10x proč jsme
nepodepsali KS 2008 – 2009
ZO OSD
Motol, v souladu s usnesením přijatém Konferencí ZO OSD Motol dne
Naše důvody:
1. V dnešní vypjaté době plné
různých reforem a nestabilit si nemyslíme, že je vhodné KS koncipovat jako
dvouletou. Omezí se tak možnost odborům korigovat nepříznivý vývoj a to
hlavně v sociální oblasti. ZO OSD Motol nemůže s takovým stavem v žádném
případě souhlasit.
2. Nabídka zaměstnavatele není
výhodná. Pouze omezenému počtu zaměstnanců ( strojvedoucím a novým
řidičům povrchové dopravy ) zajišťuje navýšení a to
jen mírně nad předpokládanou míru inflace v roce 2008. ( Starší řidiči jsou
jiným způsobem kráceni-viz bod 3 ). Ostatní skupiny zaměstnanců jsou mzdově
biti, D pod hranici Inflace, TH pak přímo katastrofálním způsobem, kdy je jim
plat zmražen či dokonce ponížen oproti roku 2007 ! Jejich převedením do
smluvních platů ztratí jakoukoli možnost očekávání nárůstu platů a možnost
jednání o jejich platech ze strany odborů. Odmítnutím smluvních platů získají
pak jen jejich zařazení na spodní hranici dnešního rozpětí, což je prakticky u
všech pokles mzdy a to značným způsobem.
Tento stav vnímáme jako nespravedlivý, asociální a odborově nepřijatelný a
nepřípustný! Pouze odbory, které neplní své poslání rovného přístupu k
členům mohou takové podmínky podpořit. ZO OSD Motol takovou není a nebude.
3. Nesouhlasíme se snížením
letového příplatku řidičům. Vnímáme to jako trest pro starší řidiče, jako protistabilizační krok podporující fluktuaci. Každý
řidič nad 3 roky praxe tak bude poškozen minimálně o - 3.800,-Kč. ( 160 hodin
odpracovaných měsíčně x 24 měsíců-platnost KS ). Spíše však ještě více
(přesčasy řidičů částku navýší)! Nemůže podporovat toto nehorázné poškozování
zájmu starších řidičů na úkor nově přijatých z kurzů. Letové je jediná možnost,
jak zohlednit prodávání svého zdraví při řízení ve stresujících podmínkách a v
čím dál více zhuštěném provozu. ZO OSD Motol nemůže s poklesem jakéhokoliv
ohodnocení za dlouholetou práci pro DP souhlasit.
4. Nemůžeme souhlasit s tím, aby
se neustále rozevíraly platové nůžky mezi strojvedoucími a řidiči povrchové
dopravy. Procentním navýšením stále stoupají platy strojvedoucím a dohody o
postupném dorovnávání platů se nejen neplní, ale jsou tím hrubým způsobem
porušovány. Zatímco intenzita provozu na povrchu stoupá, metro se automatizuje,
avšak poté v odměňování je to přesně naopak.
ZO OSD Motol vnímá tento stav jako diskriminační.
5. Nesouhlasíme s tím, aby
se odborům upíraly možnosti spolurozhodovat o nastavení pracovní doby kolektivů
a její rozdělení do turnusů. Zvláště po změnách v JPT, kdy nebyly výhrady
odborů vůbec brány v potaz, to vnímáme jako nebezpečné a v rozporu se zájmy
zaměstnanců.
ZO OSD Motol rozhodně protestuje
proti omezení práv a možností spolurozhodování odborů.
6. Nesouhlasíme s tím, aby
příplatky nebyly valorizovány. Drtivá většina příplatků je dlouhodobě zmrazena, pár jich bylo jen symbolicky navýšeno. Při
současném i budoucím inflačním vývoji jsou příplatky již na hranici směšného
obolu. ZO OSD Motol žádá zohlednění a nárůst příplatků na reálnou hodnotu po
očištění od inflace. S poklesem reálné výše příplatků nemůžeme souhlasit.
7. Nesouhlasíme s tím, aby
se zvyšovala pracovní doba pro D a TH pracovníky. Zvyšování pracovní doby
je návratem do historie, do koloniálních a panských dob. Budoucnost má patřit
snižování pracovní doby při zvyšování platů a ne naopak. Dále se jen zvýší náš
odstup od vyvinutých států světa. ZO OSD Motol nemůže a nesmí s tímto
záměrem zaměstnavatele souhlasit.
8. Nesouhlasíme se snižováním benefitů a sociální oblasti vůbec. Snížením
poskytovaných poukázek
flexi-pass ze současných 4.500,-Kč na 3.000,-Kč
přijde každý zaměstnanec za 2 roky platnosti této KS o dalších -3.000,-Kč ! ZO
OSD Motol nemůže souhlasit z krácením jakékoli dávky.
9. Nesouhlasíme se snižováním
částky na činnost odborových organizací na polovinu částky z roku 2007.
Tyto sumy jsou vesměs používány pro uspokojování kulturně-rekreačních činností
pro členy a zaměstnance, které jinak podnik nedělá. Tím, že odborům omezí na ně
zdroje, pocítí to v důsledku pouze zaměstnanci. Odbory budou muset své
rekreačně-sportovní aktivity omezit či zdražit. Tento postup je tudíž také v
rozporu se zájmy zaměstnanců, jakkoli se to zaměstnavatel snaží vyvrátit.
ZO OSD Motol nemůže souhlasit ze zhoršením a
omezením činností pro zaměstnance.
10. Nesouhlasíme také s
propouštěním tam, kde je to bezúčelné, zbytné či dokonce nebezpečné pro provoz
MHD či zaměstnanců DP. V KS chybí jakékoli záruky, které zaručily, aby uspořené peníze za propuštěné se rozdělily všem
zaměstnancům a obáváme se toho, že opět budeme
propouštět jen proto, aby Magistrát zase snížil dotaci pro DP. Tento bod je
rovněž platný pro zdražování jízdenek.
ZO OSD Motol zásadně protestuje proti bezúčelnému rozprodávání podniku a proti
zpřetrhání funkčních vazeb uvnitř DP. Máme rádi svůj podnik, máme
dopraváckou hrdost a těžce neseme ničení funkčních celků, těžce neseme, když
poté po změnách přestávají fungovat věci, které přitom odjaktěživa fungovaly,
zhoršuje se kvalita dopravy i vzájemná spolupráce a lidský přístup mezi
zaměstnanci navzájem. Toto my nikdy nepodpoříme!
RESPEKTUJEME,
ŽE VĚTŠINA ORGANIZACÍ KS PODEPSALA A TA TUDÍŽ PLATÍ.
JEJÍ PLATNOSTI JIŽ NEMŮŽEME ZABRÁNIT. NEZNAMENÁ TO ALE, ŽE ZMĚNÍME SVÉ
NÁZORY, ŽE REZIGNUJEME NA SLIBY JEŽ JSME ZAMĚSTNANCŮM DALI.
MY SVÉ SLOVO DODRŽÍME. PRO NÁS JSOU PŘIJATELNÉ JEN SLUŠNÉ PODMÍNKY!
Jsme samozřejmě připraveni dále jednat
za účelem dosažení kvalitní dohody, která bude pro zaměstnance přínosná.
Stávající návrh KS je však třeba přepracovat, navýšit mzdový objem, vstřícněji
přistupovat k požadavkům odborů.
Zatím sociální smír nepodepisujeme, zůstáváme ve stávkové pohotovosti a jsme
připraveni dále protesty rozšířit, v součinnosti s Odborovou radou, v
dalších krocích a zákonných akcích na podporu našich vytyčených cílů.
Kolektivní
smlouvu nepodepsali :
ZO OSD Motol - p.Zabloudil
OO DP – Metro - p.Obitko
ZO OS DOSIA DP – ředitelství - p.Stecher
( OCEŇUJEME STATEČNOST PANA KOLEGY, BYŤ TLAČENÝ K
PODPISU ZBYTKEM DOSIA, NEPODEPSAL )
Stávající A PRO NÁS nevýhodný
návrh KS
ZO OS DOSIA DP - Metro – strojvedoucí - p. Philipp
ZO OS DOSIA – NOSDDPP - p. Schneider
OSPEA - p. Feigel
OS DOSIA PV DP – p. Buriánek
UPD - p. Nováček
ZV OS DOSIA DP – PJA – dispečink - p. Havel
ZO OS DP-ED - p. Veselka
OS ZO DP A - p.Čada ( TENTO KROK OBZVLÁŠŤ NECHÁPEME..., JDE
PROTI DOHODÁM V RÁMCI OR )
ZO OS DOSIA – VOM - p.Olejár ( TO SAMÉ, JDE PROTI DOHODÁM V RÁMCI OR,
NAVÍC JEHO 27 LIDÍ TO NIJAK NEVYTRHNE... CO TÍM ZÍSKÁ ?
MORÁLNÍ BY BYLO NEPODEPSAT! )
Nesouhlasíte s tím
?
Zeptejte se
jich proč.