zaměstnance na pracovní cestu
vyslat jen na základě dohody s ním. Takto se posuzuje i EU Dayeay.
Za tuto pracovní cestu je možné čerpat náhradní volno jen se souhlasem
zaměstnance.
V.
Dovolená
V.-a) Výměra dovolené:
Výměra dovolené v kalendářním roce činí 45 týdnyů. Zaměstnanci
náleží za první dva odpracované roky dva dny placeného volna navíc. Poté za každý další odpracovaný rok až do
5ti let jeden den
placeného volna navíc.
V.-b) Zaměstnavatel se
zavazuje, že předloží odborové organizaci ke schválení návrh rozvrhu čerpání
dovolené za kalendářní rok členěný podle jednotlivých provozních středisek,
nejpozději do konce únoraledna
2010. Při sestavování návrhu rozvrhu čerpání dovolené se zaměstnavatel zavazuje
postupovat tak, aby všem zaměstnancům bylo určeno čerpání dovolené v rozsahu
alespoň 4 týdnů nejpozději do 31. 10. 2010. Zároveň bude zaměstnavatel
přihlížet k oprávněným zájmům zaměstnanců, zejména pokud jde o rodiče dětí
ve věku povinné školní docházky.
VI.
Pracovní poměr a skončení pracovního
poměru
VI.-a) Vznik
a změny pracovněprávního vztahu
Zaměstnavatel
se zavazuje, že při jednání před vznikem pracovního poměru jakož i před
uzavřením dohody o pracovní činnosti seznámí fyzickou osobu nad rámec stanovený
v § 31 zákoníku práce také s platnou kolektivní smlouvou, s vnitřními
předpisy a s platným pracovním řádem.
VI.-b) Zaměstnancům, kteří nastoupili do pracovního poměru,
zaměstnavatel uhradí náklady na vstupní lékařskou prohlídku.
VI.-c) Při nástupu do práce zaměstnavatel seznámí zaměstnance
s pracovním řádem s právními a ostatními předpisy k zajištění
BOZP jež musí zaměstnanec při své práci dodržovat, s kolektivní smlouvou a
vnitřními předpisy.
VI.-d) Zaměstnavatel se zavazuje, že bude odborové
organizaci vždy první
den následujícího měsíce předkládat
zprávy o nově vzniklých pracovních poměrech v předchozím kalendářním měsíci; zpráva
bude členěna podle toho, zda jde o pracovní poměry na dobu neurčitou či určitou
a v jaké délce a zda jde o pracovní poměry sjednané na kratší než
stanovenou týdenní pracovní dobu. Zaměstnavatel bude odborovou organizaci
rovněž informovat o nově vzniklých pracovněprávních vztazích na základě dohod o
pracích konaných mimo pracovní poměr a o počtu zaměstnanců agentur práce,
vyslaných k němu k dočasnému výkonu práce. Zpráva bude předávána
v písemné podobě .
VI.-e) Zaměstnavatel se zavazuje, že
nejpozději 5 pracovních dnů před uskutečněním převedení zaměstnance na jinou
práci, než odpovídá jeho pracovní smlouvě, pokud s tím zaměstnanec
nesouhlasí, projedná uvedenou záležitost s odborovou organizací;
v případě jejího nesouhlasného stanoviska zaměstnavatel svůj záměr znovu
posoudí.
VI.-f) Skončení
pracovněprávního vztahu.
Výpovědní doba je stejná pro zaměstnavatele i zaměstnance
a činí 2 měsíce.
VI.-g) Zaměstnavatel může se
zaměstnancem rozvázat pracovní poměr výpovědí podle § 52 písm. a) až d)
zákoníku práce jen jestliže zaměstnanci nenabídl před dáním výpovědi jinou, pro
něho vhodnou práci. Tuto povinnost zaměstnavatel nemá, pokud pro zaměstnance
nemá jinou vhodnou práci nebo jestliže zaměstnanec nebyl ochoten přejít na
jinou pro něho vhodnou práci, kterou mu zaměstnavatel před dáním výpovědi
nabídl.
VI.-h) Jde-li o člena orgánu odborové organizace v době jeho
funkčního období a v době 12 letroku po jeho skončení, je
k výpovědi nebo k okamžitému zrušení pracovního poměru zaměstnavatel
povinen požádat odborovou organizaci o předchozí souhlas. Tohoto souhlasu může
zaměstnavatel použít pouze ve lhůtě 1 měsíce od jeho udělení.
VI.-i) Odstupné
Zaměstnanci,
u něhož dochází k rozvázání pracovního poměru výpovědí danou
zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. a) až c) zákoníku práce
nebo dohodou z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru
odstupné ve výši 35
násobku měsíčního průměrného výdělku.
VI.-j) Zaměstnanci u něhož dochází k rozvázání pracovního
poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. d)
nebo dohodou z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru
odstupné ve výši 12 násobku měsíčního průměrného výdělku.
VI.-k) Zaměstnanci u něhož dochází k rozvázání pracovního
poměru výpovědí danou zaměstnavatelem z důvodů uvedených v § 52 písm. e)
nebo dohodou z týchž důvodů, náleží při skončení pracovního poměru
odstupné ve výši 35
násobku měsíčního průměrného výdělku.
VI.-l)
Zaměstnanec má právo nad rámec stanovený
v příloze k nařízení vlády 590/2006 Sb. na poskytnutí dalšího
pracovního volna s náhradou mzdy za účelem vyhledání nového pracovního místa, a
to v rozsahu 2 dnů.
VI.-m) Požádá-li
zaměstnanec zaměstnavatele o vydání posudku o pracovní činnosti, je
zaměstnavatel povinen do 10 dnů zaměstnanci tento posudek vydat. Zaměstnavatel
však není povinen vydat mu jej dříve, než v době 2 měsíce před skončením
jeho zaměstnání.
VII.
MZDY
VII.-a)
Zaměstnanci Euphony Czech Republic, a. s. jsou odměňování na
základě individuáelní
dohody o smluvním platu uzavřené mezi zaměstnancem a zástupcem zaměstnavatele.
VII.-b) Od 1.1. 2010
se zaměstnavatel zavazuje každému zaměstnanci call centras výjimkou pracovníků managementu (Country Manager, HR Specialist, Finance
Manager, Product Manager, Field Support, Call Centre Manager, Marketing and PR
Manager) navýšit do základu výpočtu mezd – jednotně -
částku 1.000,-Kč a . tato částka
bude poskytována měsíčně po celou dobu platnosti této KS.
VII.-c) Zaměstnavatel dále ve výplatním termínu za měsíc
listopad 2010 vyplatí všem zaměstnancům odměnu
ve výši od 0 % do 100 %50% průměrného měsíčního výdělku zaměstnance na základě finančních
výsledků, které budou přílohou této KS
po dohodě s Odborovou Organizací. Finanční plán bude předložen nejpozději
do 31. 03. 2010..
VIII.
Mzdové příplatky
VIII.-a) Výše
příplatku za hodinu práce přesčas činí 2530% průměrného výdělku
VIII.-b) Výše příplatku za dobu práce ve svátek činí 100% průměrného
výdělku.
VIII.-c) Výše příplatku za dobu noční práce činí 250%
průměrného výdělku zaměstnance.
VIII.-d) Výše příplatku za dobu práce ve ztíženém pracovním
prostředí činí 10% průměrného výdělku.
VIII.-e) Výše příplatku za dobu práce v sobotu a v neděli
činí 25% průměrného výdělku zaměstnance.
VIII.-f) Výše příplatku za řízení motorového vozidla činí 50
Kč za směnu.
IX.
Částečná
nezaměstnanost
IX.-a) Jestliže zaměstnavatel nemůže přidělovat zaměstnancům práci v rozsahu
týdenní pracovní doby z důvodu dočasného omezení odbytu jeho výrobků nebo
omezení poptávky po jím poskytovaných službách (částečná nezaměstnanost) a ve
zvláštní dohodě zaměstnavatele a odborové organizace je upravena výše náhrady
mzdy, která přísluší zaměstnancům, může náhraday mzdy činit nejméně 760%
průměrného výdělku.
IX.-b) Pokud by došlo i přes veškerá
úsporná opatření k ukončení podnikatelské činnosti a následovného
propouštění zaměstnanců nebo
restrukturalizaci, vždy se bude odstupné vypočítávat z platů
před omezením pracovní doby, pokud je
částka větší, než částka spočítaná za poslední 3 měsíce..
IX.-c) Přerušení práce z důvodu nepříznivých
povětrnostních vlivů. Nemůže-li zaměstnanec konat práci pro
přerušení práce způsobené nepříznivými povětrnostními vlivy a nebyl převeden na
jinou práci, přísluší mu náhrada mzdy ve výši 670% průměrného výdělku.
IX.-d) Přerušení práce z důvodů živelní událostí.
Nemůže-li zaměstnanec konat práci v důsledku živení události (mimořádné
události či jiné hrozící nehody) a nebyl převeden na jinou práci, přísluší mu
náhrada mzdy ve výši 70% průměrného
výdělku.
Doprava do
zaměstnání
X.
Splatnost mzdy, termín výplaty mzdy.
X.-a) Mzda je splatná po vykonání
práce, a to nejpozději do 15. dne kalendářního měsíce následujícím po měsíci,
ve kterém vzniklo zaměstnanci právo na mzdu nebo na některou její součást.
X.-b) Pravidelný termín výplaty mzdy je
10. den každého kalendářního měsíce.
X.-c) Zaměstnavatel se zavazuje, že na
základě žádosti zaměstnance bude při výplatě mzdy na svůj náklad a odpovědnost
poukazovat částku určenou zaměstnancem na nejvýše dva účty zaměstnance u banky
nebo spořitelního či úvěrního družstva, a to nejpozději v pravidelném
termínu výplaty mzdy.
X.-d) Zaměstnavatel se dále zavazuje,
že na základě žádosti Základní organizace Odborového svazu dopravy MOTOL, se
sídlem Plzeňská 217/101, Praha 5, bude dle předloženého seznamu členů, této organizaci
od uvedených zaměstnanců při výplatě mzdy na svůj náklad a odpovědnost
poukazovat částku 100,-Kč – členský příspěvek -
na účet 195756229 / 0300 -výše jmenované odborové organizace u ČSOB banky
a to nejpozději v pravidelném termínu výplaty mzdy.
X.-e) Zaměstnavatel
se zavazuje umožnit zaměstnancům přístup k dokladům, na jejichž základě
mzdu vypočetl, a to vždy 5 pracovních dnů bezprostředně následujících po
pravidelném termínu výplaty mzdy, jinak předloží zaměstnanci uvedené doklady
kdykoli na základě jeho žádosti.
XI.
Bonusy a benefity
XI.-a) Bonusy:
Každý
zaměstnanec Euphony Czech Republic, a. s.
má nárok na měsíční bonus.
Na oddělení call centra jsou bonusy
strukturovány následovně:
Ostatním
oddělením určuje měsíční cíle jejich přímý nadřízený, který je na konci každého
měsíce ohodnotí. Tento bonus je veden jako variabilní složka mzdy. To znamená,
že v případě nesplnění některého ze stanovených cílů, může být bonus
zaměstnanci ponížen. Celkové hodnocení musí být podepsáno zaměstnancem a jeho
nadřízeným.
XI.-b) Benefity:
Jsou motivační složkou a měly by
sloužit k udržení motivace zaměstnanců. Zaměstnavatel poskytuje se zavazuje
poskytovat tyto benefity:
Ø
stravenky – za každý
odpracovaný den stravenky v hodnotě CZK 80-100,-, platné od
1. ledna 2010
Ø
Kurzy AJ – společnost plně hradí zájemcům
kurzy cizího jazyka (AJ). Zaměstnanci se na kurzu
podílejí nevratnou částkou Kč 300,-/měsíc, kteří na
kurz, přihlásili, ale nedochází, aniž by se omluvili, uhradí celou částku
zadaný měsíc. Zaměstnanci, kteří na kurz pravidelně docházejí, ale přesto
neudělají závěrečný test se na kurz podílejí jen částečně, Kč 1 000--, jen pokud na
kurz bez řádné omluvy nedocházejí. Nárok vzniká po 3 měsících
(zkušební době). Po dohodě s Odborovou Organizací může
zaměstnavatel kurzy AJ kdykoli zrušit.
Ø Po šesti měsících společnost přispívá zaměstnancům na
penzijní a životní pojištění částkou Kč 1 066,-- (dohromady za obě
pojistky).
Ø Možnost využití levnějšího paušálu u společnosti T-Mobile –
zaměstnanec má nárok po zkušební době.
Ø Občerstvení v kanceláři (vody, čaje, kávy).
Ø Sladký pátek – poslední pátek v měsíci společnost
koupí svým zaměstnancům dorty.
Ø SICK DAYS – každý zaměstnanec má nárok na 3 dny placeného
volna v případě nemoci za
kalendářní rok.
Ø Režijní jízdenka na MHD. Zaměstnavatel uhradí
zaměstnancům, (po zkušební době) jízdenku na MHD v místě působení
zaměstnanců firmy. Jízdenka může být čtvrtletní, pololetní, nebo roční. Při
ukončení pracovního poměru zaměstnanec zaměstnavateli jízdenku vrací.
XII.
Pravidla agenturního
zaměstnávání
XII.-a) Rozsah
agenturní práce: Rozsah zaměstnávání
zaměstnanců agentur práce, vyslané k zaměstnavateli k dočasnému
výkonu práce agenturou práce nesmí v každém kalendářním roce 10 %
celkového počtu zaměstnanců zaměstnavatele.
XII.-b) Pro určení podílu zaměstnanců
agentur práce je rozhodný celkový počet zaměstnanců zaměstnavatele
v pracovním poměru (jakož i zaměstnanců zaměstnaných na základě dohody o
pracovní činnosti) vždy k prvnímu dni příslušného kalendářního roku.
XIII.
Pracovní a sociální podmínky
(zaměstnanecké výhody)
XIII.-a) Zaměstnavatel
poskytne zaměstnancům ošacení: tričko, kalhoty, letní bundu, svetr, polobotky,
nebo jim vyplatí adekvátní finanční příspěvek na ošacení.
XIII.-b) Zaměstnavatel
umožní zaměstnancům stravování. Zaměstnancům poskytne stravenky v hodnotě
100 Kč. Příspěvek zaměstnavatele činí 55 % hodnoty stravenky.
XIII.-c) K ocenění
pracovních zásluh zaměstnance při dovršení padesáti let věku bude zaměstnanci
poskytnuta odměna ve výši 5 000 Kč. Odměna je splatná v nejbližším
výplatním termínu.Každý
zaměstnanec, který slaví narozeniny obdrží jako dárek od společnosti voucher v hodnotě Kč 500,--
XIII.-d) K ocenění pracovních
zásluh zaměstnance při prvním skončení pracovního poměru po přiznání
invalidního důchodu nebo po nabytí nároku na starobní důchod bude zaměstnanci
poskytnuta odměna ve výši 5 000 Kč. Odměna je splatná v nejbližším
výplatním termínu.
XIV.
Překážky v práci
Zaměstnanci,
který byl uznán dočasně práce neschopným nebo kterému byla nařízena karanténa,
přísluší po dobu prvních 14 pracovních dnů trvání dočasné pracovní neschopnosti
(karantény) náhrada mzdy, a to za první 3 dny ve výši 60% (upraveného)
průměrného výdělku a od 4. dne ve výši 70% (upraveného) průměrného výdělku.
Tato náhrada mzdy přísluší zaměstnanci za dny, které jsou pro zaměstnance
pracovními dny a za svátky, za které jinak přísluší zaměstnanci náhrady mzdy.
XV.
Bezpečnost práce
XV.-a) Spolupráce
zaměstnavatele a odborové organizace na úseku BOZP bude probíhat následujícím
způsobem
§
pověřený člen
odborového orgánu má právo účastnit se jakéhokoli jednání zaměstnavatele na
jakékoli úrovni, které se týká BOZP; zaměstnavatel se zavazuje včas prověřeného
člena odborového orgánu o takovém jednání informovat a předat mu s dostatečným
časovým předstihem informace a podklady potřebné pro jednání,
§
kterýkoli zaměstnanec
má právo kdykoli a jakoukoli formou informovat svého bezprostředně nadřízeného
vedoucího zaměstnance (pověřeného člena odborového orgánu) o nedostatcích na
úseku BOZP, podávat návrhy na opatření k odstranění nedostatků, jakož i
návrhy na zlepšení stavu BOZP; zaměstnavatel se zavazuje zajistit přiměřeným
způsobem evidenci podaných podnětů a návrhů a jejich vyhodnocení.
XV.-b) Prověrky BOZP bude zaměstnavatel provádět jednou ročně, na
všech pracovištích za přítomnosti pověřeného člena odborového orgánu, a to
v termínu do 30.7.
XV.-c) Zaměstnavatel se zavazuje zajistit pověřenému členu
odborového orgánu pravidelné školení umožňující mu řádný výkon jeho funkce
nejméně 1x , ročně) a dále vždy po zásadní změně příslušných právních předpisů.
XV.-d) Zaměstnavatel vnitřním předpisem stanoví všeobecné
preventivní zásady a opatření k prevenci rizik. Tento vnitřní předpis může zaměstnavatel vydat po
předchozím souhlasu s odborovou organizací a na dobu maximálně do uplynutí
účinnosti této kolektivní smlouvy.
XV.-e) Opatření pro zdolávání mimořádných událostí, zejména pokud
jde o požáry, provozní havárie a jiné obdobné mimořádné události (protipožární
řád, havarijní plán, evakuační řád apod.) zaměstnavatel předem projedná
s odborovou organizací.
XV.-f) Zaměstnavatel se zavazuje plně uhradit veškeré náklady
spojené se závodní preventivní péčí zaměstnanců, pokud je sám na vyšetření a
zdravotní prověrky vysílá.
XV.-g) Kouření je zakázáno ve všech prostorech a na všech
pracovištích s výjimkou k tomu účelu vyhrazených prostor. Za
dodržování je zodpovědný zaměstnavatel.
XV.-h) Školení zaměstnanců o právních předpisech k zajištění
bezpečnosti a ochrany zdraví při práci bude zaměstnavatel zajišťovat jednou
ročně,
XV.-i) Osobní ochranné pracovní prostředky, osobní ochranné pracovní oděvy a
obuv, mycí, čistící a dezinfekční prostředky bude zaměstnavatel bezplatně
poskytovat zaměstnancům podle seznamu zpracovaného na základě vyhodnocení rizik
a konkrétních podmínek práce. Tento seznam tvoří přílohu kolektivní smlouvy.
XV.-j)
Na klimatizační jednotce na recepci bude umístěn ochranný kryt, se
kterým může manipulovat pouze Office Assistant nebo pověřený
pracovník HR oddělení, na základě žádosti zaměstnanců. Ochranné nápoje bude zaměstnavatel poskytovat
bezplatně zaměstnancům za těchto podmínek : Pokud teplota na pracovišti
překročí 28 stupňů, nebo bude menší než
18 stupňů.
XV.-k) Objasňování příčin a okolností všech pracovních úrazů bude
probíhat vždy za účasti pověřeného člena odborového orgánu.
XV.-l) Zaměstnavatel je povinen umožnit zástupci zaměstnanců
návštěvu dlouhodobě nemocného zaměstnance umístěného v léčebném zařízení,
po dohodě s odborovou organizací.
XV.-m) Zaměstnavatel
se zavazuje písemně určit oprávněného
vedoucího zaměstnance, který dává pokyny ke zjištění, zda zaměstnanec není pod
vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek. Tímto vedoucím zaměstnancem
nemůže být bezprostředně nadřízený zaměstnanec zaměstnance. Tímto
zaměstnancem je HR
Specialista a T-Mobile Specialista.
XVI.
Náhrada škody
XVI.-a) Požaduje-li zaměstnavatel na
zaměstnanci náhradu škodu, kterou mu způsobil, požádá zaměstnavatel před
uskutečněním svého rozhodnutí písemně odborovou organizaci o stanovisko.
V žádosti uvede skutkový stav, posouzení míry zavinění zaměstnance, výši
škody, kterou požaduje a návrh na způsob její úhrady. Odborová organizace se
zavazuje ve lhůtě navržené zaměstnavatelem popř. bez zbytečného odkladu sdělit
zaměstnavateli své stanovisko.
XVI.-b) Zaměstnanci
mají právo využít pojištění, které sjednává odborová organizace. Za tímto
účelem je odborový funkcionář oprávněn na pracovišti se zaměstnanci sepsat
žádosti.
XVI.-c) Způsob a výše náhrady škody
zaměstnanci, který utrpěl pracovní úraz, nebo u něhož byla zjištěna nemoc z povolání,
projedná zaměstnavatel s odborovou organizací.
XVII.
Další ujednání
XVII.-a) Zaměstnavatel
nesmí zavést žádný sledovací technický systém v sociálních zařízeních, v
místnostech určených k převlékání a osobní očistě zaměstnanců,
v odpočinkových místnostech určených pro těhotné zaměstnankyně a
zaměstnankyně-matky, v místech, určených k čerpání přestávky
zaměstnanci.
XVII.-b) Případné
zavedení sledovacího systému, jeho rozsah, účel, dobu sledování, způsob
zajištění ochrany osobních dat zaměstnanců a dalších jejich oprávněných zájmů,
způsob zpracování získaných údajů, způsob jejich uložení a následnou likvidaci
a způsob informování zaměstnanců o tomto sledování musí zaměstnavatel předem se
souhlasem odborové organizace.
XVII.-c) Komunikace ve společnosti budou probíhat těmitoprobíhá následujícími způsoby. Jsou to
e-maily, „z očí do očí“, EuFacts nebo nové vydání našeho EMILU. Dalším typem
komunikace jsou nástěnky.
Zaměstnavatel se zavazuje umožnit
umístění nástěnky odborové organizace na svém pracovišti.
EEUFACTS.
Je elektronický časopis pro naše
obchodní zástupce. Informuje o nových produktech, školeních, připravovaných
změnách, o funkčnosti/nefunkčnosti systému. Zaměstnanci se z něj dozví i
povýšení jednotlivých BC, nejvyšší prodeje smluv. Tento časopis budou dostávat
i zaměstnanci, elektronickou formou.
XVIII.
Činnost odborové organizace.
XVIII.-a)
·
Zaměstnavatel bude odborové organizaci poskytovat
nezbytné technické, ekonomické, organizační a pracovněprávní informace nutné
k plnění práv odborové organizace,
·
funkcionáři odborové organizace jsou povinni
zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o nichž se dozvědí při výkonu své
funkce, pokud by porušením mlčenlivosti mohlo dojít k prozrazení
utajovaných skutečností, nebo porušení oprávněných zájmů zaměstnavatele nebo
zaměstnanců.
·
Zaměstnavatel a odborová organizace se budou podle
potřeby scházet na jednáních, na kterých budou projednávat a operativně řešit
problémy vzniklé v souvislosti s činností Euphony či odborové
organizace. Z těchto jednání musí být učiněn zápis.
XVIII.-b) zaměstnavatel pro práci odborové organizace :
·
poskytne místnost na jednání včetně osvětlení,
topení, úklidu a vybavení kancelářskou technikou,
·
umožní využívaní vnitropodnikové pošty včetně
elektronické,
·
poskytne zvláštní výhodnou slevu na tarif paušálu u společnosti T-Mobile,
·
umožní zřídit nástěnku odborové organizace na
pracovišti,
·
poskytne pracovní volno s náhradou mzdy
v souvislosti s výkonem práv vyplívající z této KS, ZP a na
všechny akce dohodnuté mezi zaměstnavatelem a odbory pro funkcionáře-
zaměstnance Euphony, a.s.,
·
poskytne pracovní volno s náhradou mzdy pro
funkcionáře- zaměstnance Euphony, a.s., vždy 1 x měsíčně –vždy první středu
v měsíci - na jednání místopředsedy a předsedy na nejvyšším odborovém
orgánu odborové organizace a na svazu.
·
poskytne pracovní volno pro funkcionáře- zaměstnance
Euphony, a.s., k účasti na školení pořádané odborovou organizací v rozsahu max. 5 dnů v kalendářním
roce s náhradou mzdy ve výši průměrného výdělku.
·
nepožaduje úhradu náhrad mzdy, mzdového vyrovnání,
doplatku ke mzdě nebo jiného obdobného plnění za zaměstnance uvolňované pro
akce dohodnuté mezi zaměstnavatelem a odbory ( např. vedoucí dětských táborů ).
·
Odborová organizace bude informovat zaměstnavatele o
rozsahu kompetencí a delegování pravomocí příslušných, místně působících či pro
jednání se zaměstnavatelem pověřených funkcionářů a o změnách na postech
v důsledku voleb funkcionářů či rozhodnutí konference v dané
organizaci.
·
Odborová organizace pozve na své vrcholné jednání –
konferenci – určeného zástupce zaměstnavatele.
XIX.
Stížnosti a spory
Zaměstnavatel i odborová organizace
povedou všechny zaměstnance k řešení vzniklých sporů a problémů vždy nejprve
na pracovišti.
·
Zaměstnanec, který stížnost podává se obrátí nejprve
na svého přímého nadřízeného, pokud není stížnost podávána právě na něj.
·
Podáním stížnosti může zaměstnanec pověřit ve všech
fázích řešení odborovou organizaci.
·
Nadřízený zaměstnance je povinen stížnost projednat
do 7mi dnů. Odborová organizace má právo být přítomna projednání, pouze se souhlasem zaměstnance.
·
Nedojde-li k dohodě, věc se postupuje
k jednání s vrcholným managementem. jednání musí být svoláno do 7mi
dnů. Odborová organizace má právo být přítomna projednání, pouze se
souhlasem zaměstnance..
·
Odborová organizace je poté oprávněna v případě
nedohody, v souladu se zákony ČR, věc dále řešit pracovněprávní, kontrolní
a soudní cestou.
XX.
Závěrečná ustanovení
XX.-a) Tato
kolektivní smlouva se uzavírá na období od 1.10.2009 do 31.12.2010 s účinností
od podpisu této KS. Při oboustranném, písemném, souhlasu je možné tuto KS
prodloužit.
XX.-b) Kterákoli smluvní strana může
v době účinnosti této kolektivní smlouvy navrhnout její změnu. Jednání o
nové KS začne nejpozději 3 měsíce před ukončením platnosti této smlouvy. Obě
strany jsou oprávněny přizvat si k jednání experty a právní specialisty.
XX.-c) Smluvní strany s obsahem
kolektivní smlouvy seznámí všechny zaměstnance do 15 dnů od jejího uzavření.
V Praze dne : _____________
Zaměstnavatel Odborová organizace
…………………………………. …………………………………………