Exkurze do zázemí Brněnské MHD
Díky spolupráci mezi ZO OSD Motol a ZO OSD DP-Brno
vznikl nápad uspořádat exkurzi do zázemí MHD. Na místa kam se normální smrtelník
nikdy nedostane... Prohlídkou v Tramvajové vozovně, autobusové garáži a
ústředními dílnami Medlánky, přístavištěm Brněnské přehrady a vozovnou Komín
naši skupinu prováděl a výklad vedl odborný ředitel DP Brno.
Celá exkurze včetně oběda byla vynikající a ten kdo s námi nejel může litovat
( a mohl opravdu každý, protože jsme měli ještě volná neobsazená místa na
které se nikdo ani po výzvě hromadnou SMS a vzkazem na webu nenahlásil
).
Dopravu nám zajistila firma Dostál
Pohodlný autobus, nicméně D1 byla hrozná...tankodrom...
a jsme v Medlánkách - přístřešek pro písek
Jdeme na prohlídku
Nástěnka kolegů z organizace ZO OSD
A už se divíme, rozličným typům, co Praze prostě nejsou...
A už se divíme, rozličným typům, co Praze prostě nejsou...
výklad ředitele byl velice poutavý
všude čisto, upraveno, světlo a teplo...
výklad ředitele byl velice poutavý
A už se divíme, rozličným typům, co Praze prostě nejsou...
Skoro každá "šalina" tu má jméno...
okénko pro prodej jízdenek - v Praze nepředstavitelné...
Brňáci se nezapřou ani v reklamách na tramvajích
A zase jedna holka...
Lubošovi by tato tramvaj slušela...
I v Brně mají svou historii...
I v Brně mají svou historii...
starý brzdič
I v Brně mají svou historii...
zázemí dílen
I v Brně mají svou historii...
I v Brně mají svou historii...
staré spřáhlo
používají tu naprosto zvláštní typ "tága"
používají tu naprosto zvláštní typ "tága"
používají tu naprosto zvláštní typ "tága"
obdivné pohledy...
kuřácký koutek...
pěkný zatravněný dvůr a lehké křídla vrat - pro Prahu sci-fi...
kolejová harfa má zajímavé značení...
a jdeme k autobusům
také zde je vše upraveno, čisto a útulno...
tankování nafty v hale příjmu vozů
servisní kanál
v praxi...
myčák
odvětrání splodin
myčák zblízka
stroj na dofoukávání gum
vnitřek linkového autobusu
informace byly zajímavé
Petr byl s prohlídkou velmi spokojený...
něco techniky...
něco techniky...
něco techniky...
servisní hala
výklad byl velice poutavý
cestou do dílen
to je zajímavý systém přehazování výhybek co..?
převážená karoserie na lak
Luboš Fiala byl ve svém živlu...
obrovská hala ústředních dílen - zde převážení tramvaje i autobusy na opravu
každá "kóje" dělá určitý úkon
čištění spodku vozu
pracoviště dílen
zde montují část koubu
stáčení kol
staré stroje, ale udržované...
všude řád a pořádek...
zvedne to? Co myslíte...
to koukáte... staré, poctivé píchačky...
zde se rodí generálkovaný vlak
pantografy - stejné jako u nás
šikulové- sami si generálkují autobusy - z trubek a profilů vzniká moderní stroj ...!
sekce u vrat je odklápěcí, jak se dveře zavřou, rozepne se...
tyto typy prostě neznáme, proto byly středem zájmu rekreantů
toto je měnírna
vlak zatahuje z trati do lodi... mají zde průjezdné haly - zde mají místa dost...
a hurá na parníky
Pan ředitel nám zajistil vstup i do prostorů kde byl zákaz vstupu - připravují to zde na sezónu...
trávníky se nově osévají....
lodě u nás taky nemáme...
někde sejí trávník, někde dělají dlažbu, bude tu i nové pískoviště pro děti
Přístaviště - měsíc do spuštění sezóny....
A to není vše...
jdeme do zázemí ...
lodě jsou sice na břehu...
ale pan ředitel nám slíbil jejich prohlídku...
a tak vyrážíme do doku...
úžasné záběry zblízka
můžeme si vlézt třeba i pod loď
obří lodní šroub- kdo ho běžně uvidí...
i lodě mají svá jména...
to je kráska co..?
a teď zažijeme něco, v co jsme ani nedoufali...
veliké lodě, v obrovských halách (podívejte, kde je strop...)...
a my si je můžeme prolézt, shora, zdola, dle libosti....
horní paluba, těsně pod stropem haly...
Maňu Belčev dole pod lodí....
zajímavý pohled a zážitek....
někteří byli z možnosti vše si vyzkoušet "úplně hotoví.."
Kdo to ještě neví - brněnské parníky jezdí na ELEKTŘINU... (baterie jsou v podpalubí)
pak nás čekal velice chutný oběd...
moderní jídelna, kterou můžeme Brňákům jenom závidět...
A z Medlánek vyrážíme směr vozovna Komín...
nechybí vám - tramvajáci -něco? Ano, trolej tu je...ale koleje chybí....
moderní třípodlažní budova v sobě skrývá VŠE...
zde je příjem trolejbusů a zběžná kontrola
trolejové sběrače...
fakt to není autobus... pohled do střev...
zvedáky podvozků
toto je spodní patro s malou dílnou
i zde nás pan ředitel o všem informoval a vše vysvětlil...
zvedáky
jdeme do dalšího patra
kola jsou (podle mne) stejná jako u autobusů
trolejbusy projíždí patra nahoru, dolů- dle potřeby
horní hala- obrovská...
trolejová výhybka...
jeden z mála odstavených trolejbusů - jinak je vše na trati
samozřejmě že koukáme i do vnitř...
krom volantu samý čudlík...
někoho zajímala i výpravna...
a i zde mají kuřáci své místečko...
pohled ven prosklenou stěnou..
výjezd na trať...
výjezd na trať...
auta zaměstnanců - proč by venku mrzly.... (v Praze nemyslitelná věc)
a to je závěr - historie.....
kolo, kolo, mlýnský... ne ne, to je volant...
Vláďa Straka si vše osobně vyzkoušel - i on byl spokojený, tak jako všichni zúčastnění....
A co za rok ? Nepojedeme do Budapešti? I zde máme kontakt na kamarády (z ETF) Chtěli byste?
Napište nám na info@zoosdmotol.cz Jsme zde pro Vás...!